Cine sunt antreprenorii care fac business cu imprimante 3D

Autor: Anca Barbulescu Postat la 22 ianuarie 2013 4191 afişări

Alexandru Cristal (30 de ani) şi Laura Steigerwald (31 de ani), doi foşti colegi de facultate la Arhitectură, sunt printre foarte puţinii antreprenori din România care au construit o afacere în jurul unei imprimante capabile să tipărească în format tridimensional.

Alexandru Cristal şi Laura Steigerwald au pornit în 2006 ceea ce avea să devină trei ani mai târziu una dintre puţinele companii din România care să investească în tehnologia de imprimare în format tridimensional. Spot Design oferă practic servicii de tipărire 3D în praf compozit adresate cu precădere arhitecţilor şi studenţilor din domeniu, inginerilor proiectanţi şi modelatorilor 3D.

Investiţia iniţială, în 2009, a fost de aproximativ 55.000 de euro prin leasing pentru imprimanta 3D Zcorp Spectrum 510 Full Color şi firma urmează să primească o a doua imprimantă 3D în următoarele luni, de astă dată în valoare de numai 18.000 de euro. "Făceam machete imobiliare şi lucram la proiecte de diplomă pentru studenţii de la Arhitectură, doar că dura chiar şi o lună şi jumătate să finalizăm o lucrare prin metodele tradiţionale. Acum putem preda un proiect în cel mult 10 zile", explică Alexandru Cristal.

Dincolo de proiectele de diplomă ale viitorilor arhitecţi cu preţuri de pornire de 150 de euro ce pot ajunge chiar şi la peste 1.000 de euro în funcţie de complexitate, cei doi antreprenori au primit de-a lungul timpului şi proiecte din mediul de business. Au lucrat, spre exemplu, macheta centrului istoric al Bucureştiului expusă în muzeul Băncii Naţionale Române, au produs chiar prototipuri de dispozitive mobile pentru braşovenii de la Allview sau de aparate de taxare RATB, iar anul trecut de sărbători au avut un contract pentru globuri de Crăciun, cu preţuri între 15 şi 20 de euro bucata. "Cererea e totuşi destul de scăzută pentru că tehnologia nu e foarte cunoscută", spune antreprenorul, cu menţiunea că imprimarea 3D înseamnă cel mult 10-15% din afacerile anuale care au depăşit în 2012 pragul de 100.000 de euro.

Un obiect mic, precum un pandantiv sau ceva care să încapă în palmă, necesită în jur de trei ore de muncă şi poate costa chiar mai puţin de 10 euro. Macheta clădirii BNR prezentată în paginile revistei a fost tipărită în aproximativ două zile şi a costat 350 de euro. "Pot fi realizate orice fel de obiecte, dar o asemenea imprimantă nu este eficientă să tipărească un obiect mărunt, costurile sunt prea mari", explică Alexandru Cristal de ce nu se justifică deocamdată un business de tipărire de obiecte personalizate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
antreprenol,
business,
imprimante,
3d,
tridimensional
/business-hi-tech/it/cine-sunt-antreprenorii-care-fac-business-cu-imprimante-3d-10515567
10515567
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.