O familie de antreprenori locali face afaceri de peste 1 milion de lei dintr-o tradiţie românească transmisă din generaţie-n generaţie

Autor: Andra Stroe Postat la 25 octombrie 2020 780 afişări

O familie de antreprenori locali face afaceri de peste 1 milion de lei dintr-o tradiţie românească transmisă din generaţie-n generaţie

Viofanny, un producător de lactate din oraşul Săveni, jud. Botoşani, raportează pentru primele nouă luni din 2020 vânzări de aproape 850.000 de lei, cu un coş mediu de cumpărături care a variat între 70 şi 80 de lei. În prezent, businessul deţine două magazine proprii în oraşele Botoşani şi Suceava, şi are în portofoliu cinci produse atestate tradiţional şi vinde majoritar în judeţele Botoşani, Bacău, Iaşi şi Suceava, în HoReCa şi magazine de proximitate, dar şi în retail. 

Compania comercializează produsele în judeţe din regiunea Moldovei, dar şi în Bucureşti, Braşov, Brăila, Buzău, Constanţa, Iaşi, Piatra Neamţ şi Roman prin listarea în Carrefour, sub brandul „Produs în Bucovina”. Anul acesta, în urma listării pe platforme online care comercializează produse locale, au crescut şi solicitările pentru comenzi online, spun reprezentanţii businessului. Chiar dacă, pe fondul pandemieie, au fost şi perioade când vânzările au scăzut, dat fiind faptul că ultimele trei luni din an cuprind şi perioada sărbătorilor de iarnă, reprezentanţii companiei se aşteaptă la o nouă creştere.

Unul dintre cele mai populare produse din portofoliul businessului, atestat tradiţional, este caşcavalul de Săveni. Printre produsele atestate tradiţional se mai regăsesc şi caşul, urda, telemeaua şi brânza frământată.

„Ne mândrim cu portofoliul nostru de produse atestate tradiţional şi ne bucură interesul constant pe care clienţii îl au faţă de calitate şi respectul pentru reţete moştenite în familie, din generaţie în generaţie. Reţeta de caşcaval, de exemplu, a fost adusă în Săveni de un macedonean, Nicolae Caranica. A fost primul maistru în cadrul fabricii de caşcaval înfiinţată în Săveni în anii 1960. Printre angajaţii fabricii au fost şi membri ai familiei noastre, care au învăţat de la maistrul Caranica să facă cel mai bun caşcaval. În prezent, lucrăm exact aşa cum se lucra la fabrica de caşcaval din Săveni. Prelucrăm lapte integral de vacă, opărim başchiul în coşuri de nuiele şi formăm caşcavalul manual, pe planşetă din lemn de brad. În ceea ce priveşte celelalte reţete după care lucrăm acestea se află în familia noastră de generaţii întregi, părinţii şi bunicii noştri fiind crescători de animale şi implicit producători de brânzeturi”, povesteşte Ştefaniea Şfabu, cofondator Viofanny.

Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de peste 1,36 milioane de lei. Estimările pentru acest an vizează depăşirea cifrei de vânzări din 2019 cu 10%, fiind bazate în principal pe atragerea de noi clienţi şi pe extinderea zonei de distribuţie.

„În ceea ce priveşte popularitatea, este greu de făcut o clasificare exactă. Toate produsele noastre sunt apreciate în egală măsură de consumatori, dar cererea şi, implicit, vânzările sunt diferite de la un anotimp la altul. Vara se vând mai bine caşul şi urda, iarna se vând mai bine caşcavalul şi sortimentele de brânză sărată, iar specialităţile de caşcaval sunt preferate în perioada sărbătorilor”, spune Ştefaniea Şfabu.

Compania a amenajat recent un depozit frigorific nou, cu o investiţie de 30.000 de lei, mărind astfel spaţiul de stocare pentru produse. Mai mult, vizează până la finalul acestui an achiziţionarea de maşini noi pentru transportul laptelui şi distribuţia de produse finite, în valoare totală de 100.000 de lei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
produse,
business,
lactate

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.