CSR 2021: Dosarul Digital

Postat la 10 decembrie 2021 56 afişări

Vodafone România

Motivaţie: Pentru asistenţii sociali, inclusiv cei care activează în zone vulnerabile, unde accesul la servicii sociale şi medicale pentru membrii din comunităţi este redus sau inexistent, realizarea şi actualizarea „dosarului beneficiarului” constituie o muncă  manuală anevoioasă şi mare consumatoare de timp, susţin reprezentanţii Vodafone România.

În comunităţile defavorizate, spre exemplu, femeile însărcinate ajung pentru prima oară la medic în momentul naşterii. O monitorizare a sănătăţii viitoarelor mame pe tot parcursul sarcinii ar face acordarea de asistenţă medicală – atunci când este cazul – mult mai eficientă, medicii având acces la o fişă minimală de sănătate a beneficiarelor. Proiectul „Dosarul Digital” a fost lansat din dorinţa de a facilita munca asistenţilor sociali şi de a înlocui clasicul dosar cu şină care, în multe dintre cazuri, ajunge să cântărească kilograme, cu o soluţie digitală, sigură şi modernă, accesibilă oricând, de pe orice dispozitiv electronic.

Descrierea proiectului: „Dosarul digital” a fost finanţat de Fundaţia Vodafone România cu un buget de 266.500 de lei prin programul strategic „Connecting for Good” şi a fost dezvoltat de Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj), cu sprijinul Code for Romania, în cadrul programului Civic Labs.

Proiectul constituie alternativa electronică a dosarului clasic, cu şină, şi le permite asistenţilor sociali colectarea datelor despre beneficiari în format electronic, păstrarea unui istoric al acestora accesibil oricând, de pe telefon, tabletă, sau PC, raportarea simplificată către Direcţiile Generale de Asistenţă Socială, dar şi reducerea timpului alocat centralizării, transcrierii şi construirii de rapoarte, datele putând fi colectate şi introduse în platforma „Dosarul Digital” în timp real. Nu în ultimul rând, soluţia permite configurarea unor formulare conform nevoilor fiecărei organizaţii sau instituţii.

Rezultate: Până în prezent, 45 de ONG-uri şi instituţii publice din sectorul serviciilor sociale şi asistenţei sociale utilizează „Dosarul Digital” în activitate curentă, eficientizând-o şi maximizând timpul petrecut cu beneficiarii. 150 de profesionişti din domeniul serviciilor sociale au utilizat soluţia digitală până acum. Ţinta este ca până în martie 2022 un număr de 120 de instituţii şi ONG-uri să utilizeze platforma.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.