Avalanşe de CV-uri la companiile de stat. Pe măsura patimilor lor

Autor: Dorin Oancea Postat la 24 martie 2013 35 afişări

Chiar dacă rezultatele anunţate nu sunt tocmai favorabile, companiile de stat par să aibă un magnetism special; zeci, sute de CV-uri sunt depuse de doritorii care vor să ajungă administratori, şefi de departamente sau manageri la Romgaz, Hidroelectrica, Transgaz sau Nuclearelectrica.

Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie a primit 79 de candidaturi pentru ocuparea postului de administrator la Romgaz, 67 pentru Transgaz şi 62 pentru Nuclearelectrica. Consiliul de administraţie al fiecăreia dintre cele trei companii este format din cinci membri.

La Hidrolectrica entuziasmul pare să fie mai mare: în prima zi de la anunţul pentru recrutarea managerilor, compania a primit aproape 500 de CV-uri, din care aproape 50 au fost depuse doar pentru funcţia de şef al departamentului de achiziţii. "Poziţia de manager al Departamentului Achiziţii şi Logistică a generat, până acum, cel mai mare interes, fi ind vizată de 46 de persoane, alte patru roluri din conducerea la nivel central a companiei având peste 20 de aplicaţii înregistrate", informa compania.

Perioada de recrutare a 67 de directori a început pe 20 martie şi se va încheia în 10 aprilie. Administratorul judiciar al Hidroelectrica, firma Euro Insol, a desfiinţat în luna ianuarie 22 posturi de director din Hidroelectrica, iar cei 57 de şefi din noua organigramă au fost numiţi cu delegaţie.

PLAN DE MANAGEMENT LA TAROM

La Tarom, companie care are deja conducere privată, a apărut şi un plan de management, care prevede înregistrarea unor pierderi de 143 mil. lei în acest an, mai mici faţă de cele din bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei, propus de Ministerul Transporturilor, care indică un rezultat negativ de 186 milioane lei. Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară neauditată de 236 milioane lei. Tarom estimează pentru acest an venituri de 1,28 miliarde lei şi cheltuieli de 1,46 miliarde lei.

Tarom va iniţia în martie un program de retragere voluntară a personalului, care prevede reducerea cu 10% a personalului companiei de transport aerian până la finele anului. Acest program se va desfăşura pe toată durata anului 2013 şi va fi revizuit la sfârşitul anului pentru a vedea dacă este nevoie să fi e prelungit şi în anul 2014. Potrivit proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli propus pentru acest an, Tarom ar putea încheia 2013 cu 2.030 de angajaţi.

Directorul general executiv Christian Heinzmann apreciază că Tarom ar trebui să aibă în jur de 1.500 de

angajaţi la nivelul anului 2015, când îşi propune să revină pe profit. Compania îşi propune să crească cu câte 100.000 pe an numărul pasagerilor transportaţi, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016. În acelaşi timp, gradul de încărcare al aeronavelor ar urma să urce de la 68% în acest an la 75% în 2016. De asemenea, vor fi negociate noi poliţe de asigurare, îmbunătăţite, pentru aeronave, pentru a reduce costurile.

O altă direcţie pentru eficientizarea activităţii este renegocierea contractelor cu furnizorii majori ai companiei. Conducerea companiei a obţinut deja discounturi de 5% până la 10% în cazul a 12 contracte, generând reduceri de costuri de aproximativ 1 milion de dolari anual.

CFR MARFĂ, TOT CU PIERDERI

CFR Marfă estimează că va încheia acest an cu pierderi de 211 milioane lei, de 2,2 ori mai mari faţă de rezultatul negativ bugetat pentru 2012, de 95 milioane lei. Potrivit proiectului de buget pentru acest an, compania de stat estimează venituri de 1,135 lei miliarde lei şi cheltuieli de 1,346 miliarde lei. Potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe, ultimul an în care compania a fost pe profit a fost 2007, cu un câştig net de 4,7 milioane lei.

n intervalul 2008-2011, pierderile totale ale CFR Marfă s-au ridicat la 1,1 miliarde lei. CFR Marfă estimează că va încheia acest an cu 9.053 de salariaţi, bugetul pentru anul trecut indicând un număr de 9.162 angajaţi pentru finele lui 2012. Compania a programat suma de 77 milioane lei pentru investiţii în 2013, cu 20 de milioane lei mai puţin faţă de anul trecut.

VENITURI SUPLIMENTARE DIN FIER VECHI

CFR SA vrea să obţină venituri suplimentare de peste 50 de milioane de lei în urma eficientizării activităţii de patrimoniu şi valorificării deşeurilor feroase.

"Principalele măsuri operaţionale care vor fi implementate la nivel naţional în perioada imediat următoare vizează eficientizarea activităţii comerciale, prin reanalizarea actualelor tarife percepute pentru închirierea spaţiilor şi a terenurilor din patrimoniul privat al companiei, precum şi prin utilizarea unui mecanism mai eficient de stabilire a preţurilor pentru locaţiile încă neînchiriate. De asemenea, compania va demara şi procedurile de valorifi care a fi erului vechi şi a materialelor mărunte de cale, procedură care se va desfăşura etapizat prin Bursa Română de Mărfuri în următoarele 4-5 luni", informează compania.

Măsurile vor duce la încasarea unor venituri estimate pentru anul în curs la peste 50 de milioane de lei. Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, va analiza în paralel, împreună cu reprezentanţii sucursalelor feroviare, mai multe oportunităţi de utilizare a activelor companiei şi de valorificare a forţei de muncă.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/avalanse-de-cv-uri-la-companiile-de-stat-pe-masura-patimilor-lor-10686380
10686380
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.