Antreprenori în frumuseţe: îmbină chirurgia estetică cu ritualuri spa ca în Bali

Autor: Mirabela Tiron Postat la 07 februarie 2013 773 afişări

Foşti colegi de facultate, apoi soţ şi soţie şi ulterior parteneri de afaceri - aşa începe povestea Danei şi a lui Ştefan Jianu, medici primari de chirurgie plastică şi generală, dar şi antreprenori. Au dezvoltat împreună o clinică de chirurgie estetică şi un spital în Bucureşti, dar şi două centre spa, după modelul celor din Bali, Indonezia, iar planurile lor de investiţii nu se opresc aici.

ÎN 1994 FĂCEAU PRIMUL PAS ÎN DEZVOLTAREA AFACERII PROPRII, atunci când deschideau prima clinică privată de chirurgie plastică, ProEstetica, pe o piaţă evaluată astăzi la circa 40 de milioane de euro. Doi ani mai târziu inaugurau şi Centrul Medical ProEstetica, o clădire cu patru etaje din Dorobanţi. Călătoriile pe care le-au făcut în străinătate i-au inspirat pe soţii Jianu să dezvolte şi altceva în afara clinicilor de chirurgie, respectiv o clinică de detoxifiere şi slăbire, proiect care într-un final este implementat, dar sub un nou concept, de centru spa.

"Am pornit de la ideea unei clinici de slăbire şi detoxifiere, ceea ce am văzut în Germania şi Elveţia şi ştiam că este nevoie şi în România, dar apoi am vizitat şi ne-am îndrăgostit de insula zeilor - Bali din Indonezia - şi de spa-urile lor de relaxare, unde folosesc masaje şi ritualuri pentru refacere şi wellness", spune Ştefan Jianu. După vizita din Bali, celor doi soţi le-a venit ideea realizării unor centre spa. "Am avut ideea reunirii experienţei noastre medicale de la patul pacientului cu tradiţiile milenare asiatice de refacere şi relaxare în Bali Spa Cornu, un resort de relaxare, slăbire, wellness şi detoxifiere."

În 2007 cei doi deschid centrul Bali Spa din localitatea Cornu, situată la 100 de kilometri de Bucureşti, iar în 2008 un spa, sub acelaşi brand, în hotelul de cinci stele Radisson din Capitală. "Investiţia a ajuns până la 1,5 milioane de euro şi a fost făcută împreună cu partenerul nostru olandez, din fonduri proprii şi dintr-un credit. Dezvoltarea complexului din Cornu a durat din 2005 până la mijlocul lui 2007." În prezent, în centrul din Cornu lucrează 19 angajaţi, dintre care doi terapeuţi în masaje, aduşi chiar din Indonezia. Cei doi medici antreprenori au creat şi o atmosferă specifică, prin mobilierul, corpurile de iluminat, muzica, decorurile şi produsele aduse din Bali. Spun că aplică în aceste centre conceptul DREAM (dietă, relaxare, estetică, activitate fizică şi medicină). În prima parte a anului 2007, când au intrat pe piaţă cu centrul spa din Cornu, cei doi antreprenori s-au concentrat pe promovarea unităţii, iar în al doilea an de activitate deja se bucurau de profit, după ce reuşiseră să atragă mai mulţi clienţi.

INTRÂND ÎN CATEGORIA DE HOTEL DE 4 STELE, dezvoltat pe o suprafaţă de 1.200 de metri pătraţi, Bali Spa Cornu are 15 camere, un restaurant Bumbu Bali, o sală de conferinţe, sală de fitness, piscină acoperită şi încălzită, trei săli de masaje, două camere de întreţinere corporală, saună finlandeză, jacuzzi, terase exterioare, foişor, piste de role şi biciclete, teren de baschet, grădină japoneză, livadă cu pomi fructiferi. Întregul complex se întinde pe o suprafaţă de 5.000 metri pătraţi. Firma care deţine Bali Spa Cornu este ProEstetica Sana, în care doctorii Jianu sunt asociaţi cu un partener olandez.

Când au început să dezvolte cele două centre spa, industria de specific din România abia se contura. Cei doi soţi veneau cu know-how în domeniu, vizitând spa-uri nu doar în Bali, ci şi în alte destinaţii din toată lumea: au făcut terapii în Japonia, în faţa Muntelui Fuji, cu apă termală foarte fierbinte şi masaj shiatsu, în Thailanda, în pădurea tropicală, cu masaj thailandez de tip stretching, în Hawaii, în Turcia, Dubai, Singapore, Qatar, China, dar şi în Europa - Grecia, Cipru, Elveţia, Austria, Monaco, Franţa, Germania, Ungaria. "Venirea crizei a diminuat însă orientarea românilor către servicii de wellness şi spa, cererea dimi-nuân-du-se semnificativ. A fost nevoie să ne adaptăm la situ-aţie prin axarea, din ce în ce mai mult, pe turism de weekend şi teambuilding-uri, pentru a rămâne totuşi profitabili, inclusiv în ultimul an."

Preţurile serviciilor la spa încep de la 110 lei pentru un masaj facial de o jumătate de oră, ajung la 200 de lei pentru un masaj de o oră cu pietre fierbinţi, dar şi la peste 400 de lei pentru alte tratamente.

Ştefan Jianu a urmat un program de MBA la Universitatea din Viena pentru a putea coordona afacerile familiei. El spune că centrele spa atrag printre clienţi turişti care au călătorit mult, expaţi, pacienţi ai clinicii ProEstetica, dar şi angajaţi din bănci, firme din retail, industrie sau farma, care organizează traininguri. Investiţiile următoare vor consta într-un restaurant de mare capacitate la Cornu şi un teren de minigolf. "În acest sens, facem demersuri pentru a obţine fonduri europene."

ANUL TRECUT, centrul spa din Cornu a adus venituri de un milion de lei (233.000 de euro), în timp ce spa-ul din Radisson a generat 500.000 de lei (116.000 euro), iar în acest an creşterea estimată a cifrei de afaceri este de cel puţin 10%. Cei doi antreprenori mizează anul acesta pe creşterea numărului de clienţi din zona corporate şi, pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, au lansat pachete la 75 de euro pe zi, în cameră dublă, cu servicii incluse la piscina interioară, exterioară, fitness, saună şi masaj. Anul trecut, 35% din veniturile Bali Spa Cornu au provenit din teambuilding-uri sau meetinguri ale unor companii locale.

Printre clienţii care au organizat meetinguri la Cornu se numără OMV Petrom, Carrefour, Lafarge, BMW, Kraft, dar şi alte companii din zona bancară, firme farmaceutice sau din retail. Ştefan Jianu spune că se aşteaptă la creşterea numărului de clienţi corporate şi la spa-ul deschis la hotelul Radisson. Principalul avantaj al unui hotel în care se dezvoltă un centru spa este posibilitatea creşterii traficului prin atractivitate mai mare pentru turişti. Printre hotelurile în care s-au dezvoltat centre spa se numără JW Marriott şi Radisson din Capitală, precum şi Hilton din Sibiu, Cocor din staţiunea Neptun, hotelul de patru stele Sportul din Poiana Braşov, hotelul de cinci stele Vega. Cei doi medici antreprenori nu vor să se limiteze doar la cele două centre spa deschise până acum. Ei plănuiesc să dezvolte o reţea naţională de centre Bali Spa, concept care poate fi modulat ca resort spa, hotel spa (cum este cel din hotelul Radisson), day spa sau medical spa, pentru orice variantă având şi posibilitatea de a franciza, potrivit lui Ştefan Jianu. În acelaşi timp, ei iau în considerare continuarea investiţiilor în clinicile medicale de chirurgie estetică. "De asemenea, suntem în discuţii pentru a dezvolta mai multe clinici medicale în ţară pe profilul ProEstetica, respectiv chirurgie şi medicină estetică, flebologie, herniologie, proctologie, centru laser şi medical spa, un model de business viabil şi în criză, inclusiv atunci când se sistează decontările Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate."

Urmărește Business Magazin

/analize/antreprenori-in-frumusete-imbina-chirurgia-estetica-cu-ritualuri-spa-ca-in-bali-10549679
10549679
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.