Romanii spun "nu" electrocasnicelor noi

Postat la 19 aprilie 2010 34 afişări

Anul 2009 n-a fost bun nici pentru piata de electrocasnice: vanzarile au scazut cu aproape 40%, iar consumatorii si-au schimbat optiunile, cumparand un frigider sau un aragaz doar de nevoie, nu ca sa schimbe o marca pe alta mai buna sau sa incerce ultimele noutati.

Romania este cea mai ieftina tara din Europa cand e vorba de suma platita pentru cumpararea unui produs electrocasnic, sustine Giuseppe Parma, CEO al Indesit Romania. Clientii de aici platesc in medie 999 de lei pentru un frigider, o masina de spalat sau un aragaz, spune el, spre deosebire de Turcia, spre exemplu, unde pretul este aproape dublu. Motivul este simplu - oamenii nu au bani, iar producatorii se orienteaza dupa piata, considera Parma.

Anul trecut, piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 42,6% fata de 2008, ajungand la 1,42 miliarde de euro, potrivit companiei de cercetare de piata GfK. Piata electrocasnicelor mari a scazut cu 37%, la 334 mil. euro.

In acest context, anul trecut a adus si o schimbare a comportamentului de cumparare si a preferintelor in materie de articole electrocasnice. "Cei care au cumparat au facut-o anul trecut strict din necesitate, nu din dorinta de a schimba un aparat inca functional cu un altul mai modern sau de alta marca", spune Mioara Bolozan, directorul de marketing al Whirlpool Romania. Bolozan spune ca in cazul aparaturii electrocasnice mari, studiile facute de Whirlpool indica un ciclu de viata de 8-10 ani atat pentru masini de spalat, cat si pentru aparate frigorifice, aceste date fiind in general relevante pentru majoritatea populatiei urbane. Monica Iavorschi, CEO al Arctic, adauga ca atunci cand un produs electrocasnic inseamna o adevarata investitie pentru o familie si multi au nevoie sa ia un credit ca sa cumpere un frigider sau o masina de spalat, atunci oamenii sunt foarte putin dispusi sa incerce branduri necunoscute si reticenti in a cauta si a experimenta noutati, aparate cu functii complexe, neobisnuite.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/romanii-spun-nu-electrocasnicelor-noi-5914131
5914131
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.