Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va scoate la licitaţie 5.500 mp de spaţii comerciale aflate pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa: Până la sfârşitul anului trebuie încheiate noile contracte

Autor: Miruna Diaconu Postat la 27 iulie 2022 243 afişări

Compania Naţională Aeroporturi Bu­cu­reşti, în administrarea căreia se află şi aero­portul Otopeni, va scoate până la sfârşitul anului la licitaţie circa 5.500 mp de spaţii comerciale de pe cel mai mare terminal din ţară, cât şi de pe aeroportul Băneasa. Noile contracte ar trebui încheiate până la sfârşitul acestui an, spun reprezentanţii CNAB.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va scoate la licitaţie 5.500 mp de spaţii comerciale aflate pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa: Până la sfârşitul anului trebuie încheiate noile contracte

 „În prezent, spaţiile concesionate pentru alimentaţie publică şi travel retail fac obiectul a două contracte de asociere în participaţiune perfectate în anul 2010, cu Dnata Catering SRL pentru alimentaţie publică, respectiv Millenium Pro Design SRL pentru retail.”

Compania Naţională Aeroporturi Bu­cu­reşti, în administrarea căreia se află şi aero­portul Otopeni, va scoate până la sfârşitul anului la licitaţie circa 5.500 mp de spaţii comerciale de pe cel mai mare terminal din ţară, cât şi de pe aeroportul Băneasa. Noile contracte ar trebui încheiate până la sfârşitul acestui an, spun reprezentanţii CNAB.

„CNAB va scoate la licitaţie peste 5.500 mp, reprezentând atât spaţii comerciale de alimentaţie publică şi travel retail din cadrul Aeroportului Henri Coandă, cât şi din cadrul Aeroportului Băneasa – Aurel Vlaicu, pentru a asigura o abordare unitară şi contracte standardizate pentru ambele aeroporturi aflate în administrarea CNAB. Suprafaţa totală şi master planul locaţiilor vor fi stabilite îm­preună cu consultantul şi ataşate docu­mentaţiilor de licitaţie, incluzând atât spaţii aflate în prezent în administrarea asocierilor în participaţiune pentru profilele alimentaţie publică şi travel retail, cât şi spaţii suplimentare aflate în prezent în gestionarea directă a CNAB”, spun reprezentanţii companiei.

Ei nu precizează numele companiilor care s-au arătat interesate, însă menţionează că mai mulţi jucători de pe piaţa internaţională şi-au exprimat interesul. Având în vedere că procedurile de licitaţie nu au fost demarate, nu există încă un număr concret al companiilor care vor participa la licitaţii.

„În prezent, spaţiile concesionate pentru alimentaţie publică şi travel retail fac obiectul a două contracte de asociere în participaţiune perfectate în anul 2010, cu Dnata Catering SRL pentru alimentaţie publică, respectiv Millenium Pro Design SRL pentru retail, care la rândul lor concesionează spaţii pentru derularea activităţii sau le gestionează direct, în funcţie de strategia comercială”, explică ei.

Dnata Catering este o companie controlată în proporţie de 64% de o companie din Anglia, iar 30% de către Compania Naţională Tarom, iar anul trecut a avut afaceri de 73 milioane lei, conform datelor platformei de analiză Confidas. Millenium Pro Design este compania condusă de Cătălin Lăscuţ, fiul lui Pavel Lăscuţ, fostul şef al Direcţiei de Supraveghere şi Control din Direcţia Generală a Vămilor. Compania are în administrare mai multe spaţii comerciale din aeroportul Otopeni, dar şi duty-free-uri de pe Otopeni şi din ţară, iar anul trecut a avut afaceri de 358 milioane lei.

Spre deosebire de actualele contracte, care presupun o tarifare sub formă de procent din profit, noile contracte vor presupune o taxare a comercianţilor sub forma unui procent din veniturile realizate. Cele două companii care administrează spaţiile de pe Aeroportul Otopeni au avut anul trecut împreună un profit net de 19 mil. lei, la venituri totale de 431 milioane lei.

„Luând în considerare obiectivul de maximizare a veniturilor din noile concesiuni, atât noul model de tarifare, cât şi valoarea de pornire în licitaţii vor avea în vedere ca prag minim, cel puţin sumele încasate de către CNAB din actualele concesiuni. Menţionăm că şi aceste criterii (economico-financiare) fac obiectul serviciilor de consultanţă pe care le vom contracta”, explică reprezentanţii CNAB.

Noile contracte ar trebui să fie încheiate până la sfârşitul acestui an şi ar trebui să prevadă o perioadă de tranziţie, inclusiv eventuale transferuri de personal, stocuri şi amenajări.

Licitaţiile ar trebui să fie demarate imediat după finalizarea documentaţiilor de către compania de consultanţă pe care o va contracta CNAB, dar şi aprobarea de către Consiliul Concurenţei şi de forurile de conducere din cadrul CNAB. Termenul limită privind atribuirea contractului de consultanţă a fost data de 27 iulie 2022.

Grupul francez Lagardère, prezent pe piaţa locală prin compania Lagardère Travel Retail, activă în domeniul retailului adresat călătorilor, este unul dintre jucătorii interesaţi de licitaţiile organizate de CNAB. Lagardere Travel Retail, care are brandurile Inmedio, Relay, 1 Minute, HUB Convenience şi So!Coffee.

Frederic Chevalier, COO EMEA Lagardère Travel Retail, a declarat la începutul acestui an că România este o piaţă importantă pentru grup şi tocmai de aceea urmează să investească în proiecte complexe în zona de medii de travel şi tranzit. încă de atunci, Lagardere aştepta lansarea licitaţiei pentru spaţiile de retail din cadrul Aeroportului Otopeni, prima procedură deschisă şi transparentă pentru operarea unui business de ordinul zecilor de milioane de euro din ultimii 30 de ani, spunea atunci COO-ul pentru EMEA al grupului.

În România, compania Lagardère Travel Retail este prezentă de peste 25 de ani în retailul din zonele de tranzit, galerii comerciale şi centre de afaceri şi operează o reţea de aproximativ 300 de magazine pentru segmentele urban convenience, travel essentials, gifts & souvenirs şi foodservice. Compania este prezentă în aproape toate aeroporturile din România cu divizia foodservice, iar pe aeroportul din Otopeni are o singură unitate, sub brandul Relay, între terminalele de Plecări şi de Sosiri. Compania este prezentă pe opt aeroporturi din România, acest segment generând circa 15% din întregul business.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
otopeni,
contracte,
companie,
aeroport,
prezentare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.