Cât câştigă o florărie online?

Autor: Ioana Matei Postat la 25 septembrie 2013 5718 afişări

Aproximativ 2.000 de florării înregistrate la Registrul Comerţului, având ca obiect de activitate comerţul cu flori, plante sau intermedierea vânzarii de flori, dintre care 1.900 tradiţionale şi 130 online, împart o piaţă estimată, anul trecut, la circa 200 de milioane de euro, a declarat Marius Dosinescu, CEO şi fondator al florăriilor FlorideLux.ro, în cadrul Conferinţei Naţionale a Industriei Florilor. Dacă sectorul florăriilor clasice pierde uşor teren, industria online de flori creşte anual cu 30%.

Cât câştigă o florărie online?

Impulsionaţi de dorinţa de a obţine câştiguri rapid şi uşor, antreprenorii pierd din vedere aspecte importante, precum migrarea clienţilor, sezonalitatea unui astfel de business sau investiţiile constante care trebuie realizate.

La ora actuală, principalele probleme ale pieţei româneşti de flori sunt date de lipsa producătorilor locali sau a unor  programe din fonduri europene de încurajare a producţiei locale de flori, de concurenţa neloială, de inexistenţa reglementărilor legislative clare sau a informatizării florăriilor şi slaba pregătire în domeniu. Totodată, faptul că nu există o organizaţie care să pună bazele unor proiecte de anvergură în această industrie, constituie o piedică în calea dezvoltării pieţei de profil.

“Majoritatea celor care îşi deschid florării online nu ia în considerare faptul că profitabilitatea variază în funcţie de cerere şi sezonalitate şi că, spre deosebire de florăriile tradiţionale, aceasta coboară considerabil în perioada februarie – martie, când volumele vândute cresc. Acest lucru se întâmplă deoarece se măreşte aparatul logistic şi scade tichetul mediu de comandă”, a punctat CEO-ul florăriilor FlorideLux.ro.

De asemenea, potrivit lui Marius Dosinescu, se omite un aspect important, legat de clienţi, care fie migrează foarte uşor de la un brand la altul, mai ales dacă achiziţionează ocazional flori, fie rămân credincioşi unei singure florării, dacă fac cumpărături frecvent.

Pe de altă parte, este un mit acela că profitul se arată imediat într-o astfel de afacere, fiind nevoie de un minim de trei ani de investiţii constante pentru acest lucru.

Cu marje de profitabilitate cuprinse între 10 şi 30%, piaţa florăriilor online este atractivă pentru mulţi români, lucru pozitiv, deoarece contribuie la popularizarea acestui tip de business în rândul clienţilor.

“Piaţa florăriilor offline a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut şi a fost caracterizată de un trend pozitiv către reglementare şi fiscalizare corectă. Din întreaga industrie de floristică, piaţa online de flori reprezintă circa 2,5%, iar din punct de vedere al valorii, circa 2,5 milioane de euro”, a explicat Marius Dosinescu.

După cum menţionează acesta, românii au început să prefere tot mai mult achiziţiile pe internet, drept pentru care şi vânzările florăriilor online cresc cu 30% de la an la an.

Ca urmare a noilor obiceiuri de consum, dar şi a scăderii puterii de cumpărare, a faptului că florile se află la vârful piramidei nevoilor zilnice, industria florăriilor clasice va cunoaşte un regres în 2013, piaţa urmând să coboare la nivelul de 190 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte florăriile virtuale, acestea beneficiază de o mai mare stabilitate. La momentul actual, circa 130 de astfel de magazine online îşi împart piaţa pe care operează, din care fac parte nouă jucători importanţi.

“Florăriile FlorideLux.ro au o cotă de 25% din piaţă, ceilalţi jucători majori împart 60%, iar alte 120 de florării online declarate – 15% din aceasta”, a precizat fondatorul florăriilor FlorideLux.ro.

Piaţa de florării online are şi ea o altă serie de dezavantaje, precum încrederea scăzută a consumatorilor în mediul online, serviciile neprofesionale oferite de unele florării noi care intră pe piaţă sau lipsa informaţiilor corecte disponibile pe anumite site-uri. De asemenea, multe florării online au site-urile neactualizate, rezultatele financiare nepublicate, iar datele de contact invalide.

În acest context, Dosinescu este de părere că antreprenoriatul în acest domeniu trebuie sprijinit prin transfer de know-how, iar o creştere importantă a pieţei poate veni din zona de francizare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
flori,
industrie,
comert
/actualitate/cat-castiga-o-florarie-online-11395128
11395128
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.