Cum au reuşit doi colegi de birou din New York să transforme unul dintre cele mai banale produse din lume într-un imperiu de trei mld. dolari
Când Dave Heath şi Randy Goldberg s-au întâlnit pentru prima dată în 2007 la UrbanDaddy, un site de lifestyle din New York, nimeni nu ar fi pariat că acea întâlnire va da naştere unei afaceri de sute de milioane de dolari.
Spaţiul lor de lucru era atât de strâmt încât scaunele li se atingeau, iar zgomotul telefoanelor lui Heath, vânzând reclame non-stop, părea să-l scoată pe Goldberg din sărite. Totuşi, în loc să devină rivali, cei doi au găsit o chimie rară şi un parteneriat care avea să-i poarte de la glumele de birou la succesul internaţional, scrie Bloomberg.
Ideea Bombas nu a început într-un boardroom, ci pe străzile New York-ului. În 2011, Heath citeşte pe social media că şosetele sunt cel mai solicitat articol în adăposturile pentru persoanele fără adăpost. Fără un plan clar stabilit, el şi Goldberg cumpără câteva pachete de şosete albe şi le împart celor aflaţi în nevoie.
„Dădeai o pereche de şosete şi era ca şi cum ai fi dat o bancnotă de 100 de dolari”, spune Heath.
Reacţia oamenilor a fost uluitoare şi i-a inspirat să creeze Bombas: şosete de calitate superioară, iar pentru fiecare pereche vândută, o altă pereche era donată.
Pentru a transforma un gest caritabil într-o afacere de succes, cei doi au apelat la expertiza naşului lui Heath, veteran al industriei şosetelor şi fost preşedinte al Gold Toe Brands.
„Ne-a arătat cele mai bune fabrici din lume şi ne-a dat sfaturi de nepreţuit – chiar dacă ne-a spus să nu deschidem o companie de şosete”, povesteşte Goldberg.
Cu toate acestea, au mers înainte, concentrându-se pe confort şi durabilitate: tălpi amortizate, protecţie împotriva băşicilor şi cusături fine. Prima linie Bombas, lansată în 2013, costa aproximativ 1,25 dolari pe pereche pentru producţie, iar consumatorii au fost dispuşi să plătească între 14 şi 40 de dolari pentru confort şi impact social.
În 2014, apariţia în Shark Tank le-a adus 200.000 de dolari de la Daymond John pentru 17,5% din companie. Aceşti bani au permis extinderea liniei de produse: tricouri, lenjerie, papuci şi, mai recent, articole noi de tip slipper sau super-sock, care dispar rapid din stoc.
Strategia a fost clară: nu complica linia de produse dacă şosetele încă cresc cu 100% pe an.
Astăzi, Bombas nu mai vinde doar direct clienţilor prin site-ul lor. Produsele lor ajung şi în magazine mari, precum Nordstrom sau Dick’s Sporting Goods, prin ceea ce se numeşte distribuţie wholesale. Asta înseamnă că Bombas vinde şosetele şi alte produse în cantităţi mari către aceste magazine, iar magazinele le vând mai departe consumatorilor. Practic, Bombas câştigă bani şi prin vânzarea directă, dar şi prin parteneriate cu magazine, ceea ce le permite să ajungă la mai mulţi clienţi fără să deschidă magazine noi. În prezent, distribuţia wholesale reprezintă 7% din vânzările Bombas, dar compania estimează că acest procent ar putea creşte la 10-20% în următorii ani.
Bombas a ajuns să fie una dintre cele mai valoroase companii private din sectorul fashion, cu o evaluare de peste 3 miliarde de dolari în 2025. Fondatorii, Heath şi Goldberg, şi-au construit astfel averi personale considerabile, transformând un gest spontan de bunătate într-un business profitabil şi recunoscut la nivel naţional.
De asemenea, peste 150 milioane de produse au fost donate către persoane fără adăpost, un record impresionant care transformă fiecare achiziţie într-un gest cu impact social.
Biroul lor din Manhattan reflectă tot spiritul iniţial: pereţi de cărămidă, plante înalte, panouri de sticlă şi sute de şosete expuse, de la casual la glittery „fuzzy”.
Goldberg, energic, testează fiecare papuc, în timp ce Heath, calm şi zâmbitor, observă scena cu mândrie. „
Consumatorul ne spune clar: ne place tot ce puneţi pe picioarele noastre”, spune Heath, în timp ce îşi aminteşte cum au început totul cu un simplu gest de bunătate.
Chiar şi în faţa tarifelor comerciale şi a fluctuaţiilor lanţului de aprovizionare, Bombas a rămas profitabilă aproape în fiecare an de la înfiinţare.
De la biroul înghesuit la Met Gala, de la pachete de şosete albe împărţite pe stradă la milioane de produse vândute şi donate, povestea Bombas demonstrează că succesul poate începe cu un gest simplu şi cu o prietenie adevărată. Şi, uneori, poate porni chiar… de la şosete.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













