Măriuca Talpeş, la Gala Woman in Power 2014: Bărbaţii sunt de vină pentru criza economică mondială

Autor: Anca Barbulescu Postat la 19 martie 2014 1165 afişări

Măriuca Talpeş (Intuitex, Softwin şi Bitdefender) a primit, miercuri seară, premiul special al galei Woman in Power 2014 şi a încheiat evenimentul cu un moment de excepţie: un tango argentinian, o reconstituire a celebrei secvenţe din "Parfum de femeie" cu Al Pacino.

Matematician de formaţie, Măriuca Talpeş a creat împreună cu soţul său, Florin Talpeş, ceea ce avea să devină ulterior grupul de firme Softwin. 

Măriuca Talpeş a urmat Facultatea de Matematică şi a fost apoi informatician la SARO Târgovişte şi cercetător în informatică la Institutul pentru Tehnică de Calcul. În 1990 a pornit Softwin, cu proiecte de dezvoltare software pentru câţiva clienţi din Franţa şi Germania, iar timp de patru ani compania a lucrat doar pentru clienţii din pieţele Europei Occidentale.

În 1993 Softwin realiza pentru clienţi de pe piaţa franceză şi americană primele produse care ajută copiii şi profesorii să înveţe şi să exerseze, iar în 2001 lansa produsele de educaţie Intuitext pe piaţa românească. Astăzi portofoliul Intuitex reuneşte peste 25 de produse pe piaţa de educaţie din România pentru copii între şapte şi 18 ani, iar Măriuca Talpeş este directorul acestei companii. În 1995, soţii Talpeş au pornit actualul Bitdefender odată cu dezvoltarea unui produs de securitate care să-i apere de viruşii sosiţi pe dischete din ţările vecine şi, în 1997, prin lansarea în România a primului produs antivirus, AntiVirus eXpert.

1. Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Nu cred că în România există bariere în business specifice societăţii româneşti, altele pentru femei decât pentru bărbaţi. Femeile sunt perseverente în ceea ce fac, muncitoare şi ataşate de produsele pe care le construiesc şi de echipele cu care lucrează; te poţi baza pe ele când se angajează la ceva. De aceea, în schimb, femeile domină zona de middle-management în România (ceea ce demonstrează că în România nu există discriminare în business). Cred, aşadar, că (majorităţii) femeilor nu li se potriveşte un mediu de business agresiv, cinic, egoist – masculin să îi spunem – ci mai degrabă unul corect, bazat pe succesul soluţiei în faţa clienţilor finali, şi de multe ori un business cu orientare socială.

2. Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi de creare a unei afaceri?

Abordez un stil de comunicare deschisă şi de stimulare a ideilor. Eu sunt matematician de formaţie, deci, conform stilului meu, ideile,  planurile trebuie să existe logic, ordonat. Eu cred că succesul unui business vine din valoarea echipei şi din câtă pasiune şi bucurie pune fiecare, zi de zi, în ceea ce construieşte.

3 Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Onestitatea, asumarea răspunderii, să îţi pese de celălalt, să încerci să îl ajuţi chiar dacă este foarte greu, să îţi placă să lucrezi cu oamenii, să ai bucuria lucrului bine făcut, comunicarea caldă, perseverenţa, loialitatea faţă de echipă şi intuiţia.

Urmărește Business Magazin

/lideri/mariuca-talpes-la-gala-woman-in-power-2014-barbatii-sunt-de-vina-pentru-criza-economica-mondiala-10709331
10709331
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.