De la „pijamale cu câini” la „costum Moş Crăciun horror”: Cum arată topul celor mai neobişnuite şi amuzante căutări ale românilor pe eMAG în 2025. Campionul absolut al platformei de e-commerce este un sucevean care a plasat peste 2.000 de comenzi doar în acest an
În 2025, eMAG a încheiat anul cu un nou record de activitate, confirmând tendinţa de creştere a comerţului online şi a frecvenţei de cumpărare. Campionul comenzilor a fost un client din Suceava, care a plasat de-a lungul anului 2.409 comenzi, un indicator relevant pentru nivelul de fidelizare şi pentru transformarea platformei într-un canal de achiziţie de zi cu zi pentru tot mai mulţi români.
Utilizatorii Genius au rămas principalul motor al platformei, generând aproape 69% din totalul comenzilor plasate pe eMAG. Prin beneficiile asociate abonamentului, aceştia au economisit cumulat peste 373 de milioane de lei doar pe eMAG, contribuind decisiv la creşterea volumelor şi la stabilitatea cererii. Strategia de integrare a serviciilor din ecosistemul eMAG, care include Fashion Days, Freshful, Wolt şi Flip, a susţinut această evoluţie.
La nivelul întregii platforme, cele mai comandate categorii în 2025 au fost detergenţii şi produsele de curăţare, accesoriile pentru telefoane mobile şi suplimentele alimentare, urmate de produse de îngrijire personală, cafea, hrană pentru animale şi articole pentru copii. Datele indică o orientare clară către produse de consum recurent, achiziţionate online cu o frecvenţă tot mai mare.
Din perspectiva dinamicii anuale, cele mai mari creşteri ale numărului de comenzi faţă de anul anterior s-au înregistrat în categoriile console de gaming, suplimente alimentare şi nutriţie, electrocasnice mari şi accesorii pentru tablete, dar şi în segmente precum piese auto, trolere, consumabile medicale şi jucării.
Aceste evoluţii confirmă extinderea eMAG dincolo de zona de electronice, către un marketplace generalist.
Plata cu cardul a continuat să câştige teren, ajungând la 71% din totalul comenzilor, în creştere cu patru puncte procentuale faţă de anul trecut. Aproape 22% dintre comenzi au fost achitate în rate, în special pentru telefoane mobile, electrocasnice, televizoare, laptopuri şi aparate de aer condiţionat. În acelaşi timp, livrarea la easybox a rămas opţiunea preferată, fiind aleasă pentru aproape două treimi dintre comenzi.
Cele mai multe comenzi au fost plasate din Bucureşti-Ilfov, Cluj, Timiş, Iaşi şi Constanţa, însă recordul individual al anului a fost stabilit în Suceava, de unde provine clientul cu cele mai multe comenzi din 2025.
Dincolo de datele de business, eMAG a publicat şi o selecţie de căutări amuzante şi neobişnuite generate de utilizatori în 2025, pe fondul dezvoltării căutării semantice şi al funcţiei eMAG SNAP. Printre acestea se regăsesc interogări care exprimă emoţii sau dileme personale, idei de cadouri atipice pentru bunici, părinţi sau parteneri, căutări legate de parenting, animale îmbrăcate în haine festive sau costume de Crăciun neobişnuite. Compania arată că aceste căutări, unele pentru produse care nici nu există, reprezintă o sursă valoroasă de date pentru antrenarea noului agent conversaţional de shopping, dezvoltat local, care urmează să fie lansat la începutul anului viitor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













