Cronică de film: Agenţii secreţi traversează Atlanticul

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 21 octombrie 2017 283 afişări

Franciza Kingsman revine cu partea a doua,The Golden Circle, în care personajele principale au o misiune destul de asemănătoare cu cea din primul film: să salveze lumea.

Nu m-ar mira ca şi următoarele episoade din seria Kingsman să aibă acelaşi subiect central, dar haideţi să detaliem ce se întâmplă în The Golden Circle. Povestea, pe scurt: a trecut un an de la evenimentele din primul film, iar Eggsy (Taron Egerton) a devenit un respectabil agent Kingsman. O întâlnire cu un fost candidat la postul său, pe nume Charlie, îl trimite pe Eggsy pe urmele Juliannei Moore. Ea o interpretează pe Poppy, o traficantă de droguri care are planuri mari de a domina lumea. Alături de Merlin (Mark Strong), Eggsy pleacă în Statele Unite, acolo unde va primi ajutorul unei alte organizaţii, numită Statesmen.

Aici încep să apară şi elementele comice, fără de care franciza Kingsman ar fi doar un film superficial despre spioni: cei de la Statesmen reprezintă echivalentul american al Kingsman, dar diferenţele sunt cât se poate de evidente. Ideea de gentleman e înlocuită de cea de macho, iar subtilităţile britanice de glumele de prost gust - ce-i drept, de multe ori amuzante. Reacţiile criticilor nu au fost dintre cele mai bune, dar publicul pare să dea o notă pozitivă filmului, iar asta e ceea ce contează în cele din urmă.

Kingsman: The Golden Circle e un film care vrea să distreze spectatorii. Nu se ia în serios, aşa cum n-a făcut-o nici prima parte a francizei, iar asta produce multe momente hilare. Secvenţele de acţiune sunt mai bune decât în multe alte filme, iar aici meritul revine regizorului Matthew Vaughn. Mixul de elemente de spionaj, gadgeturi, răsturnări de situaţie şi locuri de filmare exotice transformă Kingsman într-un soi de James Bond chiar mai nerealist decât James Bond.

Dar exact acesta e farmecul său: până la urmă, câte dintre filmele cu succes la box-office mai au legătură cu realitatea? E suficient, cred, să amintesc că anul acesta filmele cu cele mai mari încasări au fost Beauty and the Beast, The Fate of the Furious, Despicable Me 3, Guardians of the Galaxy Vol. 2, Spider-Man: Homecoming şi Wonder Woman.

|n cele din urmă, filmele din seria Kingsman nu vor fi pe placul tuturor. E vorba de un film inspirat de benzi desenate, aşa că mulţi l-ar putea evita. Dar Kingsman reprezintă un gen de care Hollywood are, la ora actuală, mare nevoie. Dominarea celor de la Marvel şi revenirea - să sperăm - a celor de la DC au împânzit marile ecrane cu supereroi, comploturi intergalactice şi mai ales bugete care sfidează bunul simţ. Producătorii scot bani, iar publicul e mulţumit; dar ideea de a face un film care să necesite orice urmă de gândire pare din ce în ce mai îndepărtată. Iar Kingsman e genul de film care încearcă - indiferent de măsură - să provoace spectatorul la un exerciţiu de imaginaţie. E un prim pas, sigur, dar unul absolut vital.

În concluzie, cel mai important lucru pe care Kingsman: The Golden Circle l-a adus este garanţia că franciza va continua.

7,5/10

Cum se recrutează managerii? Cum se recrutează managerii?

După ce a lucrat peste 15 ani în consultanţă de business şi resurse umane, Alina Conu a găsit curajul necesar pentru a porni în aventura antreprenoriatului. Aşa a luat naştere Kapital HR, companie specializată în recrutarea de specialişti şi candidaţi din middle şi top management. Astăzi, ea colaborează cu nume cunoscute din piaţă, iar recent a lansat un parteneriat cu compania de recrutare Catenon, facilitând intrarea jucătorului internaţional în Europa Centrală şi de Est.

Romania deţine 60% din rezerva totală din Europa a celei mai dorite RESURSE de pe PLANETĂ şi cu toate astea românii o ignoră Romania deţine 60% din rezerva totală din Europa a celei mai dorite RESURSE de pe PLANETĂ şi cu toate astea românii o ignoră
Crăciunul nu vine cu veşti bune pentru sute de mii de angajaţi. ”Cadoul” făcut de guvernul PNL înainte de sărbători
Cei de la RAR au rămas uimiţi când au văzut ce maşină a venit pentru înmatriculare – GALERIE FOTO Cei de la RAR au rămas uimiţi când au văzut ce maşină a venit pentru înmatriculare – GALERIE FOTO
SKODA la testele EuroNCAP. Ce notă a primit CEA MAI VÂNDUTĂ mașină de import în România?
Această rusoaică s-a urcat în lift fără să ştie că o aşteaptă cursa vieţii. Ce i s-a întâmplat înăuntru e uimitor - VIDEO
Marele MISTER al celebrului fluviu NIL care a contrariat cele mai strălucite minţi timp de sute de ani a fost în sfârşit ELUCIDAT şi este de-a dreptul fascinant Marele MISTER al celebrului fluviu NIL care a contrariat cele mai strălucite minţi timp de sute de ani a fost în sfârşit ELUCIDAT şi este de-a dreptul fascinant
Un URS polar cu mesajul ''T-34'' scris pe corp i-a ALARMAT pe cercetătorii ruşi - VIDEO
Mare ATENŢIE atunci când gătiţi cel mai consumat aliment din România. Cazul acestui bărbat a ŞOCAT medicii. Această GREŞEALĂ o facem cu toţii în bucătărie
Primul telefon PLIABIL din România! Ce poţi face cu un telefon de 2.000 de euro! Primul telefon PLIABIL din România! Ce poţi face cu un telefon de 2.000 de euro!