Noul şef al Dacia vorbeşte în premieră despre cum va arăta maşina viitorului fabricată la Mioveni

Autor: Ioana Matei Postat la 02 martie 2014 12420 afişări

Au trecut doar două luni de la instalarea noului director general al Automobile Dacia. Nicolas Maure are însă clar conturate planurile pe termen scurt, mediu şi lung: competitivitatea cu uzina din Tanger, resuscitarea pieţei autohtone şi producţia noii generaţii de maşini reprezintă cele mai importante capitole din agenda fără spaţii libere a francezului.

"Bonjour, ça va?“ Nicolas Maure, noul director general al Dacia şi Renault România, ne-a întâmpinat la cel mai recent eveni-ment Meet the CEO organizat de Business Magazin cu cea mai clasică formulă franţuzească. Al patrulea francez de la con-ducerea companiilor Automobile Dacia şi Renault Technologie Roumanie(RTR), cu o cifră de afaceri cumulată de circa patru miliarde de euro şi cu profituri de zeci de milioane chiar şi pe timp de criză, pare să fie tipul de manager calculat: chibzuieşte răspunsul pentru fiecare întrebare şi este atent chiar şi la mişcările pe care le face înainte de declanşarea aparatului la şedinţa foto.

Înainte de eveniment, şi-a acordat câteva minute pentru a se uita la tablourile expuse în holul hotelului unde s-a desfăşurat evenimentul, deoarece „entuziasmul pentru noi descoperiri“ reprezintă principiul după care se ghidează în carieră, iar cultura şi istoria unei ţări pot fi, din punctul lui de vedere, un bun indicator pentru situaţia economică a ţării. Tablourile viu colorate con-trastează puţin cu piaţa auto locală zdruncinată de criză, aflată la jumătate faţă de nivelul din 2009. Prăbuşirea vânzărilor de maşini Dacia în România din ultimii patru ani a fost compensată uşor de Automobile Dacia cu creşterea exporturilor, în prezent mai bine de 90% din maşinile produse la Mioveni fiind destinate străinătăţii.

Atitudinea calculată a lui Maure se justifică şi prin competitivitatea crescută creată prin deschiderea fabricilor Renault din Tanger şi Casablanca din Maroc, unde costurile cu forţa de muncă sunt la jumătate faţă de cele din România, iar infrastructura pentru export este superioară celei pentru piaţa locală, dar şi cu fabrica Renault din Chennai, de unde francezii exportă modelul Duster pentru Marea Britanie. Competitivitatea este, prin urmare, prioritară pentru noul director general, după cum reiese şi din discursul său în cadrul evenimentului Meet the CEO, în cadrul căruia subiectul a apărut de mai multe ori.

„Visul meu din copilărie a fost să fac avioane şi maşini.“ Prin urmare, după ce şi-a început cariera în cadrul companiei de consultanţă de management Boston Consulting Group, Maure s-a apropiat de domeniul favorit lucrând mai întâi pe partea de strategie, achiziţii şi cumpărare în cadrul a două companii producătoare de componente auto,  apoi şi-a început ascensiunea în cadrul Renault. Deşi are 54 de ani, fascinaţia din copilărie pentru maşini se menţine: „Dacă te uiţi la maşinile care erau făcute acum 15 ani şi la cele de acum, scopul este diferit. Mai demult, cerinţele erau ca acestea să fie puternice şi rapide, iar acum sunt folosite ca o cameră mobilă, cu online desk şi alte dotări care să le permită să facă şi alte lucruri în afară de a funcţiona ca o maşină“, descrie Maure, a cărui primă maşină a fost o Simca.

Conectivitatea permanentă, nu doar prin smartphone, ci şi prin maşini care să asigure acest tip de servicii, reprezintă direcţia către care, potrivit lui Maure, chiar şi Dacia se va orienta într-o zi „de care nu suntem foarte departe“.  Noua generaţie de maşini face parte din viziunea pe termen lung a noului director al Dacia. „Nu am nicio idee despre dimensiunea şederii mele aici, poate stau ca predecesorul meu, patru ani sau şase ani ca an-tepredecesorul meu, pentru mine elementul-cheie ar fi să asigur noua generaţie de Sandero, Duster şi Logan. Ar fi un viitor fericit pentru ţară, pentru oamenii de aici, dar şi pentru furnizori“, explică el. Designerii de la Renault lucrează deja la noua generaţie de maşini, dar Maure nu este foarte generos în ce priveşte descrierea noilor modele. Totuşi, dezvăluie că noul Duster va fi mai „stylish“ decât modelele lansate anterior pe piaţă.

Aflat de două luni în poziţia de director general al Automobile Dacia şi al celorlalte operaţiuni pe care Renault le derulează în România, dar şi în calitate de coordonator pentru producţia de la cele două uzine din Maroc şi cea nouă din Algeria, ca director industrial pentru regiunea Euromed-Africa, Maure şi-a stabilit deja priorităţile pe toate nivelurile.  „Pe termen scurt, trebuie să administrez discuţiile la nivel social pe care le avem pentru a asigura competitivitatea, să obţinem tichetele Rabla pentru a livra către cumpărători la timp; pe termen mediu, decizii de investiţii viitoare, iar pe termen lung, stabilirea ultimei generaţii de pro-duse şi pieţele pe care le ţintim, iar dacă economia şi-ar reveni, poate chiar şi creşterea capacităţii de producţie în ţară.“

Nicolas Maure s-a familiarizat cu situaţia uzinei de la Mioveni, petrecându-şi aici anterior doi ani din carieră, în intervalul 2006-2008, când a fost desemnat să reconstruiască Uzina de la Mioveni în calitate de director al acesteia şi când la conducerea companiei se afla François Fourmont. „E fascinant să văd schimbarea care s-a petrecut între timp la fabrica Dacia din Mioveni, în perioada respectivă eram la jumătatea drumului în reconstrucţia acesteia“, spune Maure, argumentând cu investiţiile de două miliarde de euro ale Renault în ţară.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/noul-sef-al-dacia-vorbeste-in-premiera-despre-cum-va-arata-masina-viitorului-fabricata-la-mioveni-12181000
12181000
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.