Record la Festivalul Brazilor de Crăciun: Lucrarea artistului Vlad Nancă, susţinută de UniCredit, a atras 220.000 de euro, bani ce vor fi donaţi pentru sprijinirea educaţiei

Autor: Marketing Postat la 05 decembrie 2025 3 afişări

Record la Festivalul Brazilor de Crăciun: Lucrarea artistului Vlad Nancă, susţinută de UniCredit, a atras 220.000 de euro, bani ce vor fi donaţi pentru sprijinirea educaţiei

UniCredit Bank, susţinător tradiţional al artei româneşti şi Partener Principal al Festivalului Brazilor de Crăciun marchează un moment de referinţă în istoria de 25 de ani a evenimentului. Bradul donat de bancă, o lucrare de artă contemporană semnată de artistul vizual Vlad Nancă, a generat o sumă record de 220.000 de euro, fonduri ce vor fi direcţionate integral către susţinerea educaţiei şi prevenirea abandonului şcolar.

Acest rezultat fără precedent nu este o întâmplare, ci rezultatul unei strategii de lungă durată a UniCredit Bank de a investi în arta contemporană şi de a aduce excelenţa artistică în zona implicării sociale.

„Am avut parte de o ediţie a Brazilor de Crăciun de neuitat, într-un an marcat de crize sociale şi economice, în care tocmai cei vulnerabili suferă cel mai mult şi sunt auziţi cel mai puţin. Tocmai când e mai multă nevoie de ea, solidaritatea clienţilor noştri s-a manifestat puternic la acest eveniment, făcându-l memorabil. Pentru UniCredit Bank, un susţinător constant al artei şi al culturii de peste două decenii, colaborarea cu Vlad Nancă a fost cea mai firească alegere. Într-un an fenomenal pentru el, marcat de prezenţa la Bienala de Arhitectură de la Veneţia, reprezentând Pavilionul României, ne-am dorit să aducem această excelenţă artistică în sprijinul copiilor care au nevoie de ajutor pentru a nu abandona şcoala”, a declarat Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank.

Vlad Nancă a declarat: „A fost pentru mine un prilej să fiu parte dintr-o cauză socială majoră şi am încercat să pun în creaţia mea tocmai crezul că generozitatea este ceea ce ne face lumea mai bună.”

O mobilizare exemplară: Cum s-a atins recordul

Seara Galei a fost marcată de o efervescenţă deosebită, bradul UniCredit devenind punctul central al licitaţiei. Tonul a fost dat de Irina Schrotter, care a deschis licitaţia cu suma de 30.000 de euro în numele Romanian Creative Week şi FEPIC, setând astfel din start valoarea intrinsecă a bradului ca lucrare de artă veritabilă.

După o competiţie strânsă, lucrarea a fost adjudecată de Catena, cu suma generoasă de 90.000 de euro.

Însă solidaritatea nu s-a oprit aici. Într-un gest de unitate pentru cauza educaţiei, suma finală donată către Salvaţi Copiii România a urcat la recordul istoric de 220.000 de euro printr-un efort colectiv spontan al UniCredit Bank şi al altor 3 clienţi de top ai băncii prezenţi la eveniment: Fundaţia Valvis, Teilor şi E-INFRA Group.

Arta care construieşte viitor

Lucrarea creată de Vlad Nancă, intitulată „Un Arbore Cosmic al Vieţii”, este o piesă modulară din metal şi mozaic de sticlă de Murano, care transcende funcţia decorativă (foto 1 brad şi foto 2 module). Artistul, care anul acesta a fost co-autor al proiectului Human Scale la Bienala de la Veneţia şi câştigător al premiului pentru Sculptura Anului oferit de Fundaţia Peter Jecza, a propus un concept despre „dobânda invizibilă” a grijii – o temă care a rezonat puternic cu audienţa prezentă la Gală.

Fondurile obţinute vor susţine programele educaţionale ale Organizaţiei Salvaţi Copiii România, vizând direct integrarea şcolară şi socială a copiilor de la Şcolile Gimnaziale nr. 127 şi nr. 31 din Constanţa, copii cu risc de abandon şcolar, copii care provin din familii vulnerabile socio-economic, copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, copii cu CES.

Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank, a subliniat importanţa acestei investiţii în educaţie: „Acest record istoric validează credinţa UniCredit Bank că educaţia este singura investiţie cu randament infinit. Lucrarea lui Vlad Nancă a rezonat cu donatorii tocmai pentru că vorbeşte despre o «dobândă invizibilă» care se compune, în timp, prin grijă. Astăzi, această valoare acumulată tăcut a devenit un capital concret, care le garantează copiilor că pot rămâne în continuare acolo unde le este locul: în bancă, la şcoală.”

Prin acest gest, comunitatea de business reunită de UniCredit Bank demonstrează că succesul real se măsoară şi prin capacitatea de a întoarce valoare în societate, transformând viziunea artistică în şanse concrete la educaţie pentru viitoarea generaţie.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a Grupului UniCredit, o Bancă Comercială Pan Europeană cu o ofertă unică de servicii în Italia, Germania, Austria, Europa Centrală şi de Est. În România, UniCredit Bank este una dintre principalele instituţii financiare, oferind servicii şi produse de înaltă calitate pentru toate categoriile de clienţi. UniCredit Bank îşi propune să menţină permanent clientul în centrul activităţilor sale, să fie un partener cu care se lucrează uşor şi să fie o parte activă a comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Vlad Nanca,
UniCredit,
educatie,
sprijinire,
craciun,
brad

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.