De la eşarfe vândute în liceu şi peste 100 de refuzuri, la un imperiu de 50 miliarde de dolari: povestea unei tinere care a creat un imperiu din nimic
Melanie Perkins a pornit la drum vânzând eşarfe lucrate de mână şi s-a lovit de peste 100 de respingeri înainte ca ideea Canva să prindă contur. Astăzi, compania pe care a fondat-o este evaluată la aproape 50 de miliarde de dolari şi a schimbat modul în care milioane de oameni lucrează cu designul. Povestea ei clar nu are de-a face cu norocul, ci cu o perseveranţă dusă la nivel de încăpăţânare.
Melanie Perkins (n. 1987, Perth, Australia) a debutat încă de tânără în afaceri, vânzând eşarfe handmade ca adolescentă. Mai târziu, a lucrat ca profesor de design grafic la Universitatea din Western Australia şi a observat dificultăţile cu care se confruntau studenţii la utilizarea sofisticatelor programe precum Photoshop. Ideea fundamentală: de ce designul să nu fie la fel de uşor de folosit ca Google Docs? În 2007, împreună cu partenerul său Cliff Obrecht, a lansat Fusion Books: o platformă online de creare a anuarilor şcolare cu interfaţă drag and drop, utilizată în Australia, Noua Zeelandă şi Franţa, dezvoltată din livingul mamei lui Melanie. În cursul a 5 ani, ajung lideri în domeniu, ceea ce i-a determinat pe cei doi să-şi extindă viziunea într-un proiect mult mai ambiţios.
În efortul de a lansa Canva, Melanie şi Cliff Obrecht au dus la capăt o călătorie de aproape trei ani, în care au fost refuzaţi de peste 100 de investitori. Au trăit pe podeaua apartamentului fratelui în San Francisco, făcând pitching în mall-uri şi Wi Fi public, exasperaţi frecvent de răspunsuri negative. „We just kept getting rejected…” povesteşte Melanie, completând: „I remember thinking, ‘why is this so hard?’”. Refuz după refuz, ea a înţeles că problema nu era ideea, ci pitch ul: a revizuit deck-ul de peste 100 de ori, punând accent pe narativul care explica frustrarea utilizatorilor înainte de a prezenta soluţia Canva. Momentul de viraj a venit la un eveniment MaiTai în Maui, unde a învăţat kitesurfing pentru a impresiona investitorul Bill Tai şi a câştigat acces la reţeaua lui, ceea ce a dus la prima rundă seed de finanţare, ce i-a adus trei milioane de dolari. În 2011, după numeroase respingeri locale (peste 100), Melanie şi Cliff îl întâlnesc pe investitorul Bill Tai. Tai le recomandă să găsească un cofondator tehnic. În urma acestei relaţii, se întâlnesc cu Cameron Adams, fost Google, care devine al treilea cofondator şi expert tehnic Canva. Oficial, Canva se lansează oficial la 1 ianuarie 2013, iar în primul an adună peste 750.000 utilizatori activi şi devine profitabilă în 2017. Platforma ajunge rapid la o evaluare de 1 2 miliarde USD în 2018–2019, după runde de finanţare conduse de Sequoia Capital, Blackbird Ventures şi Felicis Ventures. În 2021, Canva atinge o evaluare de aproximativ 40 de miliarde de dolari, cu peste 170 milioane utilizatori activi lunar, continuând să crească profitabil. Deşi evaluarea s a temperat după vârful din 2021 (≈ 26 de miliarde de dolari), compania continuă să genereze venituri de miliarde şi să-şi extindă portofoliul enterprise.
Traducere şi adaptare: Ioana Matei
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













