ZF Ecosistemul Marketplace. Dorin Ţambrea a fondat Urban Bag, un brand de genţi şi accesorii din piele care a ajuns la afaceri de 220.000 de euro. Ambiţia antreprenorului este ca brandul său să ajungă peste graniţe

Autor: Ioana Matei Postat la 02 noiembrie 2022 215 afişări

„Particularitatea acestor produse este reprezentată de designul lor, precum şi de combinaţia de ma­teriale folosite - o piele naturală prelu­crată, un material textil, care poate fi simplu sau cerat, care oferă produselor rezistenţa la intemperii.

ZF Ecosistemul Marketplace. Dorin Ţambrea a fondat Urban Bag, un brand de genţi şi accesorii din piele care a ajuns la afaceri de 220.000 de euro. Ambiţia antreprenorului este ca brandul său să ajungă peste graniţe

„Particularitatea acestor produse este reprezentată de designul lor, precum şi de combinaţia de ma­teriale folosite - o piele naturală prelu­crată, un material textil, care poate fi simplu sau cerat, care oferă produselor rezistenţa la intemperii. Preferăm să numim produsele produse cu persona­litate fiindcă două produse identice, folosite de diferite persoane, capătă un aspect diferit“, a descris Dorin Ţambrea proiectul Urban Bag în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

El a început proiectul în 2016, după ce a eşuat cu un alt proiect, un magazin online de fashion care a fost activ aproximativ 10 ani: „Am eşuat poate din cauza unei poziţionări greşi­te pe care am avut-o şi a concurenţei din ce în ce mai puternice pe piaţă. Totuşi, mi-a priit această experienţă, am ştiut că următorul business trebuie să fie unul nişat şi că trebuie să îmi creez un brand“.

Primul pas pentru Urban Bag a fost să creeze o platformă online, des­pre care îşi aminteşte că a costat unde­va la 500 de euro, apoi a importat câ­teva produse, dintr-o gamă nu foarte variată: „Aveam nevoie de validarea pieţei, iar atunci, cea mai la îndemână soluţie pe care am găsit-o a fost să listez produsele pe marketplace-ul eMAG“.

În timp, cererea a crescut şi a început să importe în cantităţi mai mari. Dacă iniţial produsele erau în proporţie de 100% importate - acum undeva la 50% dintre acestea sunt produse în România, atât într-un atelier mic pe care îl deţin ei, cât şi în ateliere din ţară. 

Designul reprezintă o combinaţie dintre inspiraţia fondatorului, cât şi aportul adus de designerii atelierelor.

„Când bugetele de investiţii sunt mici, totul e greu, acum au apărut pro­bleme legate şi de costurile materiilor prime şi de creşterea preţurilor produ­selor finite, cred că în ultimul timp ne-au crescut preţurile cu cel puţin 15%. Este dificil să găseşti şi  atelierele cu care să poţi să lucrezi, precum şi ma­teriile prime de calitate la noi“, a descris el provocările cu care se confruntă în business. Cel mai bine vândute produ­se sunt rucsacurile şi accesoriile, preţul mediu al unui rucsac fiind de 350 de lei, în timp ce preţul accesoriilor vari­ază între 120 şi 150 de lei.

Până acum, a investit în business în jur de 20.000 - 30.000 de euro de-a lungul anilor, la care s-a adăugat finanţarea obţinută printr-un program al unei bănci din România care oferea credite start-up-urilor. Au accesat astfel un credit care se ridică la undeva la 41.000 de euro, iar cu ajutorul acelui credit au investit în gama de produse, precum şi în marketing. „În 2021, chiar dacă a fost un an de pandemie, am reuşit să avem cea mai mare cifră de afaceri de până acum - 220.000 de euro. Undeva la 10-15% din vânzări sunt realizate prin ecosistemul Marketplace al eMAG.“

În ceea ce îi priveşte pe clienţi, spune că se adresează atât bărbaţilor, cât şi femeilor, cu venituri medii şi peste medie, cu studii superioare, care se regăsesc mai ales în mediul urban.

Cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, unde au un serviciu de livrări în aceeaşi zi, cu bicicleta, dar au comenzi semnificative şi din Cluj, Timişoara, Constanţa, chiar şi din Iaşi.

„În următoarele două luni, vom schimba platforma site-ului, vom încerca să schimbăm gama de produse şi să investim mai mult în marketing, să prelungim contractul cu magazinul fizic şi, de asemenea, vrem să facem pasul cel mare de a ieşi pe piaţa europeană“, descrie antreprenorul planurile de dezvoltare a afacerii în continuare.

Sunt activi în prezent pe piaţa din Ungaria prin intermediul site-ului eMAG, dar vor să ajungă şi în Bulgaria şi se gândesc şi la Germania.

„Ca orice antreprenor, visăm şi noi, dar trebuie să ne facem calculele şi să construim cărămidă cu cărămidă - cred că singura şansă de a face acest lucru este să atragem un investitor puternic de partea noastră.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.