„În cazuri de pandemie, maşina personală este cel mai sigur mijloc de transport“. Jucătorii din auto se aşteaptă la scăderi de vânzări inclusiv pe segmentul de lux

Autor: Bogdan Alecu Postat la 10 mai 2020 124 afişări

Jucătorii din piaţa auto au menţinut deschise toate operaţiunile de vânzare şi service de la nivel naţional şi au mizat pe serviciile online în condiţiile în care starea de urgenţă a restricţionat libera circulaţie.

„În cazuri de pandemie, maşina personală este cel mai sigur mijloc de transport“. Jucătorii din auto se aşteaptă la scăderi de vânzări inclusiv pe segmentul de lux

Jucătorii din piaţa auto au menţinut deschise toate operaţiunile de vânzare şi service de la nivel naţional şi au mizat pe serviciile online în condiţiile în care starea de urgenţă a restricţionat libera circulaţie.

Pe de altă parte, după relaxarea măsurilor începând cu data de 15 mai, mulţi oameni vor merge la locul de muncă, iar pentru creşterea gradului de siguranţă, maşina este cea mai sigură modalitate de transport.

„Preocuparea autorităţilor pentru măsurile conexe transportului în comun reprezintă un barometru pentru zona de risc. În plus, în România toate reţelele autorizate realizează operaţii respectând condiţiile de prevenţie. Maşina este acum cel mai sigur mod de transport în condiţii de pandemie, iar achiziţia uneia noi prezintă mult mai puţine riscuri faţă de una second-hand“, a spus Cristian Milea, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În condiţiile în care abia începând cu sfârşitul lunii aprilie şi începutul lunii mai cele mai multe uzine europene au reluat producţia, dealerii au mizat în primul rând pe stocuri, inclusiv pentru modele nou-lansate.

„Stocurile au fost bine dimensionate pentru a răspunde cererii. Modul în care acestea au fost gândite la începutul anului a ţinut cont de o perioadă normală de vânzări. Pentru cei care ezită să plece de acasă pentru achiziţia unei maşini, am lansat platforme de e-commerce pentru achiziţia online alături de livrarea la domiciliu a maşinii“, explică oficialii Renault Commercial Roumanie, divizia de retail a Group Renault România.

De partea cealaltă, în segmentul de lux al pieţei, unde un automobil nou comandat poate fi livrat chiar şi peste un an, impactul este unul mai redus.

„Am avut o lansare importantă la începutul anului, cu Porsche Taycan şi lansarea recentă de la Bentley - noul Flying Spur. Deşi am înregistrat comenzi şi în această perioadă, volumul este sub cel de anul trecut. Relaxarea condiţiilor va aduce cu siguranţă şi o restartare a businessului. Situaţia depinde de la model la model, dar, în general, stocurile sunt încă suficienţe pentru următoarea perioadă“, a spus Adrian Pascu, director al Divi­ziei de mărci de lux în cadrul Porsche Inter Auto România.

El a subliniat că pentru moment, sunt mult prea multe necunoscute, pentru a putea face o esti­ma­re cu privire a evoluţiei pieţei auto locale, în con­diţiile în care factorii de care depinde această evo­luţie sunt: momentul repornirii fabricilor, ca­pacitatea de producţie, durată totală a stării de ur­genţă, restricţiile impuse de autorităţi şi ca­pacitatea businessurilor de a se reporni şi a recupera, poate, din pierderile suferite în aceste luni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
jucatori,
transport,
auto,
lux

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.