Accenture România: Redefinirea experienţei de a conduce - noua platformă de infotainment pentru maşinile conectate

Postat la 03 noiembrie 2025 62 afişări

Companie: Accenture România

Proiectul redefineşte relaţia dintre şofer, pasageri şi vehicul prin regândirea platformei de infotainment bazate pe Android Automotive OS.

 

Descrierea proiectului

Soluţia este gândită ca o bază solidă pentru viitoarele generaţii de maşini conectate, permiţând nu doar controlul funcţiilor clasice din bord, ci şi acces la un ecosistem de servicii digitale – de la divertisment personalizat, la actualizări over-the-air, asistenţă contextuală şi conectivitate cu dispozitivele utilizatorilor. 

Pe această bază, compania a dezvoltat ulterioare funcţionalităţi prin care maşina învaţă rutina utilizatorului, planifică trasee eficiente, găseşte locuri de parcare din timp sau gestionează automat plăţile - fără aplicaţii sau tichete. Sistemul adaptează confortul şi siguranţa în funcţie de pasageri, detectează gropile în timp real şi sprijină şoferii începători. Încărcarea este automatizată, cu opriri programate optim. „Dezvoltat de echipa noastră în Accenture Industry X din România pentru unul dintre cei mai renumiţi producători auto la nivel global, proiectul transformă condusul într-o experienţă mai sigură, mai simplă şi mai inteligentă”, declară György Birtolon, head of industry, Accenture Romania.

Proiectul a fost lansat în 2024 şi se derulează pe o durată de 5 ani, cu un milestone major estimat în 2027.

„Proiectul a fost conceput şi dezvoltat de echipa noastră din România, pentru unul dintre cei mai prestigioşi producători auto premium la nivel global. Parteneriatul s-a consolidat în timp, culminând cu selectarea echipei ca partener strategic pentru dezvoltarea sistemului de operare auto şi personalizarea AI pentru următorii 5–7 ani. Este un efort orchestrat într-un ecosistem internaţional, dar în care România joacă un rol de lider tehnologic”, spune György Birtolon.

La nivelul echipei locale, sunt implicaţi peste 30 de oameni în România, din Cluj, Timişoara şi Târgu-Mureş, implicaţi direct, cu responsabilitate end-to-end – de la design şi development, până la integrare şi testare. „În România, avem peste 250 de oameni care livrează servicii inovatoare doar pentru acest client din zona de automotive. Un rol cheie l-au avut şi colaborările noastre cu companiile achiziţionate de Accenture în toată Europa – precum ESR Labs, VanBerlo, SALT, Umlaut, care au consolidat poziţia noastră în mail multe industrii şi pe verticala automotive în special”, adaugă reprezentantul Accenture România.

Tot el mai spune că proiectul face parte dintr-o tendinţă clară de repoziţionare a investiţiilor din industria auto – de la hardware către software şi experienţă digitală. Acest sistem devine, practic, creierul digital al maşinii, un centru de date şi decizii în timp real. Dincolo de funcţionalităţi avansate, ceea ce îl face cu adevărat inovator este arhitectura sa deschisă şi modulară, care permite adaptarea rapidă la nevoi noi, servicii suplimentare şi tehnologii emergente.

Inovaţia se adresează utilizatorilor de vehicule din segmentul premium, cu focus pe familii, şoferi tineri şi utilizatori urbani. Segmentarea s-a bazat pe analiza comportamentului real de utilizare, permiţând personalizarea experienţei în funcţie de stilul de condus, rutina zilnică şi preferinţele individuale.

Elementul de noutate

„Platforma pe care o dezvoltăm se distinge printr-un nivel ridicat de personalizare, integrare şi scalabilitate. Este o soluţie nativă Android care nu doar rulează aplicaţii, ci creează o experienţă integrată şi coerentă în jurul fiecărui utilizator al vehiculului. Una dintre cele mai importante funcţionalităţi este capabilitatea de data acquisition şi computing, prin care sistemul colectează şi analizează date despre comportamentul şoferului şi condiţiile de drum pentru a crea baza serviciilor de recomandări personalizate şi servicii proactive”, explică György Birtolon. În plus, adaugă el, sistemul este gândit să deservească nu doar şoferul, ci şi pasagerii, prin conţinut adaptat pe diferite ecrane şi gadgeturi din habitaclu.

În plus, acest tip de platformă devine un diferenţiator competitiv pentru producători auto, pentru că deschide drumul către noi modele de business bazate pe servicii digitale.

„Este un pas esenţial către o experienţă de condus complet digitalizată, unde maşina devine o extensie a stilului de viaţă – conectată, personalizabilă şi adaptabilă în timp real. Prin această platformă, ne îndepărtăm de ideea că un vehicul e «gata» în momentul livrării şi trecem la o logică în care el evoluează constant, prin actualizări over-the-air şi integrare cu alte servicii”, conform lui György Birtolon.

Pentru industrie, această abordare înseamnă trecerea de la hardware-first la software-defined vehicles. Iar pentru utilizatori înseamnă o interacţiune naturală şi sigură cu tot ce oferă maşina, de la infotainment la asistenţă la condus – totul susţinut de tehnologia pe care o dezvoltăm aici, în România.


„Dezvoltat de echipa noastră în Accenture Industry X din România pentru unul dintre cei mai renumiţi producători auto la nivel global, proiectul transformă condusul într-o experienţă mai sigură, mai simplă şi mai inteligentă.”

György Birtolon, Head of Industry, Accenture Romania


Efecte şi impact

• Creştere de două cifre în vânzările de vehicule electrice în 2024.

• Poziţie de lider pe piaţă în acelaşi an pentru producătorul auto.

• Aplicaţia mobilă a depăşit toate ţintele de engagement, cu rating aproape maxim şi retenţie excelentă.

• Feedback excepţional din partea clientului, cu recunoaştere oficială în programul de evaluare internă.

•  Bonus contractual acordat pentru impactul livrat.

• Invenţii brevetate în domeniul AI, recunoscute ca benchmark inclusiv de competitori.

 

64,9 mld. de dolari este nivelul de venituri înregistrat de Accenture la nivel mondial în anul fiscal 2024 (septembrie 2023 - august 2024). Compania este cotată la bursa de valori New York Stock Exchange

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.