O canicula tocmai buna

Postat la 31 iulie 2007 724 afişări

Pe langa fitness, tenis, masaj ori sauna merge si o piscina. O spun proprietarii de cluburi sportive, care vor sa atraga membri si sa-i fidelizeze oferindu-le posibilitatea de a face cat mai multe sporturi in aceeasi cladire si cu acelasi card de membru.

Pe langa fitness, tenis, masaj ori sauna merge si o piscina. O spun proprietarii de cluburi sportive, care vor sa atraga membri si sa-i fidelizeze oferindu-le posibilitatea de a face cat mai multe sporturi in aceeasi cladire si cu acelasi card de membru.

 

Pe listele de asteptare ale IDM Wellness-Fitness erau anul trecut 2.100 de persoane. 2.100 de persoane care isi doreau sa plateasca intre 360 si 550 de lei pentru statutul de membru al clubului sportiv pentru sase luni. Nu mai aveau loc, deoarece deja clubul functiona cu numarul maxim de clienti.

 

Cum listele de asteptare cresteau, cererea fiind mare atat din partea companiilor, dar si din partea persoanelor fizice, actionarul clubului sportiv, IDM Kennedy Group, a lansat in acest an, cu doua luni in urma, o extindere a clubului, cu exact aceeasi capacitate si aceleasi servicii: fitness, aerobic, piscina, sauna, masaj, jacuzzi si bar. Clubul "in oglinda" s-a construit exact alaturi de cel existent, la intrarea dinspre Grozavesti, in fosta incinta a Semanatoarea.

 

"Noua aripa face parte din acelasi club, dar are intrare separata si se adreseaza clientilor loiali, care pot alege oricare din cele doua aripi, pe baza unor criterii cum ar fi si aglomeratia pe moment in cele doua sali", spune Octavian Pleter Thor, director general al IDM Wellness-Fitness, club care face parte din IDM Kennedy Group, companie ce controleaza casele de schimb valutar si centrele comerciale cu acelasi nume, precum si Universitatea Romano-Britanica.

 

Investitia necesara extinderii clubului a fost de doua milioane de euro, dar nu a inclus cladirea si terenul. In aceasta suma va intra insa si inca o piscina olimpica, mai mare decat cele doua existente deja, unde vor avea acces doar membrii seniori si va permite organizarea de cursuri de inot pentru copii. In total, trei piscine. De ce atat de multe? In primul rand pentru ca un club sportiv nu se poate chema club daca nu ofera macar fitness si piscina, dar ideal este sa mai ofere si multe altele, si in al doilea rand deoarece este cerere foarte mare pentru inot, spun reprezentantii clubului. Acestia precizeaza ca, din totalul intrarilor zilnice (clubul avand un sistem de acces care inregistreaza cand membrii vin la club pentru piscina, masaj, fitness sau alta activitate), numarul intrarilor la piscina a echivalat in prima parte a acestui an cu numarul intrarilor la sala de fitness, care era produsul de varf al clubului pana acum. 

 

Daca IDM a intrat inca de la inceput pe piata cu conceptul unitar de club cu mai multe facilitati, inclusiv piscina, alte cluburi au sesizat oportunitatea abia dupa ce s-au pozitionat initial pe piata ca locuri unde se poate face fitness sau juca fotbal.

 

Reginel Durlea, care a deschis clubul Daimon din Bucuresti in 2003, a inaugurat prima piscina din club in iulie 2007. Aproape patru ani, Daimon a functionat ca un club "la liber" unde erau terenuri de fotbal, de tenis, fitness si restaurant. "Nu puteam atrage multa clientela fara a avea piscina si mai ales nu puteam sa fac circuit inchis, cum voiam eu, fara sa oferim membrilor si posibilitatea de a inota", spune Durlea.

 

Atat Durlea, cat si Iuliana Bunea, director de vanzari al clubului sportiv Atlantis, spun ca plusvaloarea pe care o aduce o piscina unui club este mult mai mare decat investitia necesara in constructia ei: "Cresterea numarului de abonati pe care i-am atras dupa deschiderea piscinei a fost de 60% in numai doua luni", spune Iuliana Bunea. Durlea stie deocamdata doar ca la piscina pe care tocmai a deschis-o e plin, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend: "La cat trafic este vara asta - mai ales din cauza ca e foarte cald - este posibil sa recuperez investitia chiar pana la sfarsitul acestui an".

 

Asa ca, dupa ce a investit putin peste 200.000 de euro pentru deschiderea piscinei in aer liber, Durlea mai pregateste 450.000 de euro pentru a face o piscina acoperita si a dubla capacitatea salii de fitness. "Vreau ca din februarie 2008 sa putem lansa ofertele in regim club si sa nu mai lasam la liber decat terenurile de fotbal si, sporadic, pe cele de tenis - cand nu vor fi ocupate de membri", spune Durlea. Mai precis, Reginel Durlea vrea ca in Daimon sa intre doar membrii, care sa aiba in pachetul platit fitness, piscina, tenis, precum si jacuzzi, spinning si dans sportiv. Pana in februarie, Reginel Durlea se bazeaza pe aproximativ 200 de abonati lunar, plus inca tot atatia clienti fara abonament. Crede insa ca din februarie numarul clientilor se va dubla si ca va avea minim 500 de abonati. "Acest numar mi-ar asigura recuperarea investitiei in mai putin de doi ani", calculul fiind facut de Reginel Durlea conform cu o oferta comerciala pe care spune ca nu o poate face inca publica.

 

Lui Durlea ii pare rau ca nu poate momentan sa extinda si mai mult clubul. Aceasta pentru ca studiile de piata facute inainte de a incepe investitiile i-au relevat ca exista cerere suficient de mare incat sa faca si un club cu o capacitate de 4.000 de persoane. "Practic, orice persoana de peste 23 de ani si cu venituri de la 500-600 de euro in sus pe luna poate fi clientul nostru", spune Durlea, care estimeaza totusi cererea momentana la aproximativ 150.000 de persoane in Bucuresti. La cererea estimata de proprietarul Daimon, oferta este de aproximativ 10 cluburi care ofera pachete integrate de abonament.

 

Constructia de noi piscine publice, intretinerea sau marirea capacitatii celor existente au stimulat in ultimii doi ani si afacerile constructorilor de piscine, deja impulsionate de cresterea cererii pentru piscinele de uz privat (ale persoanelor fizice). "Piscinele private au reprezentat in pana in 2006 peste jumatate din cifra de afaceri a firmei", spune Virgil Diaconescu, director al Piscine Vidor. Diaconescu a remarcat insa in 2006 o usoara scadere a cererii pentru piscine private in favoarea celor publice: "Este o tendinta legata de cresterea veniturilor populatiei si de mai buna intelegere a culturii sportive".

 

In 2006, Piscine Vidor a executat mai multe piscine publice, atat in Bucuresti, cat si in tara, iar de la sfarsitul anului trecut a prins un proiect care a facut ca piscinele publice sa ajunga in 2007 la 80% din cifra de afaceri a firmei: "Paradisul acvatic", un proiect de aquapark aflat in faza finala de executie la Brasov. "Este cel mai mare proiect de aquapark din Romania, unde vom executa cinci bazine mari si alte facilitati pe care proiectul le solicita", spune Virgil Diaconescu. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Analize
/analize/o-canicula-tocmai-buna-2513052
2513052
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.