Creierul ofertelor de la Orange. Munceşte 11 ore pe zi pentru ca milioane de români să nu aleagă Vodafone şi Cosmote

Autor: Razvan Muresan Postat la 17 martie 2014 8969 afişări

Creierul ofertelor de la Orange. Munceşte 11 ore pe zi pentru ca milioane de români să nu aleagă Vodafone şi Cosmote

Andreea Beleneş a ajuns în industria telecom după doi ani de muncă în aviaţie şi încă unul în audit. S-a angajat în 2000 în departamentul de credit control al Dialog, unde îi verifica pe clienţii care nu îşi plăteau la timp facturile, iar din 2011 creează ofertele celui mai mare operator din piaţă.

"Am o istorie lungă cu Orange-ul. Din 2000 sunt aici. Am început cu acel job pentru că au crezut că experienţa mea de la PwC se potriveşte", spune astăzi Beleneş. Recunoaşte că este mai bine în telecomunicaţii decât în audit – „contabilitatea nu e visul meu în viaţă, dar pot să o înţeleg, însă verificarea contabilităţii altora a fost elementul care nu îmi plăcea". Şi-a dorit de la început o slujbă în marketing, aşa că, după ce a lucrat ca asistentă a directorului comercial, evoluând apoi ca product manager şi manager de divizie, a ajuns să cunoască mai multe sectoare ale companiei. „Am schimbat mai multe roluri. M-am ocupat de conţinut şi apoi am fost desemnată să construiesc departamentul online, urmând ca în final să ajung în zona de consumer. A fost pionierat peste tot pentru că am avut multe începuturi."

La începutul anilor 2000, marketingul în telecom se făcea folosind instrumente care astăzi par banale, dar care atunci revoluţionau piaţa, spune Beleneş, amintindu-şi că a asistat la momente precum primul ton de apel pe un telefon sau primul terminal care transmitea în direct conţinut de la televiziuni. „Eu am lansat MTV Ringtones, serviciul prin care îţi puteai cumpăra o nouă sonerie, sau portalul Orange pe mobil, primul astfel de portal din România, prin care transmiteam meciuri sau videoclipuri pe telefon, lucruri care atunci se încercau, dar pentru care abia acum a venit momentul.„ Spune că nu au existat oferte care nu au mers, ci, mai degrabă, oferte care au fost lansate prea devreme pentru nevoile clienţilor – „multe au fost făcute pentru inovaţie şi au devenit mass-market abia mai târziu".

Din 2011, Andreea Beleneş a preluat conducerea diviziei consumer din cadrul Orange România, fiind direct implicată în coordonarea echipei care concepe ofertele operatorului de telecomunicaţii cu cel mai mare număr de clienţi. În ultimii trei ani, a lansat mai multe portofolii noi de abonamente şi cartele preplătite, configuratorul online pentru alegerea opţiunilor pe cartelele PrePay şi a fost implicată în proiectul OrangeTV.

„Când concepem o ofertă ne uităm la tendinţele pieţei şi la aşteptările consumatorilor, principala sursă de inspiraţie, dar şi la ce face competiţia", spune Beleneş. Managerul susţine că nu preţul este cel mai important criteriu în momentul alegerii unei oferte: „Hai să ne uităm pe zona de cartele preplătite! Toată lumea oferă cam acelaşi lucru pentru cinci sau şase euro, ofertele sunt competitive. Abundenţa de minute şi de SMS-uri a fost la un moment dat un factor diferenţiator, dar acum nu mai este suficient„. Acum contează elementele de diferenţiere între operatori, respectiv facilităţile pe care clienţii le primesc în plus.

În cazul Orange, beneficiile se referă la acumularea unor puncte în momentul reîncărcării, puncte care devin utile la cumpărarea unui telefon, diverse bonusuri şi premii, fizice sau servicii telecom, la fiecare alimentare cu credit, facilităţi pentru tinerii sub 26 de ani sau configurarea unei opţiuni proprii. Scopul acestei strategii este de a fideliza clienţii fără abonament, pentru a nu migra rapid către un alt operator – „este o piaţă volatilă unde clienţii se plimbă destul de mult, dar unde am observat că migrarea s-a temperat. În cazul Orange România, volumul total al numărului celor care pleacă se reduce de la an la an, iar baza de utilizatori activi creşte", potrivit managerului. Beleneş remarcă şi o evoluţie „firească" de la cartelă la abonament, din partea clienţilor interesaţi să obţină un preţ mai bun la telefon şi la celelalte beneficii.

Managerul a introdus un nou simbol care completează portofoliul lansat în 2009, preluat de pe pieţele operatorului din afara României. Dincolo de Delfin şi Panteră, Beleneş a lansat un nou tip de abonament, Cangur, care să îmbine serviciile de voce cu cele de date. Serviciile de antivirus pentru toate tipurile de abonamente şi cele de cloud, pentru abonamentele similare sau superioare pachetului Cangur, ajută la fidelizarea clienţilor din acest segment şi la câştigarea de noi clienţi şi nu preţul – „altfel ar trebui să fie altcineva lider de piaţă". Orange oferă abonaţilor şi serviciul Libon, lansat la finalul anului 2012, o aplicaţie pentru sistemele de operare iOS şi Android, prin care utilizatorii pot comunica gratuit prin mesaje şi apeluri HD cu prietenii. „Dacă ar fi să stau la serviciu până când îmi termin treaba, probabil n-aş mai pleca niciodată, de aceea nu muncesc mai mult de 10-11 ore pe zi", mai spune Beleneş, care spune că vor exista schimbări şi în 2014 care îi vor umple timpul. Creşterea vânzărilor de telefoane inteligente şi migrarea spre 4G vor stabili noi obiceiuri de consum în piaţă şi nevoia continuă de adaptare a ofertelor.

Urmărește Business Magazin

/cover-story/creierul-ofertelor-de-la-orange-munceste-11-ore-pe-zi-pentru-ca-milioane-de-romani-sa-nu-aleaga-vodafone-si-cosmote-12280451
12280451
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.