Cum a ajuns compania unui tânăr de 31 care avea la început doar 200 de euro să valoreze în şase ani 5,6 miliarde de euro şi să devină unul dintre cele mai valoroase startup-uri din Europa

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 22 noiembrie 2021 308 afişări

Cum a ajuns compania unui tânăr de 31 care avea la început doar 200 de euro să valoreze în şase ani 5,6 miliarde de euro şi să devină unul dintre cele mai valoroase startup-uri din Europa

În doar şase ani, firma de software Personio a devenit unul dintre cele mai valoroase startup-uri din Europa, evaluat la 5,6 miliarde de euro.

Însă CEO-ul Hanno Renner încă îşi aminteşte perioada în care banii reprezentau principala problemă a businessului. Contul bancar companiei înregistra doar 200 de euro înainte de prima finanţare serioasă. Renner a cofondat Personio în München, Germania, în 2015 alături de Roman Schumacher, Arseniy Vershinin şi Ignaz Forstmeier.  Cei patru s-au întâlnit când studiau la Centrul pentru Tehnologie Digitală şi Management, o instituţie comună a două dintre cele mai importante colegii din München.

Ideea pentru Personio, care se concentrează asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, a venit în contextul în care un prieten al fondatorilor se chinuia să gestioneze procesele de HR într-un firmă în cadrul căreia lucra pe post de director tehnic, întrucât nu deţinea software-urile necesare unei asemenea operaţiuni. Ulterior, cei patru au încercat să găsească o soluţie. Studenţii fiind, nu aveau un birou, aşa că lucrau în orice spaţiu liber al facultăţii, încercând să dezvolte primul produs software al Personio după ce şi-au pus la comun toate economiile, scrie CNBC.

Odată ce primii clienţi au cumpărat software-ul, veniturile au fost folosite pentru a cumpăra prima licenţă de soft şi pentru a închiria un spaţiu de birouri, cei patru urmând să angajeze un număr mic de angajaţi. Apoi, în 2016, Personio a atras 2,1 milioane de euro printr-o rundă de finanţare de tip seed. Printre investitori se găsea şi Global Founders Capital, care a sprijinit firme precum LinkedIn şi Facebook, rebranduit recent drept Meta.

Renner spune că înainte ca Personio să încheie prima rundă de investiţii, fondatorii au fost nevoiţi să se asigure că şi-au plătit toate facturile restante, care – spune el – reprezintă o condiţie standard pentru acordurile de finanţare.

„Încă am o captură de ecran a acelui cont bancar. Aveam aproximativ 200 de euro rămaşi înainte să obţinem prima rundă de finanţare; este extrem de interesant să vedem cât de greu ne descurcam atunci”, susţine Renner.

Între timp, situaţia financiară a Personio s-a schimbat dramatic. În octombrie, compania a atras 240 de milioane de euro şi era evaluată la 5,6 miliarde de euro, de aproape patru ori peste nivelul înregistrat în luna ianuarie.

Ultimele finanţări sunt folosite pentru construirea unei noi categorii de software, numită People Workflow Automation, care intenţionează să elimine barierele de software între HR şi alte departamente ale companiei. De exemplu, unele sarcini trebuie completate pe mai multe paliere ale businessului odată cu angajarea unui candidat.

Renner consideră că statutul de şef poate fi „un job mult mai intens decât ar crede lumea”, însă „nu este vorba despre a fi şeful cuiva, ci despre a încuraja sentimentele de participare” din rândul angajaţilor Personio.

În total, Personio a atras investiţii de circa 443 de milioane de euro. Renner spune că firma are între 18 şi 24 de luni pentru a se gândi la următorul pas, însă momentan nu se grăbeşte să se listeze la bursă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
miliarde,
soft,
business,
hr,
munchen

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.