Cine sunt cei doi tineri care au creat cel mai mare competitor al Uber

Autor: Mircea Nica Postat la 31 mai 2019 0 afişări

Cine sunt cei doi tineri care au creat cel mai mare competitor al Uber
Cine sunt cei doi tineri care au creat cel mai mare competitor al Uber

Logan Green a crescut în Los Angeles şi a absolvit Universitatea din California, Santa Barbara (UCSB) în 2006. În timpul studenţiei, Green a creat Fondul de Iniţiativă Verde, iar o perioadă de timp a fost şi directorul pentru sustenabilitate al UCSB.

Atunci când se afla în Los Angeles şi-a petrecut mare parte din timp prins în trafic, iar în timp ce era student la UCSB, a folosit mijloacele de transport în comun pentru a îşi vizita iubita care locuia în Los Angeles. Pentru a evita traficul, Green a început să-şi lase maşina acasă şi să experimenteze alte metode de transport, de la trenuri şi autobuze până la biciclete şi curse comune cu prietenii. După colegiu, Green a călătorit în Zimbabwe într-un moment în care puţini oameni de acolo îşi puteau permite să conducă maşini şi în care guvernul nu reuşea să furnizeze mijloace de transport în comun. Acolo a văzut că întreprinzătorii locali îşi foloseau maşinile proprii pentru a oferi servicii de transport comunităţii (ridesharing).

Logan Green l-a întâlnit pe John Zimmer, cu care a descoperit că are interese comune, pe Facebook, în timp ce Zimmer lucra la Lehman Brothers, iar Green era încă student.

John Zimmer a crescut în Greenwich, Connecticut. În 2006, el a absolvit Cornell University School Hotel Administration. După absolvire, a lucrat ca analist în domeniul finanţelor imobiliare în cadrul companiei Lehman Brothers din New York City. În calitate de student la Universitatea Cornell, a participat la un curs de planificare urbană şi regională, denumit Oraşe verzi. După ce a învăţat despre progresul în materie de canale, căi ferate şi până la autostrăzi, el a văzut în ridesharing următorul pas către eficienţă. Observând că 80% din locurile maşinilor care circulau pe autostrăzile americane erau goale, Zimmer afirma că ridesharingul „reprezintă o oportunitate imensă de eficientizare pentru a economisi o mulţime de bani şi pentru a reduce amprenta ecologică“.

După o săptămână de când s-au cunoscut, Green zbura la New York pentru a se întâlni cu Zimmer.

Cei doi au dezvoltat o platformă care le-a permis utilizatorilor să găsească şi să planifice curse comune, utilizând algoritmi ai Facebook. Denumit Zimride, o primă versiune a acestuia a fost lansată la Universitatea Cornell, unde, după şase luni, în serviciu erau înscrişi deja 20% dintre studenţi. Mai târziu, în 2007, Zimride a fost activ atât în campusurile Cornell, cât şi UCSB. Green şi Zimmer au promovat serviciul prin campanii de marketing inedite: cei doi se îmbrăcau în costume de broască şi castor şi înmânau fluturaşi studenţilor din campusul Cornell.

În primul an de la înfiinţare, serviciul a obţinut 250.000 de dolari de la Facebook şi s-a extins la o companie cu şase angajaţi şi cu mai mult de 30 de campusuri universitare, magazinele Wal-Mart şi compania de servicii în domeniul sănătăţii Cigna Corp drept clienţi.

În aprilie 2012, Zimride avea 29 de angajaţi şi facilitase peste 26.000 de curse comune. Serviciul era activ în peste 125 de universităţi, inclusiv USC, Universitatea din Minnesota, UCLA, UCSF, Cornell, Harvard şi Universitatea din Michigan. Universităţile plăteau aproximativ 10.000 de dolari pe an pentru a utiliza platforma. Călătoria între San Francisco şi Los Angeles a fost cea mai populară rută pe Zimride. Tot în 2012, Zimride şi-a reproiectat site-ul web pentru a fi folosit pe motoarele de căutare pentru telefoane inteligente. Noua versiune a site-ului a fost creată de şeful de produs şi design mobil al companiei LinkedIn, Frank Yoo.

În 2012, Green şi Zimmer au creat Lyft Inc., iar pe 10 iulie 2013 au vândut Zimride companiei de închirieri de maşini Enterprise Holdings pentru a se concentra asupra activităţii companiei Lyft. În prima jumătate a anului 2013, Lyft a strâns finanţare de 75 milioane de dolari. În timp ce Zimride se concentra asupra campusurilor colegiilor, Lyft a fost lansat ca o companie de transport pentru călătorii mai scurte, în interiorul oraşelor.

În prezent, Lyft este unul dintre cei mai mari jucători din industria de ridesharing. Compania este încă mult mai mică decât Uber, dar avansează încet contra competitorului său global. În al patrulea trimestru al anului 2018, Lyft a generat venituri în valoare de 670 milioane de dolari, conform Business Insider.

Pe 29 martie 2019, Lyft s-a listat pe bursă, cu o valoare estimată de aproximativ 29 miliarde de dolari. Acţiunile au fost deschise la preţul de 87,24 de dolari, un salt de 21% faţă de preţul 72 de dolari pe care compania l-a estimat în seara de dinaintea ofertei publice iniţiale (IPO).

Dar acest lucru nu înseamnă că Zimmer şi Green vor deveni miliardari instantaneu. Revista internaţională Forbes estimează participaţiile cofondatorilor la un total de mai puţin de 5% din companie. Green, CEO-ul companiei, deţine o participaţie estimată la 700 de milioane de dolari în companie, iar preşedintele, Zimmer, deţine o participaţie puţin mai mică de 510 milioane de dolari.

Urmărește Business Magazin

Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore.
ProMotor.ro
ATAC la Mercedes și BMW! Noul model FRANȚUZESC le fură clienții nemților ATAC la Mercedes și BMW! Noul model FRANȚUZESC le fură clienții nemților
Ce înseamnă 10:10, 9:15 sau 69 pe înțelesul tuturor?
Care sunt piesele care pică cel mai des la o MAȘINĂ ELECTRICĂ? N-are nicio legătură cu mașinile normale
Descopera.ro
Medicamentul care TRATEAZĂ coronavirusul. Anunţul a fost făcut de adjunctul OMS: „Există doar un singur medicament eficient” Medicamentul care TRATEAZĂ coronavirusul. Anunţul a fost făcut de adjunctul OMS: „Există doar un singur medicament eficient”
VIDEO. Un alt CĂLĂTOR ÎN TIMP a prezentat o FOTOGRAFIE cu Pământul din anul 5000. ''Veştile nu sunt bune pentru umanitate''
Misterul CORPULUI lui Lenin şi EXPERIMENTUL rusesc care durează deja de 90 de ani. ''Zici că se va RIDICA''
Go4it.ro
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Cel mai nou telefon PLIABIL a ajuns în România! Ce poate să facă noul SAMSUNG de 1.400 de euro
NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.