Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Inotec: Cinci lucruri de ştiut înainte de lansarea unui magazin online

Postat la 01 iulie 2016 1558 afişări

Magazinele online pot reprezenta o afacere tentantă pentru mai mulţi oameni, având în vedere că românii încep să cumpere din ce în ce mai mult şi se obişnuiesc treptat să achiziţioneze produse online. În acelaşi timp, pe acest segment sunt prezenţi câţiva jucători mari cu care este greu să te lupţi, iar pentru a reuşi trebuie să ţii cont de anumite lucruri. Iată cinci elemente pe care trebuie să le aveţi în vedere înainte de a lansa un magazine online.

Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Inotec: Cinci lucruri de ştiut înainte de lansarea unui magazin online
Opinie Iulian Grecu, specialist în marketing online, Inotec: Cinci...

CLIENTUL, ÎN CENTRUL ATENŢIEI

Ca şi în offline, clientul este cel mai important element pentru succesul afacerii. Un prim pas este să înţelegi cine este clientul, prin construcţia profilului acestuia, ce caută el pe internet şi cum doreşte să cumpere. Se pune accent foarte mare pe experienţa utilizatorului. Se vorbeşte tot mai mult de optimizarea ratei de conversie, care se traduce prin crearea unei experienţe care să faciliteze informarea şi respectiv cumpărarea unui produs sau a unui serviciu. Modificările de design trebuie făcute progresiv şi constant, în conformitate cu ultimele trenduri.

Ca şi statistică, mai mult de jumătate din traficul de pe Google este realizat de pe smartphone-uri, ceea ce înseamnă că site-ul tău trebuie să fie optimizat şi pentru telefoanele mobile.

NU O SĂ GENEREZI VÂNZĂRI FĂRĂ MARKETING

Pe lângă bugetul de realizare a magazinului online sau închirierea unei platforme e-commerce, în planul de afaceri trebuie incluse şi bugete de marketing, cu obiective cât mai specifice. |nainte de lansarea magazinului, o să ai nevoie să planifici o campanie de lansare puternică şi o strategie bine definită. Mulţi clienţi cred că doar lansarea unui simplu magazin online le va aduce vânzări.

Adevărul este că cei mai mulţi au nevoie de un plan de marketing, începând de la lansarea propriu-zisă, urmată de o strategie pe social media, SEO, Google Adwords, email marketing, afiliere, campanii de PR ş.a.m.d. Comunicarea cu potenţialii clienţi trebuie făcută multichannel, asta însemnând că un client care a ajuns pe site dintr-o căutare pe Google trebuie readus pe site la un timp ulterior, folosind un banner pe Facebook sau Instagram şi interacţionând cu el cât mai natural.

Tot traficul de pe site trebuie analizat după anumiţi KPI (indicatori de performanţă), printre care enumerăm: numărul paginilor vizitate, bounce rate, timpul petrecut pe pagini, sursele de trafic, traseul utilizatorilor, comportamentul pe pagina de finalizare a comenzii, costul achiziţiei unui client, customer lifetime value şi, poate cel mai important, rata de conversie.

|NCĂ DEPINZI DE OAMENI LA FEL DE MULT

Deşi multe lucruri sunt automatizate, o să ai nevoie de un management eficient al resursei umane, începând de la contractele cu firma de curierat, firma de dezvoltare şi cea de promovare, softul de contabilitate şi propriii angajaţi. Oamenii sunt aceia care or să ţină site-ul actualizat din punctul de vedere al preţurilor, informaţiilor, procesării comenzilor, customer service şi feedback.

Atunci când o să doreşti o nouă funcţionalitate pe site, programatorii sunt aceia care or să facă asta, şi o să trebuiască să le dai indicaţii şi să asculţi feedbackul lor.

Pe partea administrativă, câteva ore de consultanţă legală pentru crearea unei pagini de termeni şi condiţii, definirea condiţiilor de retur, service şi garanţie, înregistrarea la autorităţile competente te pot scuti de o mulţime de probleme pe termen lung.

NU IGNORA COMPETIŢIA, ÎNSĂ NICI NU O LĂSA SĂ TE SPERIE

Magazinele mari din România, de calibrul eMAG, CEL, Elefant, FashionDays ş.a. au poate sute de mii de utilizatori înregistraţi sau abonaţi la newsletter, precum şi o gamă largă de produse din toate domeniile. Evident că este foarte greu să te baţi cu ei, însă o soluţie ar fi să mergi pe un domeniu de nişă sau în domenii în care nu este foarte mare competiţia. E-commerce-ul din România are încă o mulţime de nişe neacoperite sau cu o competiţie slabă, în care un antreprenor cu un buget decent îşi poate face loc şi se poate stabili ca lider de piaţă în 1 - 3 ani.

Astfel de domenii au fost cele de flori online, obiecte de lux şi bijuterii, accesorii telefoane, jucării pentru copii etc. În continuare, pe domeniul de fashion sunt designeri care vând foarte bine datorită personalizării pe cerinţele clientului. O soluţie de parteneriat ar fi şi afilierea la marketplace-uri, o practică întâlnită în afară, unde magazinele mici îşi vând produsele prin intermediul Amazon. |n România, în februarie 2016, eMAG Marketplace a anunţat depăşirea cifrei de 1.000 de magazine partenere, acestea generând 25% din totalul vânzărilor eMAG.

DIFERENŢIATORII SUNT ÎNTOTDEAUNA IMPORTANŢI

Trebuie să afli ce te diferenţiază pe tine de celelalte zece magazine competitoare. Clienţii pun mare accent pe USP-uri (unique selling proposition) şi de cele mai multe ori acesta nu este preţul. Cei mai mulţi doresc servicii de calitate privind livrarea, plata şi informarea, precum şi servicii postvânzare, asamblare, montaj, garanţie şi service. |n cazul liderului de piaţă din România, eMAG, acesta oferă livrare gratuită, suport 24/7, precum şi posibilitatea returnării produsului în 30 de zile şi rambursarea integrală a banilor. Tu trebuie să stabileşti care sunt USP-urile magazinului tău şi să aduci un plus de valoare clientului tău, chiar dacă vinzi acelaşi produs.
 

Urmărește Business Magazin

/opinii/opinie-iulian-grecu-specialist-in-marketing-online-inotec-cinci-lucruri-de-stiut-inainte-de-lansarea-unui-magazin-online-15513411
15513411
comments powered by Disqus
Cum se recrutează managerii? Cum se recrutează managerii?

După ce a lucrat peste 15 ani în consultanţă de business şi resurse umane, Alina Conu a găsit curajul necesar pentru a porni în aventura antreprenoriatului. Aşa a luat naştere Kapital HR, companie specializată în recrutarea de specialişti şi candidaţi din middle şi top management. Astăzi, ea colaborează cu nume cunoscute din piaţă, iar recent a lansat un parteneriat cu compania de recrutare Catenon, facilitând intrarea jucătorului internaţional în Europa Centrală şi de Est.

vezi continuarea
ZF.ro
O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro
Romania deţine 60% din rezerva totală din Europa a celei mai dorite RESURSE de pe PLANETĂ şi cu toate astea românii o ignoră
ProMotor.ro
A luat LA TEST un Audi de peste 70.000 de euro și l-a făcut DAUNĂ TOTALĂ. Cine se afla la volan? A luat LA TEST un Audi de peste 70.000 de euro și l-a făcut DAUNĂ TOTALĂ. Cine se afla la volan?
Aceste MAJORETE dansau în pauza unui meci. Ce se întâmplă în timp ce ele sunt pe teren a UIMIT pe toată lumea - VIDEO
Și-a îmbrăcat SINGURĂ mașina în cristale SWAROVSKI. Românca a cheltuit O AVERE, dar rezultatul este INCREDIBIL!
Descopera.ro
Cei mai buni RĂZBOINICI de pe planetă. Cinci dintre TRUPELE speciale de TOP din lume Cei mai buni RĂZBOINICI de pe planetă. Cinci dintre TRUPELE speciale de TOP din lume
Marele EXPERIMENT de a crea o rasă superioară. TINERELE pure care au lucrat la el. ''Aveam zilnic în program...''
Marele MISTER al celebrului fluviu NIL care a contrariat cele mai strălucite minţi timp de sute de ani a fost în sfârşit ELUCIDAT şi este de-a dreptul fascinant
Go4it.ro
Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi
Au publicat acest clip şi au strâns 2 milioane de DISLIKE-uri în doar 2 zile! De ce urăşte toată lumea acest clip de pe YouTube
Cât de puternice vor fi telefoanele în 2020? Acum avem răspunsul. O companie AMERICANĂ lansează un nou procesor de top pentru telefoane
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.