BUGETE MULTITASKING

Postat la 27 iunie 2006 2 afişări

Generatia M este, in viziunea companiilor, una de consumatori tot mai grabiti si sofisticati. Pentru a le atrage atentia, oamenii de publicitate sunt nevoiti sa regandeasca strategii, sa reinventeze bugete si, de ce nu, chiar sa le construiasca marci dedicate.

 

Altex, de pilda, nu este un exemplu de marca special conceputa pentru Generatia M. Nici nu avea cum, dat fiind ca marca a fost creata acum 13 ani. Este insa un exemplu de brand care incearca se se apropie de publicul tanar. Drept dovada sta asocierea marcii cu lansarea albumului "Fericire in rate" a trupei Vama Veche, dar mai ales maniera prin care Altex a ales sa se adreseze publicului prezent la concertul trupei de acum doua saptamani: printr-un dialog online, pe Yahoo Messenger, inainte de concert. Prin intermediul ferestrei de messenger - proiectata pe un ecran - a fost salutat publicul, a fost introdus albumul trupei si explicat noul spot Altex. O maniera familiara si pe gustul tinerilor, carora li s-a s-a captat interesul si li s-au smuls aplauze.

 

"Suntem constienti de existenta generatiei multitasking si trebuie sa construim marci pentru ea", explica Razvan Matasel, director de strategie al Leo Burnett & Target. In Romania insa, problema publicitarilor e ca dimensiunea fenomenului nu a fost inca masurata. "Avem la dispozitie doar informatii calitative, colectate in urma interactiunii cu acest grup tinta", spune Matasel. Si atunci, cum poate fi captata atentia noului tip de consumator? "Ar trebui sa inconjuram consumatorul cu activitati de comunicare astfel incat sa fie intampinat de acelasi mesaj pe toate «ecranele» cu care interactioneaza si in toate punctele de contact relevante", spune Matasel.

 

O metoda de a-i atrage pe tinerii obisnuiti cu tehnologia e de a le servi scenarii in care sa se poata implica activ. Matasel exemplifica aceasta strategie cu o campanie facuta de Burger King pe Internet - puiul de pe site-ul subservientchicken.com cu care internautii pot sta de vorba a fost accesat de 14 milioane de vizitatori unici anul trecut. Dar nu numai maniera de adresare se schimba, ci si maniera de distributie a bugetelor  aferente. "Teoretic, bugetul va trebui distribuit in functie de aceste noi medii si tipuri de activitati de comunicare", spune Razvan Matasel. "Practic, industria noastra trebuie sa treaca dinspre media planning (planificare media, n.r.) spre «communication / context planning» (planificare de comunicare / context, n.r.)".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BUGETE MULTITASKING
/cover-story/bugete-multitasking-1051636
1051636
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.