Un nou faliment de răsunet: Gigantul american First Brands Group intră în faliment, cu datorii de peste 10 mld. dolari. Este unul dintre cele mai spectaculoase colapsuri din ultimii ani
First Brands Group a solicitat protecţie împotriva falimentului, declarând datorii totale de peste 10 miliarde de dolari, marcând unul dintre cele mai spectaculoase colapsuri din pieţele de datorii private din ultimii ani, scrie FT.
Compania de piese auto cu sediul în Ohio a depus duminică seara cerere de protecţie conform Capitolului 11 la tribunalul din Districtul de Sud al Texasului, formalizând prăbuşirea bruscă a unei afaceri care a împrumutat miliarde de dolari pe pieţele private şi a ridicat îngrijorări legate de practicile de creditare riscantă de pe Wall Street.
În cererea de faliment, First Brands – deţinută de omul de afaceri născut în Malaezia, Patrick James – nu a dezvăluit pasivele exacte, dar a estimat că acestea se încadrează într-o categorie între 10 şi 50 de miliarde de dolari, în timp ce activele ar fi între 1 şi 10 miliarde de dolari.
Detaliile complete ale situaţiei financiare ar putea apărea abia peste un timp, având în vedere natura haotică a prăbuşirii companiei, alimentată de îngrijorările privind utilizarea finanţării în afara bilanţului.
First Brands le spusese anterior creditorilor că, în martie, avea datorii pe termen lung de 5,9 miliarde de dolari, faţă de aproape 1 miliard de dolari în numerar, însă mulţi creditori se tem acum că există miliarde de dolari suplimentare în finanţări opace, legate de facturi şi stocuri.
Un comitet special care va fi înfiinţat ca parte a procedurii de faliment va conduce o investigaţie asupra acestor aranjamente de finanţare off-balance sheet, potrivit unei persoane familiare cu situaţia.
În cererea de duminică au fost listaţi mai mulţi investitori instituţionali cu expunere la aşa-numitul “factoring” al First Brands – finanţarea facturilor – inclusiv o unitate de administrare a activelor din cadrul băncii americane de investiţii Jefferies.
Nevoia companiei de a cere protecţie a fost accelerată după ce una dintre băncile sale a confiscat recent o parte din numerar, a relatat anterior Financial Times.
First Brands a obţinut o finanţare de urgenţă de 1,1 miliarde de dolari de la creditori, ca parte a procedurii de faliment, sumă pe care o va folosi pentru a-şi finanţa operaţiunile în timp ce îşi restructurează activitatea şi încearcă să-şi reducă datoriile.
Viteza cu care poziţia financiară a First Brands s-a deteriorat i-a şocat pe investitorii din piaţa de datorii şi a atras atenţia asupra standardelor de due diligence în pieţele de credit aflate în expansiune.
Cu doar două săptămâni în urmă, împrumuturile grupului se tranzacţionau încă la niveluri care indicau un sentiment relativ relaxat cu privire la finanţele sale. Până vineri, datoriile cu prioritate maximă se vindeau la o treime din valoarea nominală, în timp ce împrumuturile subordonate erau cotate la câţiva cenţi pe dolar.
Alături de prăbuşirea creditorului subprime auto Tricolor de la începutul lunii, căderea rapidă a First Brands a stârnit îngrijorări privind pierderi semnificative pentru unii dintre cei mai cunoscuţi jucători de pe Wall Street şi posibile efecte de contagiune în întreaga piaţă de datorii corporative.
Falimentul de mare amploare ar putea zgudui industria pieselor auto, care este deja afectată de politicile tarifare ale preşedintelui SUA Donald Trump, din cauza dependenţei puternice de producţia externă.
De-a lungul ultimului deceniu, James a transformat grupul său dintr-o afacere industrială de nişă din Ohio într-o întreprindere multinaţională vastă, printr-o serie de achiziţii finanţate prin datorie.
Pe lângă fabricile din SUA, răspândite de la California până în Pennsylvania, First Brands are operaţiuni în locaţii la fel de îndepărtate precum România, Mexic şi Taiwan.
Operaţiunile internaţionale ale companiei nu au fost incluse în cererea de faliment de duminică. First Brands l-a numit pe Charles Moore, managing director la firma de restructurare Alvarez & Marsal, în funcţia de Chief Restructuring Officer.
Depunerea cererii de faliment este a doua într-o săptămână legată de James, după prăbuşirea mai multor entităţi cu scop special (SPE) care furnizau finanţare în afara bilanţului conglomeratului de piese auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













