Magazinul lui Diablo si al lui Batman

Autor: Roxana Cristea Postat la 28 mai 2011 34 afişări

Un loc ingust, cu peretii gri inchis, inveselit de multele coperti de DVD-uri, asa arata primul magazin din Europa de Sud-Est dedicat exclusiv jocurilor video, deschis saptamana trecuta in Capitala. Va avea succes?

Ezio Auditore se intoarce in orasul Monterregioni pentru petrecerea aniversara a surorii sale. Intre timp, cetatea este asediata de armata generalului Cesare Borgia, iar unchiul lui Ezio este ucis. Pentru a se razbuna pe Borgia, Ezio pleaca la Roma. Pe parcursul calatoriei, tanarul recruteaza asasini care sa-l ajute in misiunea sa de a-si elibera poporul de sub dominatia generalului. "Aceasta este in cateva cuvinte povestea jocului meu preferat, Assassin's Creed Brotherhood, pe care l-am cumparat acum trei saptamani de la un magazin online", spune Florian Constantinescu, student la Facultatea de Comert din ASE. "Imi plac foarte mult jocurile de acest gen si imediat ce apare unul il cumpar. Din pacate, dureaza pana le primesc pentru ca in lanturile de retail de la noi nu sunt disponibile imediat dupa lansare", a completat tanarul de 24 de ani.

"Pentru a reduce timpul de asteptare al utilizatorilor care vor sa intre in posesia unui joc nou lansat si pentru a-i sfatui in privinta consumului de jocuri video am hotarat sa deschidem GameShop Concept Store, singurul magazin din Europa de Sud-Est dedicat exclusiv jocurilor", explica Andreea Allardin, directorul general al Best Distribution, companie care detine pozitia de lider pe piata romaneasca de import si distributie de jocuri video pentru console si PC. Magazinul in care s-au investit 50.000 de euro se afla in zona Piata Unirii din Bucuresti. "Dincolo de ratiunile de business ale deschiderii unei asfel de locatii, GameShop este un loc de educatie in privinta consumului de jocuri video. Vrem ca tinerii sa vada si sa testeze jocuri video originale, pe platforme de ultima generatie", adauga Andreea Allardin.

Potrivit directoarei Best Distribution, un sfert dintre cei care isi cumpara jocuri sunt jucatori inraiti, jumatate se joaca ocazional si restul de 25% se joaca in timpul liber, impreuna cu familia. 80% dintre gamerii romani sunt barbati, cu varsta cuprinsa intre 16 si 34 de ani, care lunar cumpara jocuri in valoare de aproximativ 30 de dolari. "Eu imi cumpar cate un joc la doua luni sau chiar mai des. Depinde si de noutatile care apar", spune Constantinescu, precizand ca plateste in jur de 100-200 de lei pe un DVD.

Cumpararea de jocuri video din GameShop se face exclusiv prin intermediul site-ului dedicat GameShop.ro. "Spre exemplu, daca o persoana care trece prin fata magazinului, intra inauntru si vede un joc pe care vrea sa il cumpere, trebuie mai intai sa isi faca cont pe gameshop.ro", a explicat Allardin. Daca magazinul va avea succes, va atrage dupa sine multiplicarea sa si in alte orase din tara. "Ne aflam in fata unei experiente unice la nivelul Europei de Sud-Est. GameShop este un spatiu dedicat jocurilor video care poate fi exportat si in alte tari unde CD Media, compania care detine Best Distribution, este prezenta", adauga Jamas Spiros, fondator al CD Media, precizand ca in viitorul apropiat vor mai deschide un magazin in Sofia, Bulgaria.

Deschiderea magazinului de jocuri din Bucuresti face parte din strategia companiei Best Distribution de a-si mari cota de piata, care in prezent este de 65%. Restul de 35 de procente din piata ii revin distribuitorului TNT Games, care a avut vanzari in valoare de 3,5 milioane de euro in 2010, potrivit directorului de marketing Mike Stegaru. Piata de jocuri din Romania a fost de 18 milioane de euro in 2010, iar pentru acest an, oficialii Best

Distribution estimeaza ca va avea acelasi nivel. "Am fost dezamagiti de primul trimestru al anului. Vanzarile au scazut cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, motivul principal fiind lipsa de titluri si de lansari majore", a declarat Allardin, precizand ca asteapta ca piata sa isi revina, mai ales ca in ultimul trimestru al anului se va lansa Diablo III. "Daca un titlu obisnuit precum COD sau FIFA vinde cateva mii, unul exceptional, cum este Diablo, vinde in jur de 20.000 de bucati", explica Allardin.

Mai mult de jumatate din jocurile video vandute in Romania sunt destinate PC-ului, in timp ce in Vest o pondere mai mare o au cele pentru console. "Daca acum 60% dintre jocurilor vandute sunt destinate PC-urilor, in viitorul apropiat lucrurile se vor schimba. Peste trei ani si la noi vor predomina vanzarile jocurilor pentru console", a declarat Allardin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
Diablo,
Batman,
magazin,
jocuri video
/business-hi-tech/magazinul-lui-diablo-si-al-lui-batman-8276514
8276514
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.