7 întrebări pentru un lider regional

Autor: Ioana Matei Postat la 08 noiembrie 2022 104 afişări

DAVID JEAN şi-a început cariera în urmă cu 27 de ani, din poziţia de Account Manager la Michelin, în Franţa. De-a lungul anilor, a ocupat mai multe funcţii în cadrul grupului, în diferite poziţii de marketing şi vânzări, care, la fiecare doi-trei ani, i-au adus noi provocări. În Europa Centrală a acumulat experienţă din roluri precum ceL de director de marketing în Ungaria, director general pentru Grecia şi Cipru şi director comercial pentru Europa Centrală şi de Sud. Rolul actual însă, de director pentru regiunea Europei Centrale în cadrul Michelin este, după cum spune chiar el, cea mai mare aventură din cariera sa.

1. Care sunt principalele responsabilităţi pe care le ai din rolul actual?

Misiunea mea în cadrul Michelin se bazează pe patru piloni principali: să reprezint grupul în faţa celor 16.000 de angajaţi Michelin din regiune, să am grijă de oameni, să asigur performanţa businessului la nivelul pe care grupul l-a setat şi, nu în ultimul rând, să transform regiunea şi să o pregătesc pentru provocările viitoare. Sunt foarte mândru să mă întorc în Europa Centrală, unde am lucrat în perioada 2014 - 2016 în organizaţia de marketing şi vânzări. Recunosc că ceea ce iubesc cel mai mult aici sunt oamenii foarte talentaţi şi dedicaţi cu care am şansa să lucrez în fiecare zi.

2. Care a fost cea mai mare realizare a carierei?

Cea mai mare împlinire profesională este faptul că, în ultimii 20 de ani, am reuşit să ocup nouă posturi de conducere diferite în cadrul grupului Michelin. A fi manager este o reevaluare constantă care se bazează pe ascultare, adaptare şi sprijin. Aceasta îmi determină evoluţia profesională în fiecare zi, este ceea ce mă pune în mişcare în fiecare dimineaţă şi motivaţia pe care am avut-o încă de la începutul carierei.

Cu siguranţă, una dintre realizările cu cele mai mari provocări a fost să devin preşedintele Regiunii Europa Centrală în Michelin, să fiu responsabil pentru 16.000 de oameni şi să supraveghez mai multe activităţi. Este cu adevărat o aventură, foarte mobilizatoare de altfel!

 3. Dar cea mai mare provocare?

În cei 27 de ani de carieră profesională a trebuit să mă adaptez la diferite regiuni, moduri de lucru, activităţi şi schimbări. Acest lucru necesită flexibilitate, atât în ceea ce priveşte modul de gândire, cât şi abilităţile necesare. A fi în fruntea întregii regiuni, şi nu doar a departamentului de marketing şi vânzări, înseamnă că întâlnesc des oameni noi, experienţe diferite şi descopăr pieţe noi şi cred că am reuşit să depăşesc aceste provocări pentru că am petrecut foarte mult timp alături de oamenii şi partenerii noştri.

4. Care a fost cel mai mare risc pe care ţi l-ai asumat?

Una dintre cele mai bune părţi atunci când ai o carieră atât de lungă în Michelin sunt oportunităţile pe care ţi le oferă o companie globală. Am avut norocul să schimb diferite roluri, am trăit până acum în patru ţări şi simt că de fiecare dată mi-am asumat un risc. Şi a dat roade. Pentru că mi-am asumat riscul cu inima deschisă şi cu bună credinţă în echipe, angajaţii Michelin, în companie şi, bineînţeles, în capacitatea mea de a mă adapta şi de a profita la maximum.

5. Dacă ar fi să-ţi descrii cariera într-un singur cuvânt, care ar fi acesta?

Thrilling.

6. Care sunt cele mai importante obiective ale grupului pentru următoarea perioadă de timp în România şi cum intenţionaţi să le atingeţi?

 Tot ceea ce facem în cadrul Michelin România se bazează pe viziunea grupului Michelin „Totul sustenabil”, viziune fundamentată pe identificarea unui echilibru între trei componente cheie: Oameni, Planetă şi Profit. Aceasta implică şi angajamentul de a deveni o companie neutră din punct de vedere ecologic până în anul 2050. Această strategie este în conformitate cu valorile Michelin stabilite cu mult timp în urmă: respect pentru clienţi, respect pentru fapte, respect pentru oameni, respect pentru mediu şi respect pentru acţionari. Toate obiectivele regionale sunt derivate din strategia Michelin în Mişcare – Michelin în Motion, strategia grupului Michelin până în 2030 şi dezvoltarea angajaţilor se numără printre priorităţile noastre cheie, mai ales că Michelin angajează pentru o carieră şi nu pentru un post. Toată lumea îşi poate construi cariera în mod activ şi cu ajutorul instrumentelor, proceselor şi rolurilor cheie.

Activităţile sustenabile vor fi prezente tot mai mult, de altfel susţinem comunităţile locale prin activităţi de CSR, fie că vorbim de proiecte educaţionale sau de acţiuni specifice împreună cu angajaţii noştri.

7.  Care ar fi previziunile tale pentru viitoarele evoluţii economice şi care sunt planurile pentru companie pentru perioada următoare?

 Trebuie să recunosc că sunt în zona precaut-încrezător. Evident, a rămâne pe loc nu este o opţiune. Concurenţa a devenit acerbă. Şi tehnologia schimbă fiecare industrie cu viteză mare şi cred că acum suntem în măsură să profităm din plin de oportunităţile de piaţă care se prezintă.

Michelin se transformă continuu şi vom face faţă provocărilor pieţei anvelopelor, care este în dezvoltare, prin punerea în practică a viziunii grupului Michelin „Totul sustenabil”. (...) Includerea materialelor durabile în dezvoltarea anvelopelor sale este o acţiune reală a Grupului, în care nu facem compromisuri asupra performanţei şi avem grijă să nu se agraveze impactul asupra mediului în fiecare etapă a ciclului de viaţă: proiectare, fabricaţie, transport, utilizare şi reciclare.  

Business ca pe roate,de 20 de ani

În ultimele două decenii, de când Michelin a intrat în România, compania a produs peste 80 milioane de anvelope pentru turisme şi camionete la Floreşti şi pentru camioane şi utilaje de geniu civil la Zalău, precum şi 500.000 tone de cord metalic în uzina dedicată din Zalău, construită de la zero de Michelin în 2004. În prezent, în România, Michelin îşi distribuie produsele cu ajutorul a 140 de dealeri care comercializează anvelope în peste 400 de puncte de vânzare pe tot teritoriul României;

Anul acesta, departamentul de cartografie din România care deserveşte, alături de departamentul de cartografie din Franţa, produse şi servicii cartografice globale, a împlinit 15 ani. Centrul  de servicii partajate care oferă servicii suport precum achiziţii, finanţe, administrarea condiţiilor comerciale, resurse umane, cunoscut astăzi sub numele de Michelin Corporate Business Services, a sărbătorit 10 ani;

În 2022, Michelin a primit certificarea Top Employer pentru al treilea an consecutiv şi şi-a consolidat poziţia de angajator de top la nivel naţional, fiind singura companie din industria auto din România care a obţinut această certificare de la institutul Top Employers din Olanda în ultimii

3 ani consecutivi;

În ultimii ani, Michelin s-a axat şi mai mult pe proiecte sustenabile, două dintre domeniile prioritare în care compania se implică sunt planeta şi educaţia, dar şi sănătatea şi siguranţa rutieră, care s-au concretizat pe plan local prin proiecte educaţionale profesionale cu licee tehnic sau activări de CSR cu angajaţii noştri. În 2019, de pildă, au deschis a doua clasă de învăţământ dual în Câmpina, (judeţul Prahova), alături de cea din Zalău (judeţul Sălaj) din 2018 şi au în prezent trei generaţii de studenţi înscrişi în învăţământul dual şi prima generaţie de absolvenţi  promoţia 2021.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
michelin,
anvelope

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.