Când perseverenţa dă roade: ieşeanul care, după 14 ani de activitate, a primit finanţarea de care avea nevoie pentru a se extinde la nivel internaţional. Un fond de investiţii a pariat 2 milioane de euro pe ideea sa

Autor: Ioana Niţă Postat la 05 iunie 2022 236 afişări

La 14 ani de la lansarea proiectului, antreprenorul Alexandru Holicov din Iaşi, care a dezvoltat platforma educaţională Adservio, are în sfârşit combustibilul necesar pentru a se extinde pe plan internaţional: o finanţare de 2 milioane de euro primită recent de la fondul Catalyst România II. De-a lungul timpului, Adservio s-a dezvoltat din resurse proprii, împrumuturi bancare şi fonduri europene, în valoarere totală de circa ŞAPTE milioane de euro, acum fiind pentru prima dată când a atras o finanţare de la un fond de investiţii.

După 14 ani de activitate am făcut pasul spre o rundă de finanţare pentru extinderea internaţională şi accelerarea businessului. În cei 14 ani am parcurs un drum destul de anevoios. În primii opt ani am pus pe picioare platforma şi am implementat-o în peste 30 de unităţi şcolare, iar după aceea, în următorii trei ani, până înainte de pandemie, ajunsesem la peste 200 de şcoli. Iar în momentul în care a venit pandemia, sistemul de educaţie şi şcolile, implicit, a fost nevoite să facă pasul spre digitalizare şi Adservio a fost prima opţiune pentru şcolile din România. Astfel, numărul şcolilor a depăşit 1.500 în anul 2020, când noi am oferit gratuit toate serviciile noastre susţinând toate unităţile de învăţământ nedigitalizate din România pentru a continua educaţia“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Alexandru Holicov, fondator şi CEO, Adservio. El a adăugat că în primii cinci ani de existenţă, Adservio a împrumutat foarte mulţi bani de la bănci pentru a putea digitaliza şcolile fiindcă atunci trebuia făcut totul de la zero. „Acum luăm tablete şi laptopuri, dar înainte trebuia făcută reţea de curent, reţea de internet în toată şcoala, server local, sisteme montate ş.a.m.d. Era foarte greu să faci toate aceste lucruri, dar trebuiau făcute pentru a pune în practică proiectul. Acum tehnologia a evoluat şi a trebuit să ţinem pasul fiindcă dacă rămâneam la stadiul de acum 14 ani nu mai existam pe piaţă. Nu e uşor să fii numărul unu, ci să te menţii pe acel loc şi trebui să te dezvolţi continuu, să faci lucrurile în pas cu ceea ce se întâmplă la nivel global. Şi am făcut investiţii – am luat bani şi de la bancă şi din proiecte europene şi din toate direcţiile – familie, prieteni etc.; toţi oamenii pe care îi ştiam m-au ajutat cu partea financiară. Cred că în total au fost investiţii de peste şapte milioane euro în 14 ani.“ Munca şi perseverenţa au dat roade, iar astăzi platforma Adservio este folosită de circa 1.150 de unităţi şcolare din România, numărul utilizatorilor (elevi, părinţi, profesori) fiind de 750.000.

Platforma Adservio ajută şcolile, liceele şi grădiniţele să fie mai eficiente şi să întărească legătura cu familiile. Soluţia este potrivită în orice context (faţă în faţă, online şi hibrid). Astfel, instituţiile de învăţământ facilitează accesul la învăţare cu instrumente moderne atât în cadrul orelor derulate faţă în faţă, cât şi pentru elevii care nu pot fi prezenţi la ore din diverse motive. În plus, părinţii care nu se află în ţară sunt la curent în timp real cu situaţia şcolară şi îşi pot sprijini mai bine copiii, prin simpla accesare a aplicaţiei Adservio.

„În cei 14 ani de activitate, noi ne-am axat pe rezolvarea tuturor problemelor birocratice dintr-o şcoală, pe automatizarea tuturor procesele consumatoare de timp la nivel de profesor, secretariat, director şi să oferim informaţii relevante pentru managerii şcolilor, pentru profesori şi pentru părinţi. Profesorii au informaţii cu privire la activitatea elevilor din clasă din şcoala respectivă, directorul poate vedea toate informaţiile cu privire la activitatea profesorilor, activitatea elevilor şi, de asemenea, este o comunicare foarte strânsă între şcoală şi familie. Ca director de şcoală pot să trimit prin cadrul platformei un mesaj către mii de destinatari, părinţi şi profesori, foarte uşor şi într-un mod organizat“, a explicat Holicov.

Echipa Adservio a lucrat şi lucrează constant la dezvoltarea platformei, adăugând noi funcţionalităţi. Elevii de liceu au la dispoziţie, spre exemplu, un test de autocunoaştere spre a vedea ce aptitudini au astfel încât să le fie mai uşor să îşi aleagă facultatea şi cariera, având totodată şi informaţiile necesare pentru admiterea la facultate.

„Am început cum am spus de la un catalog electronic – note, absenţe, prezenţă, mesagerie şi un orar. Am dezvoltat continuu pe baza feedbackului utilizatorilor că de fapt asta este valoarea platformei pentru că am ascultat utilizatorii şi am dezvoltat platforma astfel încât să răspundă nevoilor lor. Acel test de autocunoaştere şi aceste informaţii aduse direct pe platformă legate de universităţi au venit în urma unui focus grup cu elevii de liceu care spuneau că nu ştiu unde să meargă”, a subliniat el.

Pentru extinderea internaţională, Adservio vizează în prima fază pieţele din Belgia, Olanda şi Luxemburg, dar şi piaţa din SUA. Intrarea pe pieţele externe se va face atât prin intermediul unor parteneri locali, cât şi prin propria forţă de vânzări.

„Am ales acea zonă – Belgia, Olanda şi Luxemburg – pentru că există o deschidere în zona de digital şi avem şi parteneri care pot să ne ajute în implementare în zonele respective. Şi de asemenea vizăm inclusiv piaţa din Statele Unite ale Americii, unde avem un partener, avem discuţii în această direcţie şi sperăm ca anul acesta să se concretizeze prin câteva proiecte de succes acolo”, a precizat fondatorul şi CEO-ul Adservio. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de un milion de euro, mult mai mare faţă de 2020, când Adservio a ales să ofere serviciile sale gratuit către toate şcolile. Costul utilizării platformei Adservio este de 1,5 euro per elev pe lună, între patru şi şapte ori mai mic decât tarifele practicate în vestul Europei pentru astfel de servicii. „În anul 2020 am avut venituri de circa 400.000 euro – atunci am oferit servicii gratuite în valoare de 2,5 milioane euro. Anul acesta avem ca obiectiv să dublăm cifra de afaceri din 2021. Contează foarte mult ce se întâmplă şi pe pieţele internaţionale pentru că ne punem foarte mari speranţe pe pieţele internaţionale pentru că piaţa de la noi ştim cum este, de 14 ani suntem aici.” Compania Adservio a urmat şi programul de accelerare InnovX - BCR, în cadrul căruia a câştigat premiul UiPath.

„Am participat la acceleratorul INNovX-BCR şi a fost o experienţă foarte faină. Au fost implicaţi mai mulţi colegi din echipa Adservio şi ulterior acestui program, BCR a fost partenerul nostru principal în programul pentru şcolile din medii defavorizate. Am lansat un proiect în anul 2021 «Educaţie digitală pentru şcoala rurală», pentru şcoli din medii defavorizate, unde am digitalizat împreună cu cei de la BCR 44 de unităţi şcolare cu 16.500 de elevi şi undeva la 1.500 de profesori. Şi ne dorim să ducem acest proiect mai departe şi anul acesta, împreună cu partenerul nostru principal BCR şi alături de noi parteneri care sperăm să se alăture misiunii noastre. Ne dorim să depăşim anul acesta un număr de 50.000 de elevi şi 100 de şcoli din medii defavorizate digitalizate. Astfel vrem să micşorăm diferenţa între şcolile din medii dezvoltate şi cele din mediul rural, unde din păcate copiii, profesorii şi părinţii, dar în special copiii nu au acces la tehnologie şi la resurse digitale”, a punctat Holicov.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Update

1. Invitat: Andreea Chirilă, fondatoarea MOD App - asistent digital de styling

Ce e nou? Start-up-ul local are nevoie de o investiţie totală cuprinsă între 150.000 – 200.000 de euro pentru a dezvolta în continuare aplicaţia, pentru a atrage mai mulţi utilizatori şi pentru a intra de anul viitor şi pe piaţa din SUA. Start-up-ul vrea să obţină o parte din finanţare - minimum 50.000 euro - de la un business angel, iar restul prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink. Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei mobile MOD App s-a situat la 50.000 euro, aceasta fiind lansată la mijlocul lunii februarie.

„Ne dorim să luăm o finanţare pentru a termina dezvoltarea aplicaţiei, pentru a ne mări echipa şi pentru a ajunge la 25.000 de utilizatori până la finalul acestui an - nu mai e foarte mult până la finalul anului, dar ne dorim să atingem această cifră cu mai multe campanii de marketing. Practic, ne dorim să strângem o investiţie de 150.000 de euro. Suntem deja în discuţii cu cei de la Seedblink şi ne dorim să găsim şi un business angel.”

2. Invitat: Alexandru Holicov, fondator şi CEO, Adservio - platformă educaţională

Ce e nou? Compania din Iaşi a ajuns în prezent la investiţii totale de peste 9 milioane euro, odată cu finanţarea de 2 milioane euro primită recent de la fondul Catalyst România II pentru extinderea internaţională. În cei 14 ani de existenţă, Adservio s-a dezvoltat din resurse proprii, împrumuturi bancare şi fonduri europene, acum fiind pentru prima dată când a atras o finanţare de la un fond de investiţii. Banii vor merge pentru intrarea pe pieţele din vest, cum ar fi Belgia, Olanda, Luxemburg, dar şi SUA.

3. Invitat: Tudor Darie, CEO şi fondator al Fagura - platformă prin care oferă împrumuturi, dar şi posibilitatea de a investi în aceste credite (P2P lending)

Ce e nou? Fintech-ul din Republica Moldova vrea să depună în curând dosarul de autorizare la Autoritatea de Supraveghere Financiară din România (ASF) pentru a primi undă verde pentru a intra pe piaţa locală.

„Legat de planurile de expansiune în România, noi am finalizat dosarul nostru de autorizare şi ne pregătim ca în una-două săptămâni să depunem acest dosar de autorizare la Autoritatea de Supraveghere Financiară şi sperăm ca acest proces de autorizare să fie unul cât mai rapid. Aşteptăm să se întâmple cât mai rapid acest lucru, noi suntem gata cu acest dosar de autorizare şi aşteptăm să avem licenţa ca să putem să funcţionăm.“



Start-up Pitch

 1. Invitat: Robert Stănciulescu, fondatorul TALK

Ce face? Dezvoltă o reţea socială bazată pe voce.

„TALK este de fapt prima reţea socială bazată pe voce, prima pe care o ştiu eu cel puţin, şi vine să aducă un pic de naturaleţe în ceea ce înseamnă comunicarea pe care o facem noi zi de zi, pentru că noi comunicăm foarte mult prin voce, nu comunicăm foarte mult prin scris şi mai puţin prin video fiindcă: scrisul transmite nişte emoţii şi nişte mesaje, însă vocea transmite mult mai mult şi într-un timp mult mai scurt.”

2. Invitaţi: Radu Dumitrescu şi Ştefan Iordache, fondatori, CodeTruck

Ce fac? Dezvoltă o platformă care autogenerează coduri de backend pentru API-uri în NodeJS (n.red. – limbaj de programare). Start-up-ul a ridicat la începutul anului 2022 o investiţie în valoare de 60.000 de euro de la vehiculul de investiţii Simple Capital, dezvoltat de antreprenorul şi investitorul în proiecte IT, Andrei Pitiş.

Radu Dumitrescu: „În prezent, platforma este disponibilă, dar încă suntem în faza de testare. Am reuşit să implementăm platforma într-o companie mai mare din România, care a vrut să o testeze, iar în prezent avem circa 30-40 de utilizatori. Ne dorim să lansăm platforma cel târziu în luna iunie 2022. În prezent, suntem în punctul în care ne ocupăm de ultimele detalii pentru a face o lansare cu cât mai puţine provocări pe parcurs.“

Ştefan Iordache: „Am început să dezvoltăm platforma anul trecut, în primăvară – vară. Totul a început de la nevoia noastră, iar provocările au fost multiple. Au fost mai puţine provocări pe partea de dezvoltare, pe partea tehnică, şi mai multe provocări am avut în momentul în care ne-am hotărât că am vrea ca această platformă să devină un produs şi să o lansăm pe piaţă. Acum vrem să avem o bază de clienţi stabili, în primul rând, iar asta cred că va însemna zeci sau sute de utilizatori.“

3. Invitat: Paul Muntean, fondator ŞI CEO al GuidefAI

Ce face? A dezvoltat o platformă prin care manualele cu instrucţiuni pentru diferite echipamente - de la electronice şi electrocasnice până la instrumente medicale – pot fi transformate în aplicaţii web uşor de accesat în care se pot identifica rapid informaţiile căutate, şi care include şi o funcţie prin care producătorii pot ţine legătura direct cu consumatorii.

„Căutăm în momentul de faţă 300.000 de euro. Noi am făcut platforma datorită unei investiţii private de peste 100.000 de euro şi acum căutăm să scalăm businessul. Dar putem să discutăm, avem nişte previziuni financiare făcute. Dintr-o discuţie sunt convins că putem să ne înţelegem şi să vedem dacă ajungem la un consens. Ar fi păcat să rămână proiectul în stadiul acesta şi să nu putem să îl ducem mai departe, potenţialul fiind atât de mare.”

4. Invitaţi: Iulia Dorobanţu şi Cristian Danciu, fondatori, Charger.ro

Ce fac? Dezvoltă o platformă online ce agregă soluţii bazate pe energia regenerabilă şi soluţii pentru smart city. Proiectul Charger.ro a fost demarat în 2021, iar platforma a fost lansată în urmă cu câteva săptămâni, investiţia iniţială ridicându-se la aproximativ

50.000 euro.

Iulia Dorobanţu: „În acest moment noi ne uităm la o rundă de finanţare cuprinsă între 100.000 şi 200.000 de euro, pe care am vrea să o folosim în dezvoltarea platformei şi noilor funcţionalitaţi pe care le avem în vedere, în creşterea echipei, precum şi în creşterea portofoliului - un lucru foarte important pentru noi mai ales acum în primul an de funcţionare. De asemenea, vom folosi finanţarea şi pentru promovare şi creare de conţinut pe platformă.”

Cristian Danciu: „Proiectul

Charger.ro a început în 2021, dar povestea echipei care a generat această idee - din care face parte şi Iulia încă de la început - datează undeva din 2012 - 2013. Prin firma de proiectare în care suntem suntem colegi, am început să dezvoltăm o latură cu orientarea pe sustenabilitate, dezvoltând ghiduri de regenerare urbană pentru Banca Mondială, şi în acelaşi timp, ne-am concentrat şi pe partea mai pragmatică în care să descoperim soluţii tehnice. Astfel, pe lângă această activitate de întocmire a ghidurilor de regenerare urbană, am început un proiect green spots în care efectiv ne ocupam de designul şi de producţia unor soluţii de încărcare.”


ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.