BRAT: 67% dintre românii între 14 şi 74 de ani din mediul urban au acces la internet

Autor: Anca Barbulescu Postat la 22 mai 2013 23 afişări

Penetrarea internetului în rândul persoanelor cu vârsta între 14 şi 74 de ani din mediul urban din România a ajuns la 67% şi a înregistrat o creştere accelerată în perioada 2007-2010, urmată de o creştere moderată de aproximativ 2% în ultimii trei ani, conform BRAT.

Folosind rezultatele SNA FOCUS şi SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de internet, cu accent pe locul de unde aceştia se conectează la internet. Deşi peste 80% dintre persoane utilizează internetul de acasă, internetul este din ce în ce mai utilizat şi din afara casei. Dacă în ceea ce priveste utilizarea internetului de acasă, creşterea anuală este modesta şi legată în special de extinderea reţelelor de cablu ale marilor operatori telecom către orasele mici, în ceea ce priveşte creşterea folosirii internetului din afara casei, aceasta este semnificativă şi strâns legată de utilizarea noilor tehnologii – internet mobil, telefoane inteligente, tablete.

Persoanele care utilizează internetul şi din afara casei sunt mai tinere, mai active, cu locuri de muncă mai calificate, de regulă în functii de conducere, prin comparaţie cu acelea care folosesc internetul doar din propria locuinţă.

În ceea ce priveşte consumul media, persoanele care se conectează la internet şi din afara casei petrec mai putin timp la TV şi la radio decât utilizatorii care se conectează la internet doar de acasă. Două treimi dintre utilizatorii de internet care nu se uita deloc la TV în timpul săptămânii folosesc internetul şi din afara casei. Peste un milion de persoane accesează internetul de pe telefoane mobile, în timp ce peste un sfert de milion se conectează la internet din afara casei folosind tablete.

Peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei. Internetul le oferă acestora, pe lânga informaţiile necesare pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achitionează, şi modalitatea practică de a le achiziţiona (e-commerce). Persoanele care folosesc internetul din afara casei intenţionează într-o măsură mai mare să îşi achiziţioneze în următorul an o maşina nouă sau o locuinţă.

Analiza a fost realizata pe baza livrării SNA FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare ianuarie 2012 - februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recenta livrare – decembrie 2012-februarie 2013.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/brat-67-dintre-romanii-intre-14-si-74-de-ani-din-mediul-urban-au-acces-la-internet-10894507
10894507
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.