Agenda celor mai puternici CEO din România în 2014

Postat la 13 ianuarie 2014 1288 afişări

Agendele celor mai importanţi CEO din România nu se conturează la început de an, dar începutul de an este un bun moment de analiză şi de luat decizii strategice. Pentru cei mai mulţi CEO din România, 2014 este un an pentru care s-au adunat multe speranţe de revenire economică, de creştere a ritmului afacerilor, de încheiere a unor tranzacţii şi mai ales de sentiment pozitiv că businessul va merge în direcţia corectă.

Agenda celor mai puternici CEO din România în 2014

Oamenii din business vorbesc mult despre importanţa angajaţilor, despre importanţa cuvântului dat în business, despre CSR. Este un semn că regulile dure după care s-a jucat în criza economică (şi care încă se simt în lumea de business) au lăsat urme, iar directorii de companii simt nevoia regulilor de bun simţ şi de bună convieţuire în comunitatea de afaceri. O lectură a acestei agende arată predominant planuri de reaşezare, de definire a strategiei pe termen lung şi doar de uşoară creştere. Moderaţia, o altă lecţie a crizei, îşi spune cuvântul şi doar bilanţul de la începutul lui 2015 ne va arăta dacă planurile au fost cele bune sau nu. 

Iată planurile celor mai puternici manageri din România:

Mariana Gheorghe conduce afacerile OMV Petrom şi este cel mai puternic CEO din România. Iată agenda sa de business în 2014.

Jean-François Fallacher este CEO ORANGE ROMÂNIA. Iată agenda de business a francezului în 2014.

Nicolas Maure este noul şef al Automobile Dacia. Iată planurile sale în fruntea celui mai mare exportator al României.


Doru Lionăchescu, PREŞEDINTE CAPITAL PARTNERS:

Noi stăm cu centurile de siguranţă puse şi pentru anul viitor, de la care nu aştept nimic spectaculos – mai degrabă stagnare ori creştere anemică, fără efecte tangibile în profitabilitate sau în nivelul de trai general. Drept urmare, priorităţile anului 2014 vor fi mai mult sau mai puţin aceleaşi pe care le exersăm de vreo cinci ani:

1. Menţinerea cu sfinţenie a profitabilităţii operaţionale a firmei, un criteriu amplu neglijat de mulţi întreprinzători români în criză - pe pielea lor, după cum s-a văzut.

2. Continuarea politicii noastre consecvente de atragere a celor mai bune talente din piaţă şi de motivare a celor mai buni oameni pe care îi avem deja.

3. Întărirea profilului şi prezenţei firmei atât în mediul de afaceri românesc, cât şi pe plan internaţional prin intermediul parteneriatelor existente (apartenenţa la reţeaua M&A International, statutul de partener preferat în România pentru câteva mari grupuri financiare mondiale etc).


Violeta Luca, CEO FLANCO RETAIL

Priorităţile Flanco pentru 2014 au, toate, origini strategice. Ele ţin de promisiunea noastră de a ne raporta la aşteptările clienţilor şi de a le depăşi - iar acest lucru ţine atât de oferta noastră de produse, cât şi de atitudinea şi competenţa consilierilor noştri de vânzări, de experienţa generală pe care clienţii o au atunci când intră în magazinele Flanco.

Astfel, prima preocupare pentru 2014 vizează procesele de customer relationship management - consolidarea performanţelor noastre în această direcţie este, evident, principalul obiectiv al organizaţiei.

Pentru îndeplinirea lui avem nevoie de investiţii, iar în 2014 investiţiile în IT şi investiţiile în pregătirea şi dezvoltarea oamenilor sunt ambele pe lista de priorităţi.

În domeniul IT, proiectele de investiţii vor viza automatizarea, infrastructura online şi consolidarea competenţelor de business intelligence. În domeniul resurselor umane, vom continua proiectele de dezvoltare şi de motivare a angajaţilor, pentru că, finalmente, ei sunt cei care reprezintă Flanco în faţa clienţilor şi prin intermediul cărora ne îndeplinim angajamentele asumate.


Jarek Malinowski, DIRECTOR GENERAL UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE

1. Vom continua să investim în oameni, în dezvoltarea talentelor noastre la nivel local. Programele de training se vor axa pe dezvoltarea capabilităţilor care contribuie semnificativ la performanţa businessului nostru. Avem oameni extraordinari în echipa Unilever South Central Europe şi numai în 2013 trei dintre ei au primit oportunităţi extraordinare pentru carieră, făcând câte un pas important pentru parcursul lor profesional, în alte ţări ale Unilever din Europa. Acest lucru arată, în primul rând, că avem în echipa noastră profesionişti foarte buni, a căror expertiză şi ale căror cunoştinţe sunt apreciate atât local, cât şi la nivel regional şi global, şi, în al doilea rând, confirmă legătura strânsă, directă, care există între oamenii de succes şi succesul companiei pe care o reprezintă. Şi în Unilever avem atât oameni de succes, cât şi un business de succes.

2. În 2014, mediul economic se menţine dificil şi ne vom concentra pe punctele tari şi avantajele pe care le avem în piaţă. Cea mai bună strategie în afaceri, în FMCG, este execuţia şi vom continua să fim aproape de consumatori, oferindu-le produsele potrivite, în locul potrivit, la un raport calitate/preţ potrivit, în orice moment. Vom continua să ne axăm pe îngheţată, după un an 2013 fantastic, înregistrat de MAGNUM. Piaţa de îngheţată are un potenţial de creştere mare în regiune şi Unilever, fiind cel mai mare producător de îngheţată din lume, are know-how şi potenţial pentru a continua dezvoltarea brandurilor şi a capabilităţilor de distribuţie.

3. Sustenabilitatea rămâne una dintre priorităţile noastre şi vom continua să o integrăm în strategia noastră de business. În 2014 vom consolida parteneriatele pe care le avem, vom continua să dezvoltăm noi programe pentru a comunica misiunea socială a brandurilor noastre şi vom dezvolta noi campanii de comunicare pentru a educa în continuare consumatorii despre importanţa unui stil de viaţă sustenabil şi beneficiile sale. Ştim că din ce în ce mai mulţi consumatori, şi în special cei din noua generaţie, sunt interesaţi de implicarea socială a brandurilor şi vom avea multe informaţii interesante, în această direcţie, în anul care urmează.


Sorin Mîndruţescu, DIRECTOR GENERAL ORACLE:

1. Consolidarea sistemelor IT prin implementarea infrastructurilor de tip Engineered Systems.

În scopul reducerii costurilor şi complexităţii proiectelor IT critice pentru derularea activităţii clienţilor săi, Oracle a investit în Engineered Systems, o serie de sisteme preintegrate software şi hardware, care asigură creşterea productivităţii companiilor şi a performanţei sistemelor IT. Plecând de la o importantă bază instalată de clienţi care utilizează cu succes sistemele Engineered Systems în producţie, Oracle îşi propune să continue investiţiile în această direcţie şi să îşi extindă prezenţa pe piaţă, având în vedere că este într-o poziţie unică privind capacitatea de inovare şi optimizare la fiecare nivel al organizaţiei. Scopul este de simplificare a operaţiilor în data center, scăderea costurilor operaţionale şi accelerarea inovaţiei.

2. Cloud. Zona aplicaţiilor oferite în cloud (Software as a Service) reprezintă o prioritate pentru Oracle în 2014. Vom pune accent pe de o parte pe aplicaţiile dedicate managementului carierei şi a gestiunii întregului proces de recrutare şi angajare, iar pe de altă parte pe întreaga suită de aplicaţii de „customer experience„. Acestea sunt două zone critice în dezvoltarea oricărei afaceri, piaţa a manifestat un interes deosebit pentru astfel de soluţii, iar oferta Oracle este una de top, conform estimărilor analiştilor.

3. Creare de proiecte în sistemul privat şi consolidarea poziţiei de lider în sectorul public.

În ultima vreme observăm o sinergie din ce în ce mai mare între sectorul public şi cel privat generată de prezenţa unor obiective comune: necesitatea creşterii eficienţei operaţionale, necesitatea analizei şi a diseminării de informaţii, necesitatea integrării proceselor intra şi interorganizaţionale.


Ioan Popa, DIRECTOR GENERAL TRANSAVIA

În ce priveşte 2014, avem fixate următoarele ţinte: în primul rând ne propunem să ajungem la cultivarea a 15.000 ha de teren agricol necesare pentru hrana păsărilor. Apoi dorim să finalizăm programul de investiţii aflat în derulare astfel încât toate capacităţile de producţie de la Avicola Braşov să fie modernizate integral.


Cătălin Olteanu, GENERAL MANAGER FM ROMÂNIA

1. Să umplem spaţiul rămas disponibil în prima parte a anului şi apoi să lărgim această capacitate. Ideal ar fi să conving comitetul executiv să aprobe o nouă investiţie în România într-un spaţiu nou de depozit.

2. Să creştem flota de trailere, în contextul creşterii departamentului ce se ocupă de transport.

3. Şi mai am un vis ascuns, o anume licitaţie care sper să aibă loc anul ce vine şi să o câştigăm.


Marius Popescu, DIRECTOR GENERAL ING ASIGURĂRI DE VIAŢĂ

Pentru 2014, priorităţile ING Asigurări de Viaţă şi implicit „punctele-cheie„ pe agenda mea se referă la dezvoltarea activităţii noastre - într-un context economic ce promite să se îmbunătăţească - şi la continuarea proiectelor de investiţii pe care le-am iniţiat în beneficiul clienţilor prin diversificarea portofoliului de produse şi dezvoltarea canalelor de distribuţie. 

Astfel, continuăm să fim atenţi la nevoile clienţilor noştri şi ale publicului larg, investind pentru a le oferi o paletă de beneficii relevante şi o relaţie de calitate. Concret, vom lansa produse noi, în special pentru a răspunde nevoilor legate de sănătate, noi instrumente pentru simplificarea interacţiunii cu compania, dar şi pentru analiza nevoilor financiare pe parcursul întregii relaţii. Vom căuta să identificăm totodată oportunităţi de implicare în reforma sănătăţii (dacă aceasta se va realiza) şi vom continua să alocăm resurse campaniilor de educaţie financiară, în special pentru crearea unei imagini mai clare a sistemului privat de pensii şi responsabilizarea românilor faţă de propriul viitor financiar.


Onno Rombouts, MANAGING DIRECTOR HEINEKEN ROMÂNIA

1. Inovaţie. A avea un portofoliu de mărci puternic şi diversificat a fost una dintre priorităţile noastre dintotdeauna şi va rămâne la fel şi în 2014. Producem beri de calitate, folosind ingrediente naturale şi tehnologie de ultimă generaţie. Berile noastre aduc bucurie în viaţa consumatorilor, dacă sunt consumate cu moderaţie. Căutăm în permanenţă căi de a inova produsele şi experienţele pe care le oferim consumatorilor şi clienţilor noştri.

2. Sustenabilitate. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul companiei. Facem tot ce ne stă în putinţă pentru a asigura o dezvoltare durabilă a afacerii noastre. Agenda „Brewing a Better Future„ ne ajută să ne atingem acest ţel. În fiecare an ne stabilim obiective din ce în ce mai ambiţioase pentru agenda de sustenabilitate, care va rămâne o prioritate şi în 2014. În continuare ne vom concentra pe creşterea eficienţei consumului de apă în fabricile noastre, pe reducerea emisiilor de CO2, pe asigurarea achiziţiei de materii prime de pe plan local şi pe promovarea mesajului de consum responsabil. În plus, ne vom menţine promisiunea de a susţine comunităţile locale în care ne desfăşurăm activitatea, prin sponsorizarea programelor relevante. Până în prezent, am investit peste 1.000.000 de lei în comunităţile locale în care avem fabrici şi plănuim să creştem această investiţie.

3. Angajaţi. Angajaţii sunt extrem de importanţi şi de valoroşi pentru noi. Cu ajutorul lor, agenda noastră prinde viaţă şi reuşim să ne atingem obiectivele. În 2014 vom continua să le oferim angajaţilor un mediu de lucru plăcut, competitiv şi motivator, asigurându-le în acelaşi timp siguranţa la locul de muncă, indiferent dacă îşi desfăşoară activitatea în fabricile noastre, în vânzări sau în birouri.


József Váradi, CEO ŞI FONDATOR WIZZ AIR

În 2014 vom continua să facem ceea ce ştim mai bine: să oferim cele mai bune servicii aeriene, la cele mai accesibile preţuri. Strategia se va axa pe continuarea extinderii reţelei de rute prin lansarea de noi destinaţii interesante, vom adăuga noi aeroporturi pe harta Wizz Air şi vom oferi oportunităţi de călătorie unui număr cât mai mare de pasageri. Aceste lucruri au fost susţinute şi în acest an, când am anunţat o nouă bază în România, la Craiova, am lansat noi zboruri din Bucureşti, către Dubai, Tel Aviv, Geneva, Perugia, Girona, din Cluj-Napoca, către Tel Aviv, Bruxelles şi Eindhoven, şi din Târgu-Mureş, către Memmingen şi Frankfurt Kahn, şi am crescut numărul  de aeronave din flota alocată României cu noi aparate Airbus A320, mai prietenoase cu mediul.


Veronica Savanciuc, PRESIDENT & CEO LOWE ROMÂNIA

În ultimii 5 ani, în ciuda faptului că piaţa de publicitate s-a micşorat dramatic în contextul crizei, ne-am menţinut nivelul veniturilor, ne-am mărit cota de piaţă şi mai ales am cunoscut o creştere accelerată în teritorii-cheie – digital, PR, mobile marketing. Astăzi, principalul nostru obiectiv ţine de consolidarea portofoliului de clienţi şi continuarea integrării între disciplinele din grupul nostru. Creşterea volumelor nu mai reprezintă un obiectiv prioritar pentru noi, un punct important pe agenda anului 2014 fiind optimizarea profitabilităţii.

Astăzi, reprezentăm patru dintre cele mai puternice branduri din industria mondială de comunicare: Lowe & Partners, Initiative, GolinHarris şi BPN. Ceea ce ne propunem în continuare este să creăm aceleaşi bune sinergii cu agenţiile din holdingul Interpublic, atât la nivel internaţional/ regional, cât şi la nivel local.

La nivel de industrie, ne-am asumat rolul de formatori de piaţă, şi de aceea nu numai că suntem membri fondatori, ci avem reprezentanţi la vârf în multe dintre organizaţiile de profil – IAA, RAC, UAPR. În 2014, vom continua să milităm, în numele industriei, pentru stabilirea şi promovarea unor bune practici şi a unor standarde de tranzacţionare concentrate pe transparentizarea activităţilor: raport corect între serviciu şi remuneraţie, condiţii de plată aliniate standardelor internaţionale, criterii etice de business, profesionalizarea procedurilor de licitaţie sau practica contractuală.


Sergey Slipchenko, MANAGING DIRECTOR ROMÂNIA & BULGARIA PHILIP MORRIS

1. Asigurarea unui proces continuu de dezvoltare organizaţională, care cultivă talentul, atitudinea de leadership, precum şi o cultură puternică de colaborare şi antreprenoriat în cadrul organizaţiei – în 2013, am demarat un proces complex de transformare a organizaţiei, ca parte a unui proiect pilot în care a fost inclusă şi România. Ca urmare a dezvoltării şi implementării cu succes a primelor etape, ne aşteptăm să vedem primele rezultate în 2014 – atât intern, cât şi din perspectiva performanţei de piaţă a companiei noastre.

2. Asigurarea stabilităţii fiscale - într-o perioadă economică dificilă - în ceea ce priveşte comerţul ilegal şi accizele. Vom continua să promovăm stabilitatea şi predictibilitatea fiscală pe piaţa locală. Incidenţa comerţului ilegal a atins din nou, în ultima vreme, un nivel îngrijorător, iar schimbările abrupte recente în implementarea calendarului de creştere a accizelor pot pune în pericol piaţa legală a tutunului şi veniturile din taxe înregistrate la bugetul de stat.

3. Asigurarea unei reglementări echilibrate şi pragmatice pentru industria de profil, în contextul legislaţiei din România şi al procesului de revizuire a Directivei Europene privind produsele din tutun. Din punctul de vedere al industriei, ne vom exprima activ poziţia şi opinia cu privire la potenţialul impact al reglementărilor asupra industriei, cu scopul de a le oferi în continuare fumătorilor adulţi din România produse de înaltă calitate şi de a aduce inovaţii în cadrul portofoliului de branduri.


Levent Yuksel, VICE PRESIDENT BALKANS BU GM PEPSICO

Viziunea noastră, în calitate de coordonator din România al hub-ului PepsiCo Balkans, este să ne urmăm obiectivul de a deservi cât mai bine cei peste 54 de milioane de consumatori din regiune. Acest lucru se traduce în angajamentul nostru de a le face momentele de zi cu zi mai plăcute, oferind produse de cea mai bună calitate şi cele mai bune opţiuni din punct de vedere valoric. Prin rolul de coordonare al PepsiCo România, implementăm viziunea strategică a companiei în în zona balcanică, având următoarele obiective pentru 2014:

1. Atragerea consumatorilor şi a clienţilor prin programe diferenţiate de activare a brandurilor.

2. Impulsionarea creşterii categoriei prin excelenţă execuţională şi inovaţii sustenabile.

3. Concentrarea continuă pe productivitate pentru a susţine generarea de valoare adaugată.

4. Dezvoltarea şi cultivarea talentelor locale, a oamenilor noştri.


CONTINUAREA ÎN PAGINA URMĂTOARE

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ceo,
romania,
agenda,
business,
afaceri

citeste si:

/cover-story/agenda-celor-mai-puternici-ceo-din-romania-in-2014-11889308
11889308
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.