BUGETE MULTITASKING
Generatia M este, in viziunea companiilor, una de consumatori tot mai grabiti si sofisticati. Pentru a le atrage atentia, oamenii de publicitate sunt nevoiti sa regandeasca strategii, sa reinventeze bugete si, de ce nu, chiar sa le construiasca marci dedicate.
Altex, de pilda, nu este un exemplu de marca special conceputa pentru Generatia M. Nici nu avea cum, dat fiind ca marca a fost creata acum 13 ani. Este insa un exemplu de brand care incearca se se apropie de publicul tanar. Drept dovada sta asocierea marcii cu lansarea albumului "Fericire in rate" a trupei Vama Veche, dar mai ales maniera prin care Altex a ales sa se adreseze publicului prezent la concertul trupei de acum doua saptamani: printr-un dialog online, pe Yahoo Messenger, inainte de concert. Prin intermediul ferestrei de messenger - proiectata pe un ecran - a fost salutat publicul, a fost introdus albumul trupei si explicat noul spot Altex. O maniera familiara si pe gustul tinerilor, carora li s-a s-a captat interesul si li s-au smuls aplauze.
"Suntem constienti de existenta generatiei multitasking si trebuie sa construim marci pentru ea", explica Razvan Matasel, director de strategie al Leo Burnett & Target. In
O metoda de a-i atrage pe tinerii obisnuiti cu tehnologia e de a le servi scenarii in care sa se poata implica activ. Matasel exemplifica aceasta strategie cu o campanie facuta de Burger King pe Internet - puiul de pe site-ul subservientchicken.com cu care internautii pot sta de vorba a fost accesat de 14 milioane de vizitatori unici anul trecut. Dar nu numai maniera de adresare se schimba, ci si maniera de distributie a bugetelor aferente. "Teoretic, bugetul va trebui distribuit in functie de aceste noi medii si tipuri de activitati de comunicare", spune Razvan Matasel. "Practic, industria noastra trebuie sa treaca dinspre media planning (planificare media, n.r.) spre «communication / context planning» (planificare de comunicare / context, n.r.)".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro