Transporturi mici şi dese

Autor: Bogdan Alecu Postat la 15 septembrie 2016 646 afişări

Transporturi mici şi dese

Vânzările de vehicule comerciale cresc de aproape trei ori mai repede decât piaţa auto totală, pe măsură ce nevoia de transport este tot mai mare. În cazul vanurilor, apetit în creştere de achiziţie au afacerile din farma, transport călători şi din sfera produselor alimentare.

Utilitarele, sau vehiculele comerciale, utilizate la transporturi de mărfuri sau persoane, reprezintă unul dintre cei mai buni indicatori cu privire la starea unei economii: creşterea vânzărilor acestora reflectă fidel starea companiilor dar şi rulajul mărfurilor. Spre exemplu, în primul semestru al acestui an, vânzările de utilitare de sub 3,5 tone au urcat cu 16,5% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând aproape de 6.900 de unităţi.

În primul semestru al anului 2016, piaţa de autovehicule comerciale uşoare din România a crescut cu 16,5%, iar felia deţinută de Fiat Professional s-a apreciat cu 33%, câştigând astfel cotă de piaţă. „În continuare, ne aşteptăm ca această creştere să se menţină. Fiat Professional înregistrează o cotă de piaţă de 9,7%, iar Ducato are o poziţie privilegiată, constantă în top trei vânzări pe piaţa LCV de import“, spune Narcis Ghiţă, CEO Auto Italia, importator în România al mărcilor Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Lancia şi Maserati.

Vânzările de vehicule comerciale cresc de aproape trei ori mai repede decât piaţa auto totală, pe măsură ce nevoia de transport este tot mai mare, iar camioanele au prins avânt. „Dimensiunile cele mai mari ale flotelor comercializate în primul semestru s-au înregistrat pentru companii din sectoare precum alimentaţie şi farma. Aşa cum s-a văzut din rezultatele obţinute pe segmentul autovehiculelor comerciale în 2015, tendinţa pe segmentul business-to-business este în continuare de creştere. Ne aşteptăm ca anul acesta să depăşim 1.500 unităţi livrate“, adaugă Narcis Ghiţă. În primul semestru, compania pe care o conduce a livrat utilitare în principal către companii din industria alimentară şi farmaceutică, însă şi către firme de transport sau cele din micile industrii.

„Parteneriatele cu carosierii au ajutat la extinderea portofoliului de clienţi, iar anii în care clienţii au exploatat autovehiculele noastre (...) au adus volume importante şi în creştere, de la an la an“, arată şeful AutoItalia. Compania vinde utilitare şi către companii de leasing operaţional, care în ultimul an şi-au diversificat portofoliul şi vor să atace inclusiv piaţa de curierat. „Vindem şi prin leasing operaţional. Avem parteneriate în continuă creştere, care dau rezultate foarte bune. Încercăm să ne menţinem în trendul crescător al industriei de profil, piaţa de leasing operaţional fiind emergentă. Procentele în momentul de faţă sunt în creştere, am putea estima un 10% din vânzările de flote ale AutoItalia“, mai spune Narcis Ghiţă.

În cazul vanurilor Mercedes-Benz, oficialii importatorului spun că  începutul anului a indicat o tendinţă pozitivă şi o creştere continuă pentru autovehiculele comerciale uşoare ale mărcii pe piaţa locală, atât în ceea ce priveşte volumul, cât şi calitatea acestora. „Pentru a doua jumătate a anului estimăm o evoluţie similară cu ceea ce s-a întâmplat în prima parte din 2016 în ceea ce priveşte piaţa de autovehicule comerciale uşoare. Pentru întregul an estimăm o creştere a pieţei de autovehicule comerciale uşoare cu aproximativ 10%, comparativ cu 2015“, declară oficialii de la Mercedes-Benz România. Tot ei adaugă că modelul cel mai cerut din prima jumătate a acestui an este fără îndoială Sprinter 5t furgon, destinat transformării în microbuz pentru transport de persoane. „Mercedes-Benz Vito stabileşte noi standarde în segmentul din care face parte. Acest pachet de beneficii a generat o creştere de aproximativ 45% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.“

Chiar dacă, în cazul Mercedes-Benz, cele mai mari vânzări s-au realizat către clienţi cu activităţi în domeniul transportui persoane, şi alte companii au un apetit ridicat pentru vehicule comerciale, din segmente ca transportul de mărfuri generale, curieratul, transportul de produse de panificaţie, transportul de mărfuri cu temperatură controlată, logistica. „Strategia noastră se concentrează şi pe serviciile postvânzare, mai concret în direcţia consolidării reţelei de service şi respectiv îmbunătăţirea serviciilor“, mai spun oficialii de la Mercedes-Benz România.

De partea celalaltă, Cristian Milea, country director Opel pentru România, spune că, la fel ca anul trecut, evoluţia favorabilă a segmentului utilitarelor surclasează creşterea totală a pieţei şi a segmentului autoturismelor. „În acest context, creşterea de 21% înregistrată până acum este favorabilă pentru întregul an în curs“, afirmă Cristian Milea.

Iar Vlad Mirilă, manager zonal vânzări flote pentru VW Autovehicule Comerciale în cadrul Porsche România, este mai optimist şi estimează că vânzările de vehicule comerciale uşoare de sub 3,5 tone vor urca în acest an cu circa 25% faţă de volumele atinse în 2015.

Cea mai vândută utilitară Opel a fost Movano, aceasta înregistrând 60% din vânzările de utilitare Opel, cererea fiind distribuită relativ egal pe versiunile van şi şasiu. Cea mai mare flotă livrată a fost către Caroli, Opel ofertând atât utilitare cât şi autoturisme. Flota cea mai mare exclusiv de vehicule comerciale uşoare a fost cea cumpărată de compania Cord. „Cât priveşte performanţa Opel din a doua jumătate a anului, mă aştept ca aceasta să fie constantă, în linie cu primele şase luni. Opel România a vândut flote de vehicule comerciale uşoare către companii ce activează în domenii precum FMCG, distribuţie, curierat, farma, construcţii“, adaugă Cristian Milea. El spun că Opel comercializează utilitare inclusiv către firmele de leasing operaţional, însă procentul este redus.

Din gama Volkswagen comerciale cele mai solicitate modele au fost vanurile cu masă totală maximă autorizată de 3,5 t şi volum util cuprins între 15 şi 17 metri cubi echipate cu motoare de 2-2,2 litri. Autovehiculele au fost echipate cu aer condiţionat, oglinzi şi geamuri acţionate electric şi banchetă cu două locuri pentru însoţitori. Cea mai mare flotă de vehicule comerciale Volkswagen livrată în primul semestru al acestui an a fost compusă din 43 de vehicule comerciale uşoare. „Estimăm că vânzările de flote vor reprezenta circa 60% din vânzările totale de utilitare cu masa de până în 3,5 tone“, aperciază Vlad Mirilă.

Potrivit oficialilor companiei Porsche România, cele mai multe utilitare au fost vândute către firme de curierat rapid şi firme specializate în distribuţie. Iar firmele de leasing operaţional reprezintă circa 10-15% din totalul vânzărilor Volkswagen de autovehicule comerciale uşoare de sub 3,5 tone; creşterea vânzărilor de vehicule utilitare s-a văzut inclusiv în  businessul firmelor de leasing.

BCR Leasing, al treilea cel mai mare jucător din piaţa de leasing financiar, a acordat în primele şase luni ale anului finanţări în valoare de 119 milioane de euro, în creştere cu 46% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea afacerilor a fost susţinută în principal de avansul finanţărilor care au avut ca destinaţie achiziţia de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, care au înregistrat o creştere de peste 50%. Leasingul auto reprezintă 79% din totalul afacerilor BCR Leasing, adică în jur de 94 milioane de euro la finalul lunii iunie. În ciuda creşterii finanţărilor pentru autoturisme, în cadrul portofoliului auto rămân dominante finanţările pentru vehicule comerciale grele, care reprezintă aproape jumătate din totalul finanţărilor.

Trendul ascendent din prima jumătate a acestui an vine ca o continuare a situaţiei de anul trecut. Vânzările de camioane grele, de peste 16 tone, au închis anul 2015 cu un volum de peste 7.000 de unităţi, în creştere cu circa 50% comparativ cu anul anterior, în condiţiile în care firmele de transport au continuat să-şi reînnoiască flotele şi chiar să le extindă. Pe întreg segmentul autovehiculelor utilitare, înmatriculările au urcat cu 23% anul trecut faţă de 2014, la peste 17.000 de unităţi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), avansul fiind mai mare decât pe segmentul de autoturisme, care a urcat cu 16%.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

ZF.ro
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19 Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de unde locuiţi
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot
Trump se arată disponibil vânzării aeronavelor F-35 către EAU, în ciuda opunerii Israelului
MonitorulPartidelor
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
Tudose: Dezumanizarea liberală ţine de lipsa de omenie
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.