Absurdul bagajelor la Wizz Air: dacă plăteşti bagaj de mână mare, nu-l mai poţi lua deloc pe cel mic gratuit

Autor: Razvan Muresan Postat la 22 iulie 2013 105965 afişări

Pasagerii companiei aeriene Wizz Air care optează pentru călătoria cu un bagaj de mână mare (troller de mici dimensiuni) la bordul avionului contra unei taxe suplimentare de minimum zece euro nu pot transporta în cabină şi geanta de mână mică. Totuşi, cei care nu plătesc taxa pentru bagaj de mână mare au dreptul să ia la bord gratuit o geantă de mână mică (ghiozdan sau poşetă).

Absurdul bagajelor la Wizz Air: dacă plăteşti bagaj de mână mare, nu-l mai poţi lua deloc pe cel mic gratuit

Wizz Air este singura companie din România care taxează bagajele de mână. Doar bagajele de mână mici pot fi transportate gratis, în anumite condiţii. Iată când poate fi transportat un bagaj de mână gratis.  

Dacă dimensiunile bagajului de mână sunt mai mari de 42x32x25cm, atunci bagajul de mână costă. Află care sunt tarifele unui bagaj de mână la Wizz Air în articolul Cât costă un bagaj de mână la Wizz Air.  

Bagajele de cală pot fi transportate în aeronavele Wizz Air contra cost. Află care sunt tarifele unui bagaj de cală la Wizz Air în articolul Cât costă un bagaj de cală la Wizz Air.



Compania aeriană WizzAir anunţa în luna octombrie a anului trecut introducerea unei taxe de 10 euro pentru bagajele mari de mână, în timp ce bagajele de mână mai mici , care nu depăşesc dimensiunile 42cm x 32cm x 25cm, urmau să fie transportate în continuare gratuit.  Cei care plătesc cei zece euro nu mai au însă dreptul să transporte bagajul la care ar fi avut dreptul gratuit dacă nu optau contra cost pentru bagajul de mână mare. Astfel, pasagerii trebuie să-şi înghesuie poşetele sau genţile de laptop în trollere pentru a nu intra în avion cu două bagaje.

Aproape un milion de pasageri din România s-au văzut nevoiţi să plătească taxa suplimentară intrată în vigoare la finele anului trecut.

Celelalte companii aeriene care operează în România nu percep taxe pentru bagajele de mână.

La jumătate de an de la intrarea în vigoare a deciziei, preţul de zece euro/zbor/bagaj de mână mai este valabil doar pe anumite rute. Astfel, pentru o călătorie pe relaţia Bucureşti Otopeni - Bari (Italia), dus-întors, 08-15.07.2013, preţul pentru un bagaj de mână este de 68 de lei/zbor, adică peste 15 euro/zbor. Bagajul de mână pentru o călătorie dus-întors între Bucureşti Otopeni şi Girona (Spania), 13-16.07.2013, costă 90 de lei/zbor, adică peste 20 de euro/zbor.

“Noua politica de bagaje Wizz Air, implementata cu succes in octombrie anul trecut, este prevazuta pentru a elimina excesul de bagaje transportate in aeronavă, care aglomereaza cabina. Indiferent de linia aeriana aleasa, pasagerii sunt in prezent supusi intarzierilor, descarcarii bagajelor de cabina si incovenientelor create de lipsa spatiului din cauza numarului prea mare de bagaje voluminoase. (...) Aceasta inovatie a determinat o experienta mai placuta la bord, a ajutat mentinerea performantelor de punctualitate si a contribuit in total la cresterea eficientei.  Noua politica de bagage determina pasagerii sa transporte bagaje mai mici in cabina, in timp ce doar cei care vor decide sa calatoreasca cu bagaje mai voluminoase vor plati taxa necesara. Pasagerii pot transporta laptopuri, aparate foto si alte bunuri in bagajul unic de mana, alegand in momentul rezervarii daca doresc sa utilizeze un bagaj mare de cabina sau unul mic”, a declarat Daniel de Carvalho, corporate communications manager al Wizz Air.

Wizz Air a transportat anul trecut 2,76 milioane de pasageri, potrivit oficialilor companiei aeriene low-cost, trafic în creştere cu 2,2% faţă de 2011 şi sub estimările de 3 milioane de euro anunţate în octombrie. Pentru anul acesta este estimat un trafic de peste 3 milioane de pasageri pe piaţa locală. Compania maghiară Wizz Air are ca investitor principal fondul american de private equity Indigo Partners.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bagaje,
wizz air,
taxe,
probleme,
pasageri,
plati,
calatorie

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/absurdul-bagajelor-la-wizz-air-daca-platesti-bagaj-de-mana-mare-nu-l-mai-poti-lua-deloc-pe-cel-mic-gratuit-11138233
11138233
comments powered by Disqus
Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei? Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei?

Ajunsă la pragul istoric de un sfert de secol de activitate pe piaţa locală de servicii medicale private, reţeaua de sănătate Regina Maria se pregăteşte să construiască următorii 25 de ani de performanţă pe pilonii ridicaţi prin investiţiile şi inovaţiile implementate până acum. Care au fost cele mai importante borne depăşite? Ce înseamnă performanţa în medicina privată? Cum va arăta piaţa locală de servicii medicale private peste 25 de ani? – sunt câteva dintre întrebările la care ne răspunde Fady Chreih, CEO al Regina Maria.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin
O experienţă străină în mijlocul Capitalei: Stilul de viaţă francez, în inima Bucureştiului.
Mediafax
O caricatura cu Recep Tayyip Erdogan, pe prima pagină din Charlie Hebdo O caricatura cu Recep Tayyip Erdogan, pe prima pagină din Charlie Hebdo
Efectele SARS-CoV-2: Creierul uman, mai bătrân cu până la 10 ani după COVID-19. Ce arată rezultatele unui studiu despre deficitul cognitiv
MonitorulApararii
NEVERENDING STORY NEVERENDING STORY
7 lecţii învăţate de forţele ruse în războiul din Siria
MonitorulPartidelor
Cătălin Rădulescu: Ne place ideea de ecologism. Purtarea măştii nu trebuie să fie obligatorie Cătălin Rădulescu: Ne place ideea de ecologism. Purtarea măştii nu trebuie să fie obligatorie
Dominic Fritz: Sunt, de azi, primar validat definitiv al Timişoarei
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA... COMENTARIU Valeriu Şuhan: Alba neagra. Cu TVA...
De ce trebuie să se ţină la termen alegerile parlamentare? Analiza lui Ion Cristoiu

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.