Business MAGAZIN lansează catalogul TOP DIGITAL TRANSFORMERS

Autor: Ioana Matei Postat la 21 martie 2022 66 afişări

În contextul în care importanţa digitalizării a fost evidenţiată mai mult ca niciodată în contextul atipic pe care l-am traversat, Business MAGAZIN a lansat, în parteneriat cu DocProcess, un proiect dedicat oamenilor care stau în spatele celor mai importante inovaţii digitale din mediul de business.

Business MAGAZIN lansează catalogul TOP DIGITAL TRANSFORMERS

Companiile din România îşi digitalizează activităţile prin soluţii diverse: de la proiecte de telemuncă şi telemedicină, până la fabrici inteligente unde sute de angajaţi lucrează alături de angajaţii umani.

În contextul în care importanţa digitalizării a fost evidenţiată mai mult ca niciodată în contextul atipic pe care l-am traversat, Business MAGAZIN a lansat, în parteneriat cu DocProcess, un proiect dedicat oamenilor care stau în spatele celor mai importante inovaţii digitale din mediul de business.

Ţara noastră se bucură de un sector IT puternic şi de o bună reputaţie a companiilor din domeniul tehnologiei, totuşi este încă deficitară în comparaţie cu alte state membre ale UE la adoptarea digitalizării atât în sectorul privat, cât şi în cel public. Când vine vorba despre integrarea tehnologiei digitale în activităţile întreprinderilor, România se situează pe locul 25 în UE, iar majoritatea indicatorilor din această dimensiune se situează cu mult sub media UE, potrivit datelor din 2021 ale Indicelui Economiei şi Societăţii Digitale (DESI), citat de DocProcess în cadrul anuarului „Top Digital Transformers“. Doar 33 % dintre IMM-uri au cel puţin un nivel de bază de intensitate digitală, în comparaţie cu media UE de 60 %. De asemenea, doar 17 % dintre întreprinderi emit facturi electronice, cu mult sub media UE de 32 %. Aproximativ 8 % dintre întreprinderi utilizează platformele de comunicare socială (nivel scăzut în comparaţie cu media UE de 23 %), 13 % utilizează servicii de tip cloud (media UE: 26 %) şi numai 5 % dintre acestea analizează volume mari de date. Totuşi, 31 % dintre întreprinderi utilizează inteligenţa artificială, cu mult peste media UE de 25 %.

Rezultatele studiului, deşi alarmante, nu vin ca o surpriză pentru antreprenorii români din domeniul tehnologiei. Majoritatea companiilor de IT dezvoltă produse pentru pieţele externe sau vizează societăţi multinaţionale care înţeleg valoarea adăugată a soluţiilor tehnologice avansate, observă Liviu Apolozan, preşedinte & VP Strategie DocProcess. „Procesele ineficiente prezente în interiorul companiilor şi înaintea declanşării pandemiei de

COVID-19 au condus întotdeauna la blocaje în desfăşurarea activităţii de zi cu zi. Ioana Matei

Astfel, a fost nevoie de o pandemie pentru ca întreprinderile să realizeze că pentru a putea funcţiona indiferent de circumstanţe, nu numai că trebuie să aibă acces la toate documentele de la distanţă, dar, de asemenea, trebuie să aibă fluxuri logice şi procese care să poată fi complet automatizate, evitând astfel erorile umane“, spune Apolozan.

Catalogul „Top Digital Transformers“ vine cu exemple concrete de proiecte ale acelor persoane recunoscute pentru reuşitele lor în domeniul transformării digitale în cadrul companiilor în care activează. Fie că au o funcţie specifică domeniului (CIO, CTO etc.), fie că sunt oamenii din companii care şi-au asumat rolul de a conduce avangarda digitală (CEO, CFO etc.), fără a avea neapărat „în fişa postului“ această responsabilitate, în răspunsurile lor veţi găsi nu doar o definiţie clară asupra termenului, ci şi descrierea beneficiilor aduse de aceasta. Pentru unii dintre ei, transformarea digitală înseamnă economie de timp, mai mult spaţiu pentru creativitate, reducerea riscului de apariţie a erorilor, apropierea de consumatori, uneltele care îţi permit „să faci mai mult“. Iar proiectele care aduc aceste rezultate sunt din ce în ce mai diverse: de la proiecte de telemedicină şi soluţii de muncă în regim remote pentru zona corporate, până la fabrici inteligente din industria românească, unde sute de roboţi lucrează deja alături de angajaţii umani. Liderii digitali din România au stabilite direcţii concrete de investiţii şi au înţeles că, deşi avansul tehnologic este important în îmbunătăţirea sau construirea de noi procese şi soluţii de business, tehnologia este un mijloc, şi nu un scop.

Citiţi despre ei şi despre proiectele lor în anuarul Top Digital Transformers, disponibil începând cu 21 martie.

Liviu Apolozan, preşedinte & VP Strategie DocProcess: Astăzi suntem în faza unei transformări digitale, să zicem, generalizate, pentru că suntem împinşi de mai mulţi factori. De declinul demografic, spre exemplu, în România. De pandemie. De alte accidente, care ne determină să găsim soluţii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business magazin,
lansare,
top,
catalog,
context

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.