Cine sunt cei doi oameni de afaceri români care pregătesc un proiect gigantic, de peste 1 miliard de euro, care ar putea să devină cea mai mare destinaţie de entertainment, retail şi tehnologie din Europa
Dragos Dobrescu, un investitor imobiliar discret, care detine mai multe terenuri în Bucureşti, şi omul de afaceri George Toader vor să dezvolte, alături de o serie de parteneri internaţionali, proiectul DraculaLand, o investiţie privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinaţie de entertainment, retail şi tehnologie din Europa.
„ DraculaLand unifică tot ce am învăţat în real estate: disciplină, rigoare, viziune şi capacitatea de a ţine împreună echipe complexe, cu specializări foarte diferite. Dar, mai important decât atât, adaugă o poveste care dă sens fiecărui metru pătrat construit. Pentru mine, DraculaLand este un proiect de ţară – un simbol că România poate şi trebuie să construiască repere, nu doar clădiri sau simple proiecte imobiliare.” , a declarat Dragoş Dobrescu, fondator DraculaLand.
Proiectul va avea 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni.
Conceptul include DraculaLand Theme Park – peste 780.000 mp, 6 zone tematice imersive şi peste 40 de atracţii majore, o arenă multifuncţională – aproximativ 80.000 mp construiţi, 22.500 de locuri pentru concerte, festivaluri, competiţii de esports şi evenimente internaţionale, Fashion&Home-Deco Luxury Outlet – aproximativ 9.000 mp construiţi de retail şi 3.000 mp construiţi de F&B, cu peste 70 de branduri, concept dezvoltat împreună cu Piuarch Milano şi The Mall Firenze Team, dar şi Dracula Grand Hotel (4 stele), Dracula Family Hotel (3 stele), Dracula Inn (3 stele) – 1.200 de camere, spaţii de conferinţă şi facilităţi premium.

În plus, complexul ar urma să aibă Aqua Park & Thermal Spa – aproximativ 50.000 mp construiţi, peste 30 de atracţii acvatice şi una dintre cele mai mari piscine cu valuri din Europa, Racing Track & Motor Park – circuit de circa 4,5 km şi un Business Accelerator & Tech Hub – aproximativ 15.000 mp construiţi, peste 1.000 de posturi de lucru pentru startup-uri din gaming, AI şi industrii digitale creative.
DraculaLand a fost dezvoltat, în fazele de concept şi masterplan, împreună cu o echipă internaţională de experţi în arhitectură, inginerie, finanţe şi inovaţie.
”Dracula Outlet Mall a fost gândit ca un catalizator social, activ pe tot parcursul zilei – un loc nu doar pentru shopping, ci pentru a trăi, a te întâlni şi a împărtăşi experienţe. Încă de la început a fost clar că DraculaLand nu este doar un proiect imobiliar, ci o declaraţie culturală: un loc în care arhitectura, tehnologia, creativitatea şi lifestyle-ul se întâlnesc într-un mod rar întâlnit în Europa.” , a declarat Gino Garbellini, founding partner Piuarch Milano.
În paralel cu dezvoltarea fizică, DraculaLand a fost conceput cu un metavers propriu construit în Unreal Engine 5, un „digital twin” al destinaţiei, care va permite milioanelor de utilizatori să exploreze, să se joace şi să interacţioneze cu universul DraculaLand din orice colţ al lumii.
” DraculaLand va fi unul dintre foarte puţinele proiecte din România construite cu o strategie clară, cu disciplină şi cu o execuţie riguroasă de la primele discuţii până la operare. Va reuni retailul, entertainmentul, ospitalitatea, infrastructura culturală şi tehnologia într-un mod pe care îl întâlnim foarte rar în Europa. Pentru branduri şi investitori, va însemna stabilitate, predictibilitate şi un cadru profesionist în care îşi pot dezvolta business-ul pe termen lung.” , a comentat Andreea Mihai, senior executive leader in retail, real estate, marketing si e-commerce, cu experienţă de peste două decenii în grupuri precum Carrefour, Hagag, Leroy Merlin şi NIRO.

Conform estimărilor financiare actuale, DraculaLand va genera peste 5.000 de locuri de muncă directe şi indirecte, un impact economic total estimat la aproximativ 5 miliarde de euro în următorul deceniu şi circa 3 milioane de vizitatori anual în prima fază
„ DraculaLand transformă în sfârşit această recunoaştere globală într-o atracţie structurată, de înaltă calitate, care va prezenta patrimoniul României cu demnitate şi creativitate. Nu vorbim doar despre un parc tematic, ci despre un activ cultural care va întări locul României pe harta turismului mondial şi va funcţiona ca un motor economic pe termen lung.” , a comentat Vlad Marinescu, fost preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Esports.

Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













