Cum sa transformi un milion de pixeli intr-un milion de dolari

Postat la 06 februarie 2006 6 afişări

Faptul in sine - Alex Tew a vandut cu al sau www.milliondollarhomepage.com publicitate de 1 milion de dolari - este arhicunoscut. Mai putin mediatizat este insa parcursul proiectului sau, de la o pagina de Internet goala la "mirosul" contului din sapte cifre.

Faptul in sine - Alex Tew a vandut cu al sau www.milliondollarhomepage.com publicitate de 1 milion de dolari - este arhicunoscut. Mai putin mediatizat este insa parcursul proiectului sau, de la o pagina de Internet goala la "mirosul" contului din sapte cifre.

 

Un parcurs bazat pe o strategie de marketing foarte eficienta, avand in vedere ca s-a bazat in exclusivitate pe avantajele Internetului si ca a fost pusa in aplicare de un singur om. Printre numele grele care s-au lasat convinse sa cumpere reclama s-au numarat Yahoo!, Orange sau The Times. "In noaptea in care mi-a venit ideea, stateam in pat, acasa la parintii mei, si ma uitam la sosetele pe care le aveam in picioare. Nu erau de acelasi fel", povesteste Alex Tew (21 de ani) pe blog-ul sau.

 

"Eram constient ca nu aveam destui bani pentru facultate si ca va trebui sa rezolv aceasta problema, asa ca m-am pregatit pentru o sedinta de idei geniale." Si-a luat un carnetel si un pix, s-a asezat pe pat, iar primul lucru pe care l-a notat a fost: "Cum pot deveni milionar?". 20 de minute mai tarziu, a aparut si ideea: un site web... fara nimic pe el.

 

Alex Tew a decis sa vanda pe acest site pixeli (punctele din care este formata orice imagine digitala), pe care companiile sa isi publice, dupa bunul plac, reclame sub forma de imagini. In cazul in care un vizitator al site-ului indreapta mouse-ul deasupra unei anumite reclame, sa apara un scurt text descriptiv, iar daca utilizatorul face clic pe imagine, sa fie redirectionat catre site-ul companiei care a cumparat reclama.

 

"Nu mai aveam nevoie decat de un nume", povesteste Alex Tew. Pana dimineata avea si numele: "Million Dollar Homepage", iar modelul de business a fost si el structurat rapid: trebuia sa aiba un milion de pixeli care sa se vanda la pretul de un dolar bucata. Care a fost investitia in acest business? Domeniul "www.milliondollarhomepage.com" l-a costat cam 90 de dolari. Designul paginii de Internet l-a facut singur, iar rezultatul a fost in prima faza un fel de tabel cu 10.000 de casute, fiecare avand 100 de pixeli.

 

"Nu sunt convins inca de idee si nici ca voi vinde toti pixelii", spunea Alex la inceputul proiectului sau, in luna august 2005, intervievat de BBC News Interactive. "Voi vinde insa cat pot. Companiile interesate va trebui sa faca o investitie minima de 100 de dolari, adica cel putin un patratel format din 100 de pixeli", isi anunta el planurile. Pe 26 august, pe Internet aparea www.milliondol-larhomepage.com, iar trei zile mai tarziu, Alex ii vanduse deja fratelui sau 400 de pixeli.

 

"400 de dolari! Sunt banii pe care i-am castigat cel mai usor pana acum", comenta Alex pe blog-ul sau. Dupa zeci de mail-uri trimise tuturor cunostintelor pentru a le spune despre ideea sa, Alex Tew ajunsese la concluzia ca cei 400 de pixeli vanduti vor fi si ultimii. Insa nu a fost asa. Chiar in ziua aceea a mai vandut 100 si a hotarat sa mai astepte putin, sa mai vanda cel putin 5 casute pana sa inceapa sa trimita comunicate presei locale si internationale, scrie BBC News Online.

 

"Pe 2 septembrie aveam deja 900 de dolari in cont pentru ca tocmai il convinsesem pe directorul unei companii producatoare de masinute pentru parcuri de distractii sa cumpere 400 de pixeli", isi aminteste Alex. "Sunt multumit. Este mult peste ce ma asteptam pentru prima saptamana, iar daca nu voi atinge milionul, macar cu banii stransi voi putea sa-mi cumpar niste sosete mai bune", scria el. Doar o zi mai tarziu, insa, a marcat pragul de 1.000 de pixeli vanduti. A hotarat sa cheltuiasca cei 1.000 de dolari pe doua lucruri: pe un comunicat de presa si pe imbunatatirea aspectului site-ului.

 

Aparent, comunicatul nu i-a adus mai multi clienti. Timp de cateva zile, pe site-ul lui Alex Tew nu a mai aparut nici o reclama noua. In schimb, presa incepuse deja sa scrie despre ideea sa, fapt care l-a ajutat sa atraga in scurt timp cam 2.000 de utilizatori pe ora. Rezultatele s-au vazut de-abia pe 9 septembrie, cand a vandut 2.500 de pixeli.

 

Pana la finalul lunii septembrie Alex a reusit sa stranga suficienti bani pentru a merge nu doar la facultate, ci si intr-o croaziera de lux, daca ar fi dorit. Evident, si-a cumparat si sosete noi (si-a publicat poza cu ele pe blog), contabilizand aproape 250.000 de pixeli vanduti in septembrie si un numar de aproximativ 90.000 de vizitatori pe zi. La scurt timp, a aparut si la o emisiune pe postul BBC3, precum si la stirile  BBC News. Interesul companiilor pentru site-ul lui Alex a crescut rapid.

 

De fapt, era destul de simplu, mult mai ieftin comparativ cu reclamele la televiziune sau la radio, avea garantat impactul datorita faptului ca toata presa scria despre Alex, care garanta ca site-ul va functiona cel putin cinci ani. In final, va reprezenta o "bucatica din istoria Internetului", ii asigura el pe potentialii cumparatori. Pe 26 octombrie, la exact doua luni de la lansarea site-ului, Alex Tew ajunsese deja la jumatatea drumului: 5.000 de casute vandute si 500.000 de dolari in cont.

 

Dupa cateva aparitii in presa americana, site-ul lui Alex a atins pragul de 700.000 de pixeli vanduti pe 28 noiembrie, la trei luni de la lansare, iar vanzarile zilnice au inceput sa fie de minim 20.000 de dolari, scrie BBC News Online. Astfel, in numai cinci zile a mai strans 100.000 de dolari.

 

"Deja mi se parea ca fac bani la fel de usor ca intr-un joc de Monopoly. Si nu eram obisnuit cu un astfel de succes", povesteste el. Perioada de sarbatori a fost foarte buna. Firmele s-au inghesuit sa-si faca singure cadou prezenta pe deja celebrul site, asa ca in ultima zi a anului trecut incasarile ajunsesera deja la 990.000 de dolari. Asta insemna ca mai erau 1.000 de pixeli disponibili pe site, insa cererea era deja mult prea mare.

 

"Nu voiam sa creez inca un site cu acelasi scop pentru ca voiam ca «Million Dollar Homepage» sa fie unic, atat ca idee, cat si ca succes", a explicat el. A gasit totusi o solutie pentru a specula interesul urias pentru ultimii pixeli de pe site. A oprit vanzarea lor si i-a scos la licitatie pe eBay, cel mai mare site de licitatii online.

 

In loc de 1.000 de dolari, a incasat 38.100 de dolari, cu toate ca unii participanti la licitatie au fost dispusi sa plateasca si 150.000 de dolari pentru ultimul spatiu ramas pe site. "Acelea nu erau insa oferte serioase si am ales varianta cea mai buna din punctul meu de vedere", a explicat Tew.    

 

Calea catre milionul de dolari nu a fost insa lipsita de probleme. Alex a trebuit sa faca fata pe ultima suta de metri hackerilor, care au atacat site-ul, atrasi de publicitate.  "Hackerii au cerut chiar o suma destul de mare de bani (50.000 $ - n.r.) pentru a opri atacul, iar asta se numeste santaj. Acum, FBI-ul face investigatii", scria el.

 

Era inevitabil, probabil, ca succesul lui Alex sa nu atraga dupa sine aparitia unui numar mare de site-uri bazate pe aceeasi idee. La o ultima numaratoare, erau peste 1.000 de site-uri cu obiect de activitate similar. De pilda, Zero Dollar Homepage (www.zerodollarhomepage.com) este un site unde pixelii sunt oferiti gratuit companiilor interesate, insa de cate ori este accesata o anumita reclama, compania plateste site-ului o suma de bani.

 

Exista si adaptari ceva mai pretentioase -  The Most Expensive Pixels on the Internet (www.mostexpensivepixels.com), unde un pixel costa nu un dolar, ci 1.000. Singura problema este ca toate aceste imitatii nu prea au succes, comenteaza presa internationala. Dupa cum spune si Alex Tew: "Ideea functioneaza numai o data si se bazeaza pe noutate".

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/cum-sa-transformi-un-milion-de-pixeli-intr-un-milion-de-dolari-978747
978747
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.