Cele trei fete ale împăratului electrocasnicelor conduc de la Rădăuţi o afacere de 40 de milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 decembrie 2013 24454 afişări

Viorica Harja, Lăcrămioara Mihalescul şi Daniela Bîzgan sunt cele trei fete ale lui Dumitru Mihalescul, care a clădit afacerea Marelvi, cel mai mare distribuitor de electronice şi electrocasnice.In companie sunt implicaţi şi toţi cei trei gineri ai antreprenorului, care coordonează, fiecare, afaceri conexe cu Marelvi: o reţea de magazine, un magazin online şi divizia de service.

Cele trei fete ale împăratului electrocasnicelor conduc de la Rădăuţi o afacere de 40 de milioane de euro
Cele trei fete ale împăratului electrocasnicelor conduc de la... deschide galeria

Flancat de şase membri ai familiei sale - trei fiice şi soţii lor - Dumitru Mihalescul îşi conduce afacerea de la Rădăuţi, dar vine adeseori în Capitală, unde firma are o reprezentanţă, într-o vilă aflată în apropierea sediului televiziunii naţionale. Vorbeşte rar, laconic, dar răspunde la toate întrebările. N-a mai vorbit cu jurnalişti de-a lungul timpului şi povesteşte că într-o vreme chiar multă lume din Rădăuţi credea că este un simplu angajat al Marelvi.

Afacerea sa, singurul distribuitor din România care aprovizionează magazinele tradiţionale de electronice şi electrocasnice, este şi cea mai mare firmă din domeniul său. Cifra de afaceri estimată pentru anul acesta este de 40 de milioane de euro, în creştere faţă de 38 de milioane de euro în 2012. „Rezultatele din primele şase luni ale anului au fost uşor peste cele din aceeaşi perioadă din 2012", povesteşte Mihalescul, a cărui firmă are în jur de 100 de angajaţi. Compania distribuie 39 de mărci de electronice şi electrocasnice, între care Arctic, Ariston, Bosch, Sony sau Samsung. Patru sunt mărcile pentru care firma bucovinenilor derulează şi activităţile de import: Liebherr, Fagor, DeDietrich şi Serreno (care este marca proprie a Marelvi).

Compania aprovizionează 300 de clienţi, care au în total în jur de 600 de spaţii de vânzare; între clienţi se numără Flanco şi eMAG. Una dintre mărcile din portofoliu, Liebherr, ar urma să-şi dubleze în doi ani cota de piaţă, conform planurilor companiei. Aproximativ 40% din cifra de afaceri a Marelvi este reprezentată de vânzările de aparate frigorifice, iar distribuitorul a adus anul acesta pe piaţa românească, sub umbrela Liebherr, aparatul frigorific cu cel mai înalt grad de eficienţă energetică la nivel mondial, adică A+++. Marca nemţească deţine, conform reprezentanţilor companiei, peste 25% din piaţa electrocasnicelor frigorifice premium din România, grupul Liebherr având o cifră de afaceri de peste 9 miliarde de euro în 2012 şi peste 100 de companii în întreaga lume.

De câţiva ani, evenimentul anului în domeniul electro-IT a devenit Vinerea Neagră, când vânzările dintr-o singură zi echi-va--lează cu rulajele pe câteva săptămâni. La eMAG, de Black Friday, au fost comandate 250.000 de produse în valoare totală de 23 milioane de euro, peste estimările iniţiale, conform informaţiilor transmise de companie. {i cei de la Marelvi au remarcat o creştere a rulajelor, care au fost cu 20% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „În topul vânzărilor s-au aflat produsele încorporabile, cu o creştere de peste 40%, şi maşinile de spălat, cu un plus de aproximativ 35%„, spune Viorica Harja, director de marketing al Marelvi, una dintre cele trei fiice ale antreprenorului. Ea a adăugat că anul acesta mulţi cumpărători s-au orientat către magazinele offline, „având în vedere că în anii trecuţi stocurile magazinelor online s-au epuizat rapid, lăsând mulţi potenţiali cumpărători cu comenzi neonorate. Idee susţinută şi de rezultatele reţelei Flanco: în week-end-ul de Black Friday, vânzările au fost cu 31% mai mari faţă de anul trecut, ajungând la 72 de milioane de lei; peste 750.000 de vizitatori au intrat în magazinele lanţului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cele-trei-fete-ale-imparatului-electrocasnicelor-conduc-de-la-radauti-o-afacere-de-40-de-milioane-de-euro-11775207
11775207
comments powered by Disqus
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul
ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească
ProMotor.ro
Un bărbat a încercat să-și sune IUBITA în timp ce conducea dar a ajuns de RÂSUL internetului. Nu apăsa acest buton! VIDEO Un bărbat a încercat să-și sune IUBITA în timp ce conducea dar a ajuns de RÂSUL internetului. Nu apăsa acest buton! VIDEO
Permis suspendat pentru viteză, CÂȘTIGAT în instanță. Motivarea care a schimbat SENTINȚA judecătorilor
Top 10 dotări inutile în mașinile de azi. Pe ce loc este „call baby”?
Descopera.ro
Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO
Misterul DISPARIŢIILOR din Triunghiul Bermudelor a fost REZOLVAT
Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta”
Go4it.ro
TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA
Telefoanele anului 2020! Care vor fi cele mai bune telefoane şi când se vor lansa
Galaxy S11, cel mai aşteptat telefon Samsung. Specificaţii, preţ şi data de lansare
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.