Catalogul 100 cei mai admirati CEO - ediţia 2025

Catalogul 100 cei mai admirati CEO - ediţia 2025

SUPERLIDERUL ÎN ERA AI, CEL CARE ARE CURAJUL SĂ RĂMÂNĂ OM

„Când aveţi opţiunea de a fi umani, alegeţi-o. Poate pe termen scurt pierzi, dar pe termen lung câştigi.” Această frază, rostită de Fady Chreih, CEO al Reţelei de Sănătate Regina Maria, pe scena galei CEO Awards 2025, a rezumat perfect tema acestei ediţii a evenimentului, dar şi a anuarului „100 Cei Mai Admiraţi CEO din România”: superliderul în era AI. Lumea pare că se mişcă pe repedeînainte, între crize, transformări şi goana după efi cienţă, dar liderul care iese în evidenţă este cel care reuşeşte să-şi păstreze echilibrul între productivitate şi empatie. „Funcţia executivă nu se deleagă unui AI; poate fi un asistent bun pentru rutină, dar leadershipul rămâne profund uman”, a spus Bogdan Florea, CEO Connections Consult. Iar Octavian Pantiş, cofondator Qualians, a completat: „AI-ul e un asistent foarte isteţ, dar un pic aiurit — te ajută mult, dar trebuie supravegheat.” Între algoritm şi instinct, pentru liderul de astăzi, contează felul în care alegi să rămâi om. Carmen Petcu, director general al De’Longhi în România, a spus-o simplu: „Leadershipul real înseamnă să dai sens, nu doar sarcini.” Iar Elisabeta Moraru, Country Director Google România, a completat cu o perspectivă optimistă: „AI-ul este o trambulină de productivitate, nu doar un upgrade de rutină.” Trăim o eră în care tehnologia poate să facă orice, iar diferenţa o face nu puterea de procesare, ci puterea de discernământ. Chiar dacă AI-ul poate prelua calcule, activităţi de rutină sau analize complexe, nu poate – şi nici nu ar trebui – să preia decizii morale. Poate învăţa limbajul uman, poate învăţa chiar să aibă umor, dar nu poate simţi responsabilitatea care vine odată cu compasiunea, etica, vulnerabilitatea. A fi lider în 2025 înseamnă a fi lucid, dar şi umil. A şti că tehnologia te poate ajuta să vezi mai departe, dar doar oamenii te pot urma. Admiraţia, în acest context, nu mai ţine de carismă sau performanţă fi nanciară. Ţine de consecvenţă, de curajul de a spune „nu ştiu” şi de felul în care rezişti tentaţiei de a delega ceea ce este, prin defi niţie, omenesc. Superliderul despre care vorbim în 2025 nu este cel care controlează totul, ci acela care înţelege când să lase loc omenescului.

Argument de IOANA MATEI, EDITOR-ŞEF, BUSINESS MAGAZIN

 

TEHNOLOGIA, AUTOMATIZAREA ŞI AI-UL, ÎNTRE PRESIUNEA ADOPŢIEI ŞI NEVOIA DE ECHILIBRU

„Chiar ieri m-a întrebat managerul meu cum folosesc AI-ul în activitatea mea. Şi în ce fel mă ajută. Presiunea de a folosi noile tehnologii este mult mai mare aici decât ce văd că se întâmplă în România”, povestea deunăzi o prietenă care lucrează în corporaţie, în Germania. Se vorbeşte foarte mult şi foarte des despre cum tehnologia se schimbă rapid şi cum efi cientizează activitatea. Se vorbeşte şi despre cum tehnologia preia sarcini şi chiar joburi, despre cum companiile îşi doresc să ţină pasul cu integrarea noilor instrumente în activitatea curentă. Tot soiul de studii arată cum managerii din diverse industrii conştientizează nevoia de a folosi mai mult tehnologia, dar gradul de adopţie rămâne redus faţă de nivelul dorit. „Trebuie să învăţăm continuu, să ne reinventăm, să pivotăm, astfel încât să rămânem relevanţi şi pregătiţi pentru viitor”, spunea recent pentru BUSINESS Magazin Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România, referindu-se atât la persoane cât şi la corporaţii. Tot ea povestea că în cadrul instituţiei este încurajată învăţarea continuă, deoarece este esenţial ca oamenii să investească în ei înşişi pentru a se pregăti pentru viitor. „Deşi este important şi pentru tinerii din organizaţie, cred că pentru cei maturi este şi mai crucial, pentru că viitorul va aduce multe provocări şi va testa agilitatea şi adaptabilitatea tuturor.” Companiile au programe de formare pentru angajaţi şi caută variantele potrivite prin care să dezvolte copiloţi, proprii modele de AI, procese automatizate şi noi modele de lucru. Iar oamenii simt presiunea tot mai acut. Desigur, AI nu este uman, nu are abilităţi empatice şi mai dă şi rateuri uneori. Dar, dacă e să fi m oneşti, pentru companii contează foarte mult cifrele, raportările. La nivel înalt, „straturile” de management de prim rang, sunt oameni care au competenţe rafi nate şi esenţiale pentru afaceri. Dar pentru formarea noilor lideri (şi nu numai), a celor care vor prelua activitatea, şi pentru menţinerea celor care vor face transferul către noi generaţii sau unelte avansate de lucru, trebuie găsită cantitatea optimă de presiune. Şi, mai ales, un echilibru sănătos. Învăţatul permanent a fost multă vreme o regulă şi o modalitate de a câştiga teren, deoarece completarea abilităţilor se traduce în posibilităţi de avansare (mai rapidă), sporirea veniturilor, relevanţă mai mare în câmpul muncii. Mai mult ca oricând upgrade-ul abilităţilor este relevant. Folosirea tehnologiei nu mai este doar necesară, este chiar obligatorie, pentru a rămâne relevant la locul de muncă şi – în peisajul mai larg - în business.

IOANA MIHAI-ANDREI, REDACTOR-ŞEF, BUSINESS MAGAZIN

 

METODOLOGIE: Procesul de votare s-a derulat pe platforma de resurse umane Undelucram.r fondaatori o şi a fost promovat pe site-ul BUSINESS Magazin şi Ziarul Financiar, pe paginile de LinkedIn şi Facebook ale publicaţiilor. Am realizat lista de propuneri cu ajutorul reprezentanţilor platformei Undelucram.ro, dar mecanismul de vot permite şi includerea de noi propuneri în listă chiar din partea celor care votează. Astfel, dacă un reprezentant al mediului de afaceri primeşte suficient de multe voturi, el se califică în rândul celor mai admiraţi 100 de executivi, indiferent dacă se regăseşte sau nu pe lista iniţială. Procesul de votare s-a desfăşurat de la începutul lunii septembrie până la începutul lunii octombrie iar anul acesta a reunit un număr record de voturi, circa 800 de reprezentanţi ai mediului privat de afaceri acordând girul lor pentru cei pe care îi admiră. Clasamentul este unul al admiraţiei în afaceri, prin urmare cei ale căror voturi au fost validate de reprezentanţii Undelucrăm.ro şi redacţia BM sunt fie antreprenori, ori deţin roluri de top management sau sunt consultanţi. Pentru cei care au primit acelaşi număr de voturi, departajarea s-a realizat în funcţie de cifra de afaceri realizată de compania pe care o reprezintă sau de investiţiile realizate în România. Anul acesta, numărul celor introduşi în catalog este 118, ca urmare a voturilor la egalitate primite de cei aflaţi în partea a doua a clasamentului. CEO este un nume generic, în clasament se află şi fondatori de business cu alte funcţii în afacerile prezente

 

 

Mai multe detalii puteţi citi în Catalogul 100 Cei mai admiraţi CEO din România 2025.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă catalogul mai jos la preţul de 550 de lei, TVA inclus.

Ediţiile print se livrează doar pe teritoriul României. În afara ţării puteţi comanda doar în format digital. Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail claudia.mirt@m.ro.

 


 
 

Urmărește Business Magazin

cataloagele business magazin
ZF.ro
Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră
Mai aveţi zile de concediu de anul trecut şi vreţi să nu le pierdeţi? Vedeţi aici ce se întâmplă cu perioada de concediu de odihnă neefectuată
MonitorulApararii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
România va semna contractul de peste 700 milioane euro pentru obuzierele de 155 mm. în luna martie
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Cu frâna trasă pe podul suspinelor...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.