Revoluţia serviciilor digitale în telecom

Autor: Ioana Nita Postat la 28 ianuarie 2021 115 afişări

Chiar dacă sunt un ingredient indispensabil în orice proces de transformare digitală, jucătorii de pe piaţa locală de telecom mai au şi ei încă multe de făcut pentru digitalizarea operaţiunilor proprii şi a relaţiilor cu clienţii. Orange, liderul pieţei locale de telecom, încearcă şi de această dată să dea tonul, cu o propunere comercială în premieră pe piaţa de telecom: abonamentul creat şi administrat 100% digital.

Pierre Etienne Cizeron, un veteran cu peste 20 ani în industria de telecomunicaţii, care a preluat funcţia de director de marketing al subsidiarei locale a grupului francez Orange în urmă cu un an, explică raţiunea din spatele mişcărilor companiei.

„Anul ce tocmai s-a încheiat a acelerat o tendinţă care există de ceva timp în piaţă, cea a digitalizării. Vedem tot mai des cum multe servicii pe care le folosim zilnic, de la ride sharing, la streaming de muzică sau cumpăraturile zilnice, se transformă în servicii complet digitale. Tocmai de aceea în ultimii ani am investit constant in dezvoltarea serviciilor digitale, un bun exemplu fiind lansarea primului abonament 100% digital din România, denumit YOXO”, a declarat Pierre Etienne Cizeron pentru Business MAGAZIN. El a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Orange România în februarie anul trecut, chiar înainte de declanşarea pandemiei. Înainte de a veni în România, Pierre Etienne Cizeron a ocupat poziţia de director al diviziei consumer pentru subsidiara Orange din Egipt, iar anterior a avut timp de circa opt ani diferite funcţii în cadrul grupului francez – de la director general adjunct în însorita insulă Reunion din Oceanul Indian şi director comercial în Antilele franceze din Caraibe la vicepreşedinte consumer marketing pentru 30 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Totodată, el a lucrat şi în industria de telecomunicaţii din SUA.

Relocarea lui Pierre Etienne Cizeron în România completează experienţa sa bogată - atât culturală, cât şi de business, una dintre principalele provocări pe care le-a avut încă aproape de la începutul mandatului pe plan local fiind adaptarea la noul context de piaţă dictat de pandemie cu servicii telecom digitale.

„Anul 2020 a fost unul profund marcat de incertidudine, iar digitalizarea accelerată a multor sectoare ne-a arătat diferenţa pe care o fac reţelele de telecomunicaţii, dar şi importanţa lor în vieţile noastre de zi cu zi. De altfel, transformarea digitală a reprezentat pentru multe companii soluţia salvatoare pentru continuarea activităţii sau în unele cazuri, reinventarea completă a businessului. Pentru Orange România, la începutul crizei sanitare, prioritatea a fost asigurarea continuităţii serviciilor pe care le oferă şi păstrarea aceluiaşi standard de calitate chiar şi în momentele în care reţeaua înregistra creşteri semnificative de trafic. Ulterior, eforturile noastre s-au îndreptat spre a oferi clienţilor noştri servicii şi soluţii digitale adaptate nevoilor lor”, a precizat el, adăugând că dezvoltarea serviciilor digitale a fost şi este o prioritate pentru Orange şi în cazul clienţilor persoane fizice.

„Astfel, prin servicii digitale precum My Orange, Orange Money sau YOXO am susţinut comunicarea şi am ajutat clienţii să rămână conectaţi, informaţi şi în legătură cu cei dragi, dar în siguranţă în acelaşi timp.”

Ce este însă mai exact YOXO, abonamentul revoluţionar lansat de Orange? YOXO este primul abonament de telefonie de pe piaţa locală care poate fi configurat şi gestionat în întregime prin intermediul aplicaţiei de mobil dedicate. Mai exact, abonamentul YOXO nu are perioadă contractuală fixă, ci le oferă utilizatorilor libertatea de a renunţa la acest serviciu ori de câte ori îşi doresc, fără alte obligaţii. De asemenea, clienţii YOXO beneficiază de minute nelimitate de voce şi pot alege între mai multe opţiuni de internet mobil, la care pot adăuga internet suplimentar dacă au nevoie. În plus, aceştia îşi pot personaliza abonamentul YOXO cu opţiuni de roaming ori minute internaţionale, sau adăuga din aplicaţie resurse suplimentare de internet, iar la final de lună suma aferentă datelor neutilizate se scade din valoarea facturii următoare. Un alt avantaj al abonamentului YOXO este faptul că tarifele sunt în lei, astfel că utilizatorii nu au surprize legate de costuri la final de lună.

Orange România a lansat abonamentul 100% digital YOXO la finalul lunii septembrie, după circa şapte luni de pandemie în care românii şi persoane de pe tot globul şi-au mutat o bună parte din activităţi în mediul online, fie că vorbim de muncă, cumpărături sau activităţi recreative.

„Într-o perioadă în care oamenii au trecut de la munca din birouri şi şcoala din sălile de clasă la munca de acasă şi şcoala online, traficul de date fixe şi mobile a crescut într-un ritm accelerat. Vorbim despre creşteri semnificative ale consumului de date mobile, ce în anumite perioade cum este trimestrul III din 2020 a fost cu aproximativ 40% mai mare în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior”, a subliniat directorul de marketing al Orange România.

Deşi lansat în plină pandemie, proiectul YOXO a început acum aproape doi ani, interval de timp în care serviciul a trecut prin mai multe faze de testare şi colectare de impresii de la clienţi cu profil digital. „Ne-am dorit să înţelegem cât mai bine care sunt nevoile şi dorinţele acestor clienţi, ce aşteptări au de la serviciile digitale pe care deja le folosesc şi cum văd ei viitorul telefoniei mobile. Aşa s-a născut YOXO, un produs inovator care oferă preţuri avantajoase şi transparenţă completă, elimină constrângerile contractuale şi permite foarte multă libertate de personalizare.”

Abonamentul YOXO a fost dezvoltat în întregime pe plan local, fiind testat cu utilizatori locali şi adaptat la preferinţele pieţei din România.

„Deşi este un serviciu lansat de puţin timp, feedbackul primit a fost unul foarte bun încă din primăvara anului trecut, de când am început testarea serviciului pe piaţa din România, şi continuă să fie unul pozitiv. Astfel, în a doua jumătate a anului 2020, YOXO a reuşit să îşi tripleze numărul de utilizatorilor, iar 89% din aceştia se declară foarte mulţumiţi de acest nou serviciu şi au recomandat deja YOXO prietenilor sau familiei, ca urmare a experienţei pozitive pe care au avut-o cu acest serviciu. Este un rezultat peste aşteptările noastre având în vedere timpul extrem de scurt de când a fost lansat pe piaţă”, a punctat Pierre Etienne Cizeron.

Astfel, succesul YOXO din România a atras deja şi atenţia la nivel de grup, servicii similare urmând a fi lansate cel mai probabil şi în alte ţări în care activează Orange. „Cu toate acestea, am vrut ca acest produs să nu semene cu niciun altul de pe piaţă, atât în ceea ce priveşte beneficiile pe care le oferă, cât şi în ceea ce priveşte felul în care îl comunicăm.”

Pe plan local, Orange are peste 10 milioane de clienţi pentru serviciile sale telecom, iar abonamentul YOXO nu a fost creat pentru a atrage utilizatori din zona abonamentelor clasice sau a cartelelor preplătite, ci pentru persoanele native digital cu vârste cuprinse între 20-35 de ani cu înclinaţie spre tehnologie şi flexibilitate.

„Pentru că au crescut folosind tehnologia, au aşteptări mai stricte de la produsele şi serviciile pe care le folosesc. Îşi doresc experienţe de utilizare simple şi rapide, care să nu le dea bătăi de cap, ci dimpotrivă care să le aducă valoare adăugată în consumul zilnic. Nu în ultimul rând, utilizatorul YOXO caută branduri a căror atitudine şi activităţi să se reflecte în propriile valori şi viziune despre viaţă şi nu se fereşte să le tragă la răspundere sau să renunţe la anumite produse şi servicii în momentul în care acele companii nu mai corespund acelor aşteptări”, a menţionat el.

Ca atare, echipa Orange România va continua să dezvolte YOXO ca un serviciu indepedent, în paralel cu celelalte servicii din portofoliu, pentru a răspunde nevoilor categoriei de consumatori căreia i se adresează, cu accent pe flexibilitate şi personalizare.

YOXO nu îşi propune să atragă utilizatori dintr-o parte sau alta ci mai degrabă se adresează unei anumite categorii de utilizatorilor care nu găsesc o ofertă suficient de potrivită pentru preferinţele lor în cele două variante clasice.

„Pentru anumite categorii de clienţi beneficiile şi comoditatea pe care o oferă abonamentele clasice sunt ideale pentru nevoile lor, in timp ce pentru alte categorii varianta opţiunilor prepay va fi mai bine adaptată stilului lor de viaţă. Nu există o soluţie unică pentru toţi clienţii pentru că fiecare dintre noi suntem diferiti şi avem nevoi diferite”, a conchis directorul de marketing al Orange România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.