Povestea clujenilor care vor sa cucerească lumea cu afacerea lor. Ei au construit un produs cu care se luptă chiar cu gigantul mondial Google şi fac cu acesta milioane de euro

Autor: Ioana Niţă Postat la 03 noiembrie 2022 1336 afişări

Într-o lume a datelor dominată de americanii de la Google, o echipă de români din Cluj-Napoca a creat o soluţie care nu doar concurează de la egal la egal cu cea a gigantului din SUA, ci chiar oferă în plus o paletă mult mai largă de date şi analize ce îi ajută pe cei care deţin site-uri web să îşi crească businessurile. Care este povestea companiei Visitor Analytics şi cum a ajuns Clujul în epicentrul acestei soluţii care vrea să cucerească lumea?

Aş putea spune că suntem un campion ascuns al României deoarece ne apropiem de 3 milioane de instalări la nivel global şi discutăm de aproximativ 900.000 de domenii pe care suntem activi în acest moment. În ultimii doi ani sau trei ani, dacă mă uit pe datele financiare, avem o creştere în jur de 60% de la an la an şi ţintim un venit anual recurent de 10 milioane de dolari.

Am putea să spunem că ne aflăm cumva la sfârşitul vârstei de start-up şi începutul zonei de scale-up. Deci practic acum am început să alergăm ca să ne dezvoltăm condiţia fizică şi ne pregătim pentru sprint“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, al rubrica Start-up Pitch, Dragoş Gal, head of enterprise, integrations & partnership în cadrul Visitor Analytics. Compania a fost fondată de doi germani în 2016 la Cluj-Napoca, echipa de români construind o soluţie complexă de analiză a site-urilor, ca alternativă la soluţia Google Analytics, care se apropie în prezent de 3 milioane de instalări la nivel global, cea mai mare piaţă fiind SUA. Soluţia este folosită în principal de businessuri mici şi mijlocii, dar mai nou şi de companii mari şi foarte mari, precum şi de instituţii din sfera guvernamentală.

Ce este însă mai exact Visitor Analytics? Este o soluţie all-in-one care poate fi folosită de orice fel de site web în vederea creşterii afacerii acestuia, Visitor Analytics furnizând statistici avansate ale site-ului web, analiza experienţei utilizatorilor şi a comportamentului, module de interacţiune cu vizitatorii, plus o serie de alte funcţionalităţi. Proiectul Visitor Analytics a pornit în 2016 la iniţiativa lui Tim Hammermann şi Alexander Veit, ca un plug-in de website analytics, iar ulterior, în 2017-2018 a devenit un produs de sine stătător cu ajutorul echipei de dezvoltare din Cluj-Napoca. „Visitor Analytics este un produs de website intelligence în sensul în care oferim o alternativă la Google Analytics. Practic, le oferim celor care deţin site-uri analize în profunzime despre utilizatorii lor. Un element foarte interesant este că suntem soluţia by default de analytics din interiorul celor de la WIX – una dintre cele mai mari platforme de web building din lume“, a punctat el. Spre deosebire de soluţia de analiză a site-urilor oferită de gigantul american Google, soluţia creată de echipa Visitor Analytics din Cluj-Napoca cuprinde în plus, pe lângă partea de statistică, şi alte două module.

„Noi venim şi cu încă două module principale – unul de «visitor behavior» şi altul de «visitor communication». Spre exemplu, dacă ne referim la « visitor behavior»ne referim de fapt la visitor heat maps, session recordings, conversion funnels, toată zona asta de comportament al utilizatorilor de pe site. Iar dacă ne referim la modulul  «visitor communication», al treilea modul de la noi din platformă, vorbim despre facilitarea unei comunicări cu utilizatorul site-ului tău, în speţă «polls and surveys».“

Cei mai mulţi utilizatori ai soluţiei Visitor Analytics sunt din Statele Unite ale Americii, urmată în top de o serie de ţări din vestul Europei precum Marea Britanie, Franţa şi Germania.

„De departe ţara cu cele mai multe instalări pentru noi este SUA. Discutăm de o ţară formidabil de competitivă din punct de vedere al jucătorilor de acolo pe această zonă de tehnologie în marketing, dar apoi vin puternic din urmă şi Marea Britanie, Germania, Franţa. Pot să spun că în Europa ne confruntăm cu un val de conversii dinspre Google Analytics spre Visitor Analytics deoarece în multe din ţările Uniunii Europene Google Analytics, surpriză, s-a plasat în sfera ilegalităţii IT. Vorbim de Italia, Franţa, Danemarca, Austria. Vorbim de ţări cu o anumită greutate”, a punctat Dragoş Gal.

Soluţia Visitor Analytics poate fi folosită gratuit dacă site-ul are până în 400 de vizitatori pe lună, iar dacă se trece de acest prag, se poate intra pe planul de subscripţie, tariful pornind de la 10,39 dolari pe lună. Compania s-a dezvoltat până acum din resurse proprii, iar în prezent se află în discuţii pentru atragerea unei prime finanţări, plănuind să deschidă şi un birou în New York. „Ne uităm la posibilităţi în a accesa o finanţare de tip seed sau serie A. În momentul acesta avem canale de comunicare deschise cu investitori din Europa, dar şi din Statele Unite. Suntem un business profitabil, nu ne permitem acel burn rate care poate facilitează chiar alţi competitori, dar fără doar şi poate alţi jucători din tehnologie care îşi permit să opereze în minus, cum se spune, ani la rândul până acaparează acea cotă de piaţă despre care toată lumea vorbeşte.”   ■


Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitat: Dragoş Gal, head of enterprise, integrations & partnership în cadrul Visitor Analytics.

Ce face? Compania din Cluj-Napoca a dezvoltat o soluţie complexă de analiză a site-urilor, ca alternativă la soluţia Google Analytics.

„Aş putea spune că suntem un campion ascuns al României deoarece ne apropiem de 3 milioane de instalări la nivel global şi discutăm de aproximativ 900.000 de domenii pe care suntem activi în acest moment. În ultimii doi ani sau trei ani, dacă mă uit pe datele financiare, avem o creştere în jur de 60% de la an la an şi ţintim un venit anual recurent de 10 milioane de dolari. Am putea să spunem că ne aflăm cumva la sfârşitul vârstei de start-up şi începutul zonei de scale-up. Practic, acum am început să alergăm ca să ne dezvoltăm condiţia fizică şi ne pregătim pentru sprint.”

2. Invitat: Dan Mărculescu, CEO şi cofondator, Footprints for Retail

Ce face? A dezvoltat, cu investiţii care se ridică până în prezent la 2 mil. euro, o platformă de retail media prin care ajută retailerii offline să identifice noi clienţi potenţiali şi să le antici­peze comportamentul de consum prin analiza unitară a datelor din surse online şi offline.

„Văd şi vedem Footprints – am o echipă care este în consonanţă cu această viziune, ca fiind un alt unicorn românesc care se duce în abordarea unei alte pieţe şi altor oportunităţi sau a unei alte paradigme cu un impact major în special în deceniile care vor veni. Adică ne uităm la o companie pe termen lung, pe care să o creştem şi care efectiv să devină un grup de tehnologie de advertising, care să aibă prezenţă geografică globală. Să aibă parteneriate strategice şi să ajute retailerii să genereze venituri cu marje de profit mai mari – mai devreme decât prea târziu – din relaţia pe care o au cu clienţii, iar clienţii care acum sunt frustraţi în mediul offline să aibă o experienţă personalizată plăcută şi relevantă.“

3. Invitaţi: Clara Mateoiu şi Irina Rucăreanu, fondatoare Renti

Ce fac? Au dezvoltat o platformă prin care oamenii îşi pot lista şi închiria articolele de modă favorite, monetizându-şi astfel garderoba.

Clara Mateoiu: „Plănuim ca la sfârşitul anului 2022 să ridicăm şi prima rundă de finanţare, care va susţine în primul rând dezvolta­rea platformei. Şi fiind un business B2C (business to consumer) este important să creştem awarenessul (conştientizarea) în rândul potenţialilor clienţi, ceea ce presupune dezvolta­rea brandului, investiţii în zona de marketing.”

Irina Rucăreanu: „La început ne-am concentrat foarte mult să avem persoane care listează articole vestimentare pe platformă, am vrut să avem o bază, iar în prezent avem aproximativ 150 de listări, într-o lună de activitate.“



Rubrica „Start-up Update”

Invitat: Paul Harfaş, cofondator al Octavic – sistem complex pentru digitalizarea unităţilor de producţie

Ce e nou? Start-up-ul din Oradea se află acum într-o etapă de extindere la nivel internaţional, pieţele noi vizate fiind din nordul Europei, America de Sud şi Orientul Mijlociu, iar pentru a susţine o scalare rapidă a businessului se află deja în discuţii cu un fond de investiţii important din România pentru a atrage prima finanţare.

„Pot să zic că ne-a ajutat mult pandemia şi faptul că în cultura colectivă se vorbeşte tot mai mult despre digitalizare. Ne-a dat aripi, în sensul că vedem clienţi în piaţă care chiar caută activ, vedem tot mai des pe la poten­ţiali clienţi rolul de manager de digitalizare şi asta chiar ne bucură. “



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
ZF IT Generation,
Cluj Analytics

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.