Facebookul fashionului

Autor: Ioana Nita Postat la 08 martie 2019 723 afişări

Reţelele de socializare au devenit în ultimii ani o parte nelipsită din viaţa multor persoane, acestea petrecându-şi ore bune pe Facebook, Instagram, Twitter sau Snapchat. Chiar dacă există deja aceşti giganţi ai industriei, încă mai este potenţial de dezvoltare pe această piaţă dacă găseşti nişa potrivită. Un grup de români a identificat una dintre nişe şi a creat o reţea de socializare pentru fashion care ar putea ajunge la o evaluare de peste 40 de milioane de euro în cinci ani.

RedCarpet este aplicaţia mobilă axată pe fashion dezvoltată de românii Adrian Mazilu, Cosmin Ionica, Alexandru Emanuel Zainea, Andrei Cosmin Fifiita, Alexandru Farcaş şi Laurenţiu Murgu. Aceasta este practic o reţea de socializare dedicată pasionaţilor de modă, care în decurs de câteva luni – din noiembrie anul trecut şi până în prezent – a atras peste 10.000 de utilizatori, ţinta echipei fiind de a depăşi 250.000 de utilizatori la finalul lui 2019.

Dar cum a pornit acest proiect? „O putem numi noroc, o putem numi inspiraţie... Încă nu m-am hotărât! Lucrurile au decurs în felul următor: eram cu logodnica mea în vacanţa de revelion 2016-2017, iar după vizionarea unui film mi-a spus că dacă ea ar fi să dezvolte o aplicaţie, aceasta ar fi una de fashion care să acorde note utilizatorilor în funcţie de cât de bine sunt îmbrăcaţi. Ideea mi s-a părut interesantă, însă ce nu mi-a plăcut era faptul că aplicaţia dădea aceste note utilizatorilor, iar calificativele mici i-ar fi făcut să renunţe. În acelaşi timp, a evalua cât de bine sau mai puţin bine se îmbracă o persoană este imposibil deoarece ţine de mai multe aspecte: gusturi, vârstă, cultură ş.a.m.d.”, a povestit Adrian Mazilu, cofondator şi CEO al RCAPPS Limited (Cipru), compania care administrează aplicaţia RedCarpet. Ideea dezvoltării unei aplicaţii în zona de fashion i-a rămas însă în minte, iar la câteva luni după aceea Adrian Mazilu, de profesie economist şi cu o vastă experienţă în vânzări, a găsit conceptul pentru a pune în practică proiectul.

„La câteva luni după, într-o noapte, ascultând un anumit interviu, mi-am dat seama că acea idee se poate transforma într-o reţea de socializare axată pe fashion. Am deschis calculatorul şi am căutat două lucruri: 1. Reţele sociale de fashion, dar nu am găsit nimic important; câteva încercări şi 2-3 exemple relativ mici. 2. Am căutat website-uri de shopping online care au părţi de social network integrate, însă nu am găsit niciunul. Mi-am dat seama că este posibil să existe o nişă care nu a fost speculată încă: o reţea socială axată pe fashion şi care are posibilitatea să devină un hub de shopping online.”

Piesa care îi lipsea erau însă exact cea legată de funcţionalităţiile aplicaţiei, practic ce anume ar trebui să facă utilizatorul în aplicaţie. „Am lăsat acest aspect deoparte şi m-am concentrat să găsesc un nume de proiect şi foarte rapid mi-a venit în minte sintagma «Red Carpet». Atunci am înţeles şi care trebuie să fie comportamentul utilizatorului: atunci când o vedetă păşeşte pe covorul roşu este întrebată, în general, două lucruri: ce designer i-a alcătuit ţinuta şi ce părere are despre evenimentul la care participă. Pe scurt, ce porţi şi unde te afli. Exact aceasta este întrebarea pe care RedCarpet.app o pune utilizatorului atunci când postează o poză”, a menţionat el, adăugând că totodată covorul roşu reprezintă un mediu festiv unde persoanele prezente au toată atenţia şi admiraţia publicului, iar în acel moment se fac poze.

„Aceasta este «strălucirea» pe care ne dorim să o oferim fiecărui utilizator atunci când alege să posteze în RedCarpet.app.”

Investiţia în dezvoltarea aplicaţiei RedCarpet a fost minimă, din resurse proprii. Procesul de dezvoltare a durat circa 10 luni, însă anterior, perioada de analiză a proiectului a fost de şase luni.

„În momentul în care am putut să concentrez ideea într-un business plan, l-am prezentat partenerilor mei. Timp de şase luni am analizat împreună diverse variante, s-au făcut teste pe funcţionalităţile importante ale aplicaţiei, iar la începutul anului 2018 echipa de dezvoltare a început să lucreze la aplicaţie. Noi am avut capacitatea de a dezvolta totul în house: de la business plan la design, user experience şi, cel mai important, software development. Astfel ne-am permis să construim aplicaţia cu minimul de resurse financiare”, a explicat Adrian Mazilu. Cei şase antreprenori au ales să lanseze aplicaţia întâi în România şi să se extindă apoi treptat şi în alte ţări. Astfel, din cei peste 10.000 de utilizatori ai RedCarpet din acest moment, peste 90% sunt români.

„Am ales să lansăm un proiect pilot în România, iar apoi să ne extindem organic şi în alte zone. Credem că România stă foarte bine la aceste două capitole: modă şi distracţie. Evident, ne este mult mai uşor şi plăcut să începem «de acasă». Din punctul de vedere al vârstei, predomină persoanele în jurul vârstei de 25 ani, majoritatea de sex feminin. Noi suntem încrezători că este doar o chestiune de timp până când ponderea celorlalţi va începe să crească.”

Care sunt însă funcţionalităţile aplicaţiei şi cui se adresează? RedCarpet se adresează utilizatorilor pasionaţi de modă, care atunci când postează o poză în aplicaţie pot eticheta produsele vestimentare pe care le poartă, indicând brandul acestora. Astfel, ceilalţi utilizatori pot face clic pe brandul etichetat şi pot fi direcţionaţi către magazinele brandurilor pentru a face cumpărături online. „RedCarpet.app este creat astfel încât să devină un mediu de shopping online şi, de ce nu, cel mai dinamic în acest sens. Nu suntem încă acolo, dar aceasta este direcţia în care ne îndreptăm. Website-urile de shopping online nu implică utilizatorul din punct de vedere emoţional, nu au asemănare cu viaţa reală. Ai un catalog de produse, ai filtre şi alegi în funcţie de anumite criterii produsele pe care le cumperi. În RedCarpet.app ideea este să vezi un produs care îţi place la un prieten sau la o persoană pe care ai ales să o urmăreşti. Acest lucru are un impact emoţional şi creează o dinamică diferită; în al doilea rând, duce la o conversie mult mai eficientă. Ne propunem ca din momentul în care un utilizator a văzut ceva ce i-a plăcut până în momentul în care îl poate cumpăra să fie o diferenţă de un singur clic. Ai văzut, ţi-a plăcut, ai cumpărat, totul în interiorul aplicaţiei şi în cel mai scurt interval de timp”, a explicat el.

Totodată, aplicaţia are o secţiune denumită My Closet, unde utilizatorii îşi pot urca articolele vestimentare şi accesoriile pe care le deţin, aceasta fiind o formă de „garderobă virtuală”. De asemenea, RedCarpet are şi secţiuni dedicate pentru locaţii şi evenimente, poză de profil şi live chat. Conform auditului intern al companiei, valoarea intrinsecă a proiectului se află acum la aproximativ 1,2 milioane euro, planurile pentru următorii ani fiind ambiţioase. „În următorii cinci ani vrem să atingem o cifră de afaceri anuală în jurul a 20 milioane euro, deci o valoare estimativă a proiectului de 40-60 milioane euro. Mai mult, am avut şi scenarii mai optimiste, dar am dorit să ne menţinem, cât mai mult posibil, într-o zonă de analiză pragmatică”, a punctat CEO-ul RedCarpet. Modelul de business al RedCarpet nu presupune afişarea de reclame intruzive, care să apară pe wallul utilizatorului, pe profilul personal sau în secţiunile de mesaje sau stories. Publicitatea va fi plasată însă în mod discret prin intermediul sugestiilor.

„De exemplu, când un utilizator dă clic pe un articol vestimentar care îi place, îi va apărea o secţiune cu respectivul produs şi datele relevante despre acesta – mărime, culoare, preţ etc. Sub această secţiune vor apărea «produse similare», iar pentru a fi prezente în aceste spaţii publicitare, brandurile vor plăti”, a punctat el, adăugând că sub acea secţiune vor apărea de asemenea şi sugestii de ţinute care se pot construi plecând de la articolul respectiv şi noi produse de la diferite branduri, aceste spaţii fiind la rândul lor plătite. „Pe scurt, noi analizăm produsul şi nu utilizatorul pentru a plasa sugestii în spaţiile publicitare.” De asemenea, publicitatea sub formă de sugestii va fi plasată şi în cadrul secţiunilor destinate locaţiilor şi evenimentelor. „În momentul în care un utilizator este interesat de ceva, va primii şi sugestii în funcţie de specificul alegerii sale.”

Echipa RedCarpet, formată în prezent din 12 persoane, are în plan să introducă în perioada următoare noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei, printre acestea numărându-se funcţiile „Outfits”, „Video”, „Outfit Video”, „Going to” şi „Covers”. „Outfits va fi o formă de story în care ţinuta este prezentată articol cu articol, Outfit Video va fi o combinaţie între poză şi video care este menită să evidenţieze şi mai mult o ţinută pe durata a 3 secunde. De asemenea, ne propunem să introduce şi funcţionalitatea Going to, prin care utilizatorul poate anunţa unde va fi într-un anumit moment (eveniment sau locaţie). De asemenea, Covers va fi o varietate de coperţi de profil, din care utilizatorul poate alege”, a explicat el. Totodată, echipa RedCarpet are în plan să implementeze şi mediul de shopping online. „Aici depinde mai mult de branduri, cât de repede aleg să ne devină parteneri; iar multe alte funcţionalităţi sunt încă în teste. Vom îmbunătăţi constant aplicaţia.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retele sociale,
dezvoltare,
fashion,
romani,
aplicatie

Citeşte pe comedymall.ro

Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Analiză. Când şi cum se termină pandemia de COVID-19 Analiză. Când şi cum se termină pandemia de COVID-19
Trump spune că ar lua Hidroxiclorochina chiar dacă nu sunt suficiente dovezi că medicamentul vedetă previne sau tratează Covid-19
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.