iPhone cu acte in regula

Postat la 27 mai 2008 33 afişări

Disponibil deja in magazinele care l-au adus in Romania ocolind canalele oficiale, iPhone a castigat la noi destui adepti. Odata cu lansarea oficiala, prin intermediul Orange, incepe runda a doua a asaltului.

Saptamana trecuta, telefoanele au sunat aproape continuu in birourile IRIS (Integrated Romanian Information Systems), importatorul si distribuitorul autorizat al produselor Apple pe piata din Romania. Motivul era evident: anuntul recent ca France Telecom va aduce telefonul mobil iPhone in magazinele romanesti i-a pus pe jar pe multi din cei interesati de telefon, mai exact dintre cei ce au preferat sa astepte lansarea oficiala a acestuia in tara.

Speculatii privind operatorul desemnat partener Apple in Romania au aparut inca de anul trecut, cand au inceput primele negocieri cu France Telecom pentru lansarea iPhone in Franta. Un alt motiv de speculatie este acum data exacta a lansarii iPhone. Raspunsul oficialilor Orange si IRIS la aceasta intrebare este deocamdata acelasi, anume ca “este prea devreme de stiut, avand in vedere ca parteneriatul dintre Apple si Orange a fost anuntat de foarte putin timp”. Cateva opinii din piata sugereaza totusi ca mai probabil ar fi vorba de ultima parte a anului, singura coordonata clara fiind faptul ca telefonul va fi disponibil simultan in mai multe tari europene, printre care Austria, Belgia, Elvetia, Polonia, Portugalia sau Slovacia, dar si in Orientul Mijlociu, ca parte a unui acord semnat intre France Telecom, operatorul care a lansat iPhone in Franta, si Apple.

“Interesul la noi pentru produsele Apple si pentru iPhone este foarte ridicat”, sustine Catalin Boaru, directorul de marketing al IRIS, care considera ca vanzarea telefonului Apple in Romania prin diferite canale neoficiale va fi departe de a fi absorbit toata cererea pana la momentul cand telefonul va fi disponibil in magazinele Orange si in cele aproximativ 1.000 de magazine partenere operatorului.

Numarul telefoanelor mobile iPhone care s-au vandut in tara in ultimul an este destul de greu de calculat, mai ales ca pe langa magazinele care l-au distribuit aici au existat si foarte multe cazuri cand doritorii si-au procurat mobilul direct din tarile unde a fost lansat deja. “Tocmai pentru ca au existat astfel de canale de distributie greu de urmarit, ne ferim sa facem estimari cu privire la numarul consumatorilor romani care detin deja un iPhone”, spune Boaru.

Strategia Apple dincolo de tarile unde a lansat iPhone la scurt timp dupa SUA - Marea Britanie, Germania, Spania si Franta, oferind exclusivitate unui singur operator de servicii de telefonie mobila pentru distributia telefonului - a impins utilizatorii sa-si procure telefonul prin alte metode si sa-l decodeze, asa incat sa functioneze in orice retea. Aceasta nu s-a intamplat numai in Romania, multe dintre tarile unde Apple nu a incheiat un acord de distributie pentru iPhone sesizand aceeasi tendinta. Spre exemplu, in Rusia au fost comercializate aproximativ 500.000 de telefoane decodate, piata fiind cea mai mare din punctul de vedere al telefoanelor vandute prin alte canale de distributie.

Prin urmare, Apple a decis de anul acesta sa extinda distributia in mai multe piete, renuntand in acelasi timp la parteneriatele exclusive cu operatorii de telefonie mobila in tarile unde a anuntat deja ca urmeaza sa fie lansat iPhone. Noua strategie e vizibila prin valul de parteneriate cu operatorii telecom anuntate numai in ultima luna. “Orange va fi partenerul exclusiv al Apple numai in Romania si Belgia, in timp ce in celelalte tari va fi co-exclusiv sau non-exclusiv”, spune Bertrand Deronchaine, purtator de cuvant in cadrul France Telecom.

Tot anul acesta, Apple va lansa iPhone in America Latina prin intermediul operatorului America Movil, cel mai mare din aceasta regiune, in Canada prin Rogers Communications, in Italia prin Telecom Italia si in alte zece tari, printre care Australia, India, Italia sau Turcia, prin operatorul britanic Vodafone. Compania condusa de Steve Jobs ar putea ajunge astfel la pragul de 10 milioane de telefoane mobile iPhone vandute, obiectiv planificat pentru finalul acestui an, in conditiile in care de la lansarea telefonului in SUA, in iunie 2007, au fost vandute 5,4 milioane de iPhone-uri. Parteneriatele recente multiplica de patru ori potentialul de crestere pentru Apple, crede Shaw Wu, analist in cadrul American Technology Research. “In prezent, iPhone se adreseaza unui total de 153 de milioane de clienti ai AT&T, T-Mobile, O2 si Orange in sase tari, in timp ce parteneriatele extind baza de clienti la 575 de milioane in 42 de tari”, afirma Gene Munster, analist al Piper Jaffray,

intr-un raport recent.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
iPhone,
telefoane,
mobile,
parteneriate,
vanzari,
Europa,
Orange
/business-hi-tech/iphone-cu-acte-in-regula-2663777
2663777
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.