Cum învaţă generaţia ta şi cum se dezvoltă pe plan profesional: experienţa directă de la job şi interacţiunea cu colegii contează cel mai mult. Peste 90% dintre tinerii gen Z din România învaţă cel mai bine din practica de la locul de muncă
Generaţia ta ştie deja ce e o ajută cu adevărat să crească profesional: practica, colaborarea şi feedback-ul real, nu doar teoria din manuale, iar asta reiese şi din Deloitte Global 2025 Gen Z and Millennial Survey, unul dintre cele mai recente studii ale Deloitte, care arată concret ce metode de învăţare preferă cei care intră acum pe piaţa muncii.
Aproximativ 91% dintre tinerii români care fac parte din generaţia Z spun că învăţarea la job şi experienţele practice sunt cele mai utile pentru dezvoltarea lor. Un procent similar al tinerilor spun că învaţă foarte bine dacă la locul de muncă au o colaborare bună cu colegii.
Totodată, pentru generaţia ta, feedback-ul de la colegii cu experienţă este un element foarte important în procesul de învăţare.
„Ne bazăm foarte mult pe mentoratul pe care îl pot acorda persoanele cu experienţă generaţiilor care vin din urmă. E nevoie de consultanţă, de a deprinde anumite abilităţi de relaţionare şi de colaborare, de modele. Sunt persoana care susţine foarte mult puterea echipei. Cred că poţi învăţa foarte bine în colectivitate prin observaţie, prin practică, prin interacţiune directă sau prin munca de zi cu zi”, spunea recent într-un interviu ZF Silvana Helal, couch şi senior manager Deloitte Technology Delivery Center, centru de tehnologie al Deloitte, în care studenţii pot găsi oportunităţi de internship.
Tudor Popescu, în vârstă de 22 de ani, este absolvent al ciclului de licenţă la ASE şi, în prezent, masterand tot în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti. El este pasionat de cercetare şi lucrează în acest domeniu de la 20 de ani.
„Am învăţat foarte multe lucruri despre cercetare, îmi place foarte mult munca pe care o fac. În continuare vreau să merg către domeniul finanţelor. (...) Cred că e important să faci un master ca să te nişezi pe un anumit domeniu, dar la fel de important e să şi munceşti ca să poţi să combini teoria cu practica de la job”, spune tânărul.
Studiul Deloitte mai arată că cel mai puţin contează pentru gen Z în tot acest proces de învăţare şi dezvoltare trainingurile formale (86%) şi chestionarele de performanţă (83%). Procentele sunt ridicate, însă pe primul loc rămân experienţa directă de la job şi interacţiunea cu colegii.
Tinerii vor, aşadar, experienţe şi discuţii reale cu colegii lor, situaţii concrete din viaţa de zi cu zi de la job şi exemple practice de cum să procedeze în diferite contexte la locul de muncă.
În ceea ce priveşte competenţele necesare pentru promovare şi creştere pe plan profesional, tinerii gen Z din România indică în proporţie de 92% importanţa cunoştinţelor specifice industriei, urmate de soft skills (89%), abilităţi de management al timpului (86%), creativitate şi inovaţie (88%) şi project management (85%).
Studiul Deloitte mai arată că peste 70% dintre tinerii gen Z din România îşi dezvoltă competenţele profesionale cel puţin o dată pe săptămână.
Studiul Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2025, ajuns la ediţia a 14-a, a fost efectuat în rândul a circa 8.700 de reprezentanţi ai generaţiei Millennials, născuţi între ianuarie 1983 şi decembrie 1994, şi a aproximativ 14.700 de reprezentanţi ai generaţiei Z de peste 18 ani, tineri născuţi între ianuarie 1995 şi decembrie 2006, din 44 de ţări din întreaga lume.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













