Bilanţul AdePlast pentru 2013: 4 fabrici noi şi o creştere de 35%

Autor: Ioana Matei Postat la 19 decembrie 2013 107 afişări

AdePlast încheie anul cu o cifră de afaceri estimată la aproximativ 250 milioane de lei, în creştere cu 35% faţă de anul trecut. |n 2013 compania a vândut cu 66 de milioane lei mai mult faţă de 2012. AdePlast estimează un profit net de aproximativ 10 milioane de lei în uşoară scădere faţă de 2012.

Bilanţul AdePlast pentru 2013: 4 fabrici noi şi o creştere de 35%

2013 este perioada care a marcat cea mai mare dezvoltare industrială din istoria companiei. AdePlast a finalizat anul acesta programul investiţional de dezvoltare de peste 22 de milioane de euro, în urma căruia a adăugat în portofoliul său industrial patru noi fabrici.

La Roman au fost inaugurate anul acesta, o fabrică de mortare uscate şi o fabrică de polistiren. Unităţile de la Roman sunt cele mai moderne facilităţi de producţie de polistiren din Europa şi deservesc partenerii din zona Moldovei, dar şi exporturile către Republica Moldova, Ucraina şi ţările arabe.

La Oradea platforma industrială a AdePlast este finalizată şi complet operaţională, odată cu inaugurarea fabricii de polistiren din anul acesta. Platforma de la Oradea este compusă din trei fabrici diferite (adezivi, vopsele, polistiren).

La Ploieşti a fost pusă în funcţiune fabrica de vopsele, una din cele mai moderne din Europa. Din fabrica de la Ploieşti, o parte din produsele AdePlast au fost exportate în Bulgaria, Liban şi Iordania. Tot la Ploieşti, AdePlast a investit anul acesta 350.000 Euro într-un nou department de cercetare, cu instrumente de ultimă generaţie, dezvoltat pe 450 metri pătraţi. în acest departament au fost angajaţi cercetători cu experienţă ce vor îmbunătăţi reţetele actuale, cu ajutorul cărora se vor dezvolta şi lansa produse noi pe piaţă. Primul rezultat al acestui department va fi gama de lacuri pentru lemn şi metal pe bază de apă ce vor fi lansate în 2014, în linia de producţie fiind investite peste 340.000 euro.

”Pentru AdePlast 2013 a fost cel mai dinamic an. Suntem singurul producător român care a crescut constant. în ultimii 4 ani am reuşit să dublăm cifra de afaceri de la 26,8 milioane euro, cât am înregistrat la sfârşitul lui 2010, la peste 56 milioane euro, cât estimăm că vom înregistra la sfârşitul lui 2013. Am reuşit să creştem şi anul acesta, pe o piaţă care a înregistrat o uşoară scădere”, declară Marcel Bărbuţ.

Creşterea cifrei de afaceri a fost susţinută de toate cele 3 divizii ale business-ului AdePlast. Divizia de polistiren a avut o contribuţie importantă la creşterea cifrei de afaceri. Pentru sfârşitul anului compania estimează o dublare a vânzărilor de polistiren. Din datele de la INS aflăm că AdePlast, în numai doi ani de la inaugurarea primei fabrici de polistiren, deţine 20% din piaţă. Vopseaua a înregistrat o dublare a vânzărilor, generate în mare parte de inaugurarea fabricii de vopsele de la Ploieşti. Pe divizia de mortare uscate, o piaţă extrem de concurenţială în care unii competitori locali înregistrează pierderi semnificative, AdePlast a reuşit o creştere de 15 procente faţă de 2012.

”Am reuşit să creştem pe fiecare divizie, chiar dacă unii competitori înregistrează pierderi semnificative şi continuă practicarea de politici de “dumping” pe unele categorii de materiale de construcţii. Aici ar trebui să tragem un semnal de alarmă pentru ca statul să se sesizeze şi, prin instituţiile sale, să dispună cercetări”, precizează Marcel Bărbuţ.

”Chiar dacă profitul net va înregistra o uşoară scădere, acest fapt este influenţat de amortizările cu noile investiţii, perioada  de training a noilor angajaţi pentru cele  4 fabrici puse în funcţiune în acest an şi creşterea dobânzilor bancare. O parte din fabricile noastre nu au avut timp să lucreze la capacitate maximă în 2013 pentru că le-am deschis abia la jumătatea anului. De asemenea noile branduri achiziţionate Düfa şi Schomburg, nu au avut timp să se maturizeze şi să contribuie consistent la creşterea cifrei de afaceri. Asta înseamnă că roadele investiţiilor de anul acesta le vom culege în 2014”, precizează Marcel Bărbuţ.

Un alt factor care a contribuit la diminuarea profitului este productivitatea pe cap de muncitor care a scăzut în 2013 de la 250.000 euro pe muncitor cât era anul trecut, la 225.000 euro. Scăderea se datorează în principal perioadei de montaj şi punere în funcţiune a noilor fabrici. Muncitorii celor 4 fabrici au fost angajaţi înainte de ȋnceperea activităţii în fabrici. Ei au lucrat alături de muncitorii din celelalte fabrici AdePlast pentru a se şcolariza, fără a fi implicaţi propriu zis în procesul de producţie. Acest aspect va fi mult îmbunătăţit în 2014.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
adeplast,
crestere,
fabrici,
bilant,
vopsele,
angajati
/actualitate/bilantul-adeplast-pentru-2013-4-fabrici-noi-si-o-crestere-de-35-11795453
11795453
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.