Circa 20% dintre cărţile de muncă nu au fost scanate şi introduse în Revisal. „Există şi posibilitatea ca experienţa de muncă a angajatului să se piardă, dacă adeverinţa de muncă este pierdută şi oamenii nu pot dovedi că au lucrat în locul respectiv.“

Autor: Ramona Cornea Postat la 30 ianuarie 2020 349 afişări

Ministrul muncii, Violeta Alexandru, spune că aproximativ 20% dintre cărţile de muncă înfiinţate înainte de introducerea Revisal nu sunt scanate, deşi acestea trebuia introduse în sistem în urmă cu peste 12 ani. Unele dintre cărţile de muncă scanate nu sunt de bună calitate, astfel Casa Naţională de Pensii nu poate ţine cont de ele.

Circa 20% dintre cărţile de muncă nu au fost scanate şi introduse în Revisal. „Există şi posibilitatea ca experienţa de muncă a angajatului să se piardă, dacă adeverinţa de muncă este pierdută şi oamenii nu pot dovedi că au lucrat în locul respectiv.“

Ministrul muncii, Violeta Alexandru, spune că aproximativ 20% dintre cărţile de muncă înfiinţate înainte de introducerea Revisal nu sunt scanate, deşi acestea trebuia introduse în sistem în urmă cu peste 12 ani. Unele dintre cărţile de muncă scanate nu sunt de bună calitate, astfel Casa Naţională de Pensii nu poate ţine cont de ele.

„Mă aşteptam ca mai mult de 20% dintre cărţile de muncă să nu fie scanate şi introduse în Revisal. Este o situaţie foarte gravă cea cu cărţile de muncă ce nu au fost scanate. Aproape întotdeauna am bănuit că se întâmplă asta. Faptul că o carte de muncă nu este scanată poate să îngreuneze procesul de pensionare. Statul trebuie să pună mâna să le scaneze din nou. Există arhive ale companiilor, angajaţii îşi păstrează actele de muncă“, spune Valentina Saygo, managing partner al firmei de consultanţă fiscală Ask for Accounting.

În cazul în care cartea de muncă nu este scanată în Revisal, angajatul nu mai deţine acel document, compania unde acesta a lucrat nu mai există, iar angajatul poate pierde experienţa de muncă respectivă.

„Există şi posibilitatea ca experienţa de muncă a angajatului să se piardă, dacă adeverinţa de muncă este pierdută şi oamenii nu pot dovedi că au lucrat în locul respectiv. Există o lege a arhivelor prin care companiile care se închid sunt obligate să predea arhivele lor ahivatorilor autorizaţi. Aceasta poate fi o soluţie viabilă – ca aceşti arhivatori autorizaţi să elibereze documentul din arhivele respective“, explică Valentina Saygo.

În urmă cu două săptămâni, ministrul muncii, Violeta Alexandru, a anunţat simplificarea procedurilor pentru ieşirea la pensie, precizând că a iniţiat un ordin în acest sens.

„Ne bucură că Ministerul Muncii a anunţat măsuri de simplificare a procesului de pensionare. Un astfel de proces ar fi trebuit implementat de mult, dar metehnele vechi dispar greu. Cu toţii ne dorim o fluidizare a aparatului birocratic“, afirmă Valentina Saygo.

Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale 1.783/2019  prevede că Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Casa Naţională de Pensii (CNPP) au din 1 ianuarie acces direct în Revisal, baza de date cu toţi angajaţii din România, gestionată de Inspecţia Muncii.

Ulterior, Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a precizat însă că acest ordin „are în vedere vizualizarea informaţiilor din Revisal şi nu utilizarea unor date cu rol de document care să înlocuiască adeverinţele prevăzute de legea pensiilor“.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.