Mai dinamic, sportiv, hi-tech

Autor: Alecu Postat la 15 septembrie 2011 24 afişări

Imaginea maşinilor viitorului este tot mai îndrăzneaţă ca design, dar nu numai: filmele SF par să îi inspire tot mai mult pe producători, care vor să instaleze în maşini toate gadgeturile care le trec prin minte.

Frankfurt, sfârşitul lunii august. Ford prezintă conceptul Evos, cel ce dictează noua strategie de design a constructorului american. Tot la Frankfurt, dar cu aproape o lună în urmă, BMW prezenta în sfârşit "Project i", sub forma automobilelor i3 şi i8. Cu toate că fac parte din segmente diferite, Evos şi Project i anunţă o nouă eră a automobilului. Şi o anunţă înaintea unui eveniment precum Salonul Auto de la Frankfurt, care începe săptămâna aceasta.

În istoria automobilului au existat mai multe ere. A fost cea în care cel mai important argument era puterea motorului, după care designul, mai nou consumul, pentru a se ajunge în prezent la tehnologie. Deja există pe piaţă automobile care dispun de acces la internet, cum este BMW Seria 7 sau automobile cu hotspot pentru ca şi pasagerii să poată accesa mailul cu ajutorul tabletei de pe bancheta spate precum Audi A6.

Clienţii Ford vor un automobil tot mai premium, spunea Stephan Odell, şeful Ford Europa, în cadrul prezentării. Declaraţia sa a fost ulterior motivată de preferinţele clienţilor care au abandonat versiunile intermediare în favoarea celor de top, de la modele precum Fiesta la cele din segmentul superior precum Mondeo.

Următorul pas îl reprezintă comunicarea între maşini, dar şi între maşini şi infrastructură şi şofer, chiar dacă acesta se află sau nu în automobil. Maşina viitorului va putea comunica direct cu infrastructura pentru a detecta nu numai blocajele în trafic, ci şi calitatea aerului, programul şoferului şi cel mai important, va putea (teoretic, cel puţin) comunica prin internet până şi cu alarma ceasului care ar urma să-l trezească pentru a ajunge la o anumită întâlnire. Mai mult, maşina va putea controla direct setările motorului, dar va putea "simţi" şi starea celui de la volan printr-un monitor al ritmului cardiac.

Cât de aproape suntem de această realitate? Martin Smith, directorul executiv pe design al Ford Europa, spune că suntem chiar foarte aproape. "Tehnologia nu este deloc scumpă. Noi dorim să le oferim clienţilor o tehnologie care să le îmbunătăţească experienţa ca posesori ai maşinii respective, dar care să fie accesibilă. Un astfel de sistem va deveni funcţional în viitorul apropiat. La aceste tehnologii lucrăm cu parteneri din întreaga lume, inclusiv cu Microsoft", a spus Martin Smith.

Ford a lansat tehnologia Sync în urmă cu patru ani pe Focus, cea mai accesibilă maşină la acea vreme în SUA. În Europa o va lansa tot pe Focus. Această tehnologie a fost gândită pentru a deveni accesibilă, indiferent dacă vorbim despre Fiesta, Focus sau Mondeo. "Este vorba de a creşte valoarea pentru client, de a democratiza tehnologia. Noi ne putem folosi de influenţa care o avem la nivel global pentru a realiza acest lucru. Mai mult, noi acum nu proiectăm trei versiuni ale modelului Focus, ci una singură şi bună", a spus Smith.

În teorie, orice oraş din lume se va putea conecta la Cloud-ul Ford prin internet. În ceea ce priveşte infrastructura necesară sistemului, sunt multe oraşe europene precum Frankfurt, câteva ţări în Asia şi inclusiv SUA unde vor fi benzi speciale destinate automobilelor electrice. De asemenea, în Europa mai este Londra care pune restricţii tot mai multe maşinilor cu motoare convenţionale. Dar ce înseamnă Evos în cazul Ford? Este vorba de noul limbaj de design Kinetic 2.0, care nu mai este utilizat doar pentru modelele europene, ci pentru noua generaţie de modele Ford care vor fi comercializate pe toate continentele. Iar conceptul Evos a fost proiectat la fel de mult pentru americani, cum a fost şi pentru europeni sau asiatici.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
transporturi,
masini,
design,
inovatii
/analize/transporturi/mai-dinamic-sportiv-hi-tech-8719821
8719821
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.