Al şaptelea director din era Renault la Dacia

Autor: Bogdan Alecu Postat la 24 aprilie 2018 327 afişări

Cu un an înainte de a se împlini 20 de la privatizarea uzinei Dacia şi ”descălecarea„ francezilor la Mioveni, grupul francez a decis ca la conducerea Automobile Dacia, cea mai mare companie din România şi cea mai mare uzină a concernului francez, să vină Antoine Doucerain. Yves Caracatzanis, actualul director, preia conducerea AvtoVaz, cea mai mare uzină a Alianţei Renault-Nissan.

Al şaptelea director din era Renault la Dacia
Al şaptelea director din era Renault la Dacia

Antoine Doucerain va prelua de la 1 mai funcţia de director general al Automobile Dacia şi Group Renault România de la Yves Caracatzanis, devenind astfel cel de-al cincilea francez care vine la conducerea uzinei din Mioveni de la privatizarea acesteia, în 1999.

Noul director îi va fi subordonat lui Nicolas Maure, director de operaţiuni la Groupe Renault pentru regiunea Eurasia, din care face parte şi România. Nicolas Maure a condus Automobile Dacia şi Group Renault România între 2014 şi 2016, când a plecat pentru a conduce gigantul AvtoVaz din Rusia, unde se produc modelele Lada, Datsun şi Renault. Acelaşi traseu pare să urmeze şi Yves Caracatzanis, actualul director general al Dacia şi al Renault România, care a fost numit preşedinte-director general al AvtoVAZ, începând cu 1 iunie 2018, a anunţat Alliance Rostec BV. Sub mandatul său a fost lansat noul Duster, cel mai avansat automobil produs vreodată la Mioveni. Odată cu această lansare, marca Dacia ”a depăşit recorduri istorice de vânzări în Europa“, a comentat Nicolas Maure, director de operaţiuni la Groupe Renault pentru regiunea Eurasia. Antoine Doucerain s-a alăturat Renault în 1993, în cadrul Direcţiei de Inginerie Logistică; şi-a continuat cariera în producţie, mai întâi la uzina din Douai, unde a ocupat succesiv posturile de şef departament montaj, director  tehnic, director adjunct fabricaţie. În 2010, a fost numit director al uzinei din Maubeuge, unde a asigurat lansarea Kangoo ZE şi pregătirea modelului Citan pentru Daimler. În 2012, a mers în Brazilia pentru a coordona crearea unei noi uzine Nissan şi începerea producţiei modelelor Micra şi Versa. În mai 2015, s-a întors în Franţa şi a ocupat funcţia de director industrial, asigurând coordonarea a opt uzine ale Renault (Polul Industrial Vest) cu un nivel ridicat de performanţă.

Ultimii doi directori ai Automobile Dacia au avut mandate de câte doi ani  Nicolas Maure şi Yves Caracatzanis, în timp ce mandatele cele mai lungi le-au avut François Fourmont (6 ani) şi Jerome Olive (4 ani).

Automobile Dacia este în prezent cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, cu un business de 20,7 mld. lei (4,6 mld. euro) în 2016, în creştere cu 8,3% faţă de anul precedent, potrivit datelor companiei. De asemenea, suma afacerilor grupului francez Renault a urcat în 2016 la 5,1 miliarde de euro pe toate companiile pe care le deţine în România, fiind pentru prima dată când francezii depăşesc acest prag. Alături de furnizorii săi de componente, Dacia reprezintă circa 3% din PIB şi 10% din exporturile ţării.


Cine a condus Dacia după privatizare

1999-2002

Constantin Stroe

Sub mandatul său a fost lansată SupeRNova, cu transmisie şi motor Renault. Este singurul manager român păstrat la conducerea unei companii privatizate pe un mandat pe mai mulţi ani. El a pus bazele reţelei de furnizori ai Dacia şi industriei auto româneşti, industrie de 23 mld. euro în prezent şi în care lucrează 250.000 de oameni.

2002-2003

Christiane Esteve
Sub mandatul său a fost lansată Solenza, venind cu elemente ce se vor regăsi ulterior pe Logan.

2003-2009

François Fourmont
A început revoluţia de la Mioveni, mandatul său marcând cea mai puternică transformare pentru marca Dacia şi uzina de la Mioveni. Tot el a pregătit SUV-ul Duster. Sub mandatul său au fost lansate: Logan, Logan MCV, Logan Pick-up, Logan Van, Sandero.

2009-2014

JÉrôme Olive
A dus Dacia la următorul nivel cu noile Duster, Logan II, Sandero II.

2014-2016

Nicolas Maure
În timpul mandatului său a început robotizarea uzinei Dacia, care a plecat de la 5% în 2015 şi ar urma să ajungă la 20% în 2020.

2016-2018

Yves Caracatzanis
Sub mandatul său, Dacia s-a îndepărtat tot mai mult de conceptul de low-cost, prin lansări ca Duster II, Logan II şi Sandero II facelift.

2018

Antoine Doucerain
El va avea misiunea de a duce robotizarea la 20% spre 2020 şi de a pregăti uzina pentru Logan III, Sandero III; cu alte cuvinte, la Mioveni (Argeş) vor ajunge tot mai multe caracteristici ale Renault. Tot sub mandatul lui însă cel mai probabil uzina Tanger din Maroc, unde deja se produc Lodgy, Dokker, Sandero, Logan şi Logan MCV, va depăşi ca producţie şi capacitate instalată uzina din România. Totuşi, în Maroc nu se va produce noul Duster, vârful de lance al Automobile Dacia.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici În România, 1 din 4 cupluri divorţează. Cum s-a ajuns aici

Divorţul este un fenomen social tot mai prezent: nu îi ocoleşte nici pe corporatişti, nici pe antreprenori şi, după cum s-a văzut recent în presa internaţională, nici măcar pe cel mai bogat miliardar al globului.

vezi continuarea
ZF.ro
Românii sunt de-a dreptul DISPERAŢI. Trebuie să plătească în plus ZECI de mii de lei peste noapte la un apartament. Este un paradox FĂRĂ precedent Românii sunt de-a dreptul DISPERAŢI. Trebuie să plătească în plus ZECI de mii de lei peste noapte la un apartament. Este un paradox FĂRĂ precedent
Este OFICIAL: Un nou MILIARDAR în România. Surpriza care a venit de unde nu te aştepţi
ProMotor.ro
10 MAŞINI SH care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani, după rata defecţiunilor 10 MAŞINI SH care merită toţi banii în 2019. Topul nemţilor pentru autoturisme mai vechi de 8-9 ani, după rata defecţiunilor
Motivul uimitor pentru care acest BMW din 1986 este scos la vânzare cu aproape 70.000 de euro!
NEMŢII recomandă aceste maşini SECOND HAND, mai vechi de 7 ani
Descopera.ro
Oamenii de ştiinţă au stabilit: Aceasta este mărimea PERFECTĂ a sânilor - FOTO Oamenii de ştiinţă au stabilit: Aceasta este mărimea PERFECTĂ a sânilor - FOTO
Este cunoscută ca GIGI ALPINISTA. Ce a păţit această TÂNĂRĂ care făcea expediţii montane numai în bikini. „Se poate întâmpla, dacă eşti mult prea activ”
Lenin a murit infectat cu SIFILIS de o prostituată franceză. SECRETELE care ies la iveală după 80 de ani
Go4it.ro
Microsoft CONFIRMĂ! Utilizatorii de WINDOWS 10 vor trebui să facă o schimbare în 2019 Microsoft CONFIRMĂ! Utilizatorii de WINDOWS 10 vor trebui să facă o schimbare în 2019
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT
Csid.ro
13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală 13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală
Metoda de gătit care te otrăveşte - VIDEO by CSID
Scanerul intraoral in stomatologie: beneficii şi utilizare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.