LIVE: Eveniment lansare EY Attractiveness Survey Romania - O transmisiune ZF Partners Events

Facebookul stiliştilor

Autor: Ioana Niţă Postat la 02 aprilie 2022 97 afişări

Cei care lucrează în industria de beauty au nevoie de propria lor lume IT - o soluţie care să le digitalizeze businessul, dar să joace şi rolul unei reţele sociale prin care să îşi prezinte abilităţile pentru a fi mai uşor descoperiţi de către clienţi. Aceasta este vizunea start-up-ului local Stailer care deja a reuşit să îşi valideze ideea şi produsul pe piaţa locală şi şi-a făcut planurile de extindere pentru Turcia şi Ungaria. Investitorii locali au pariat deja în total 2 mil. euro pe proiectul Stailer, acesta fiind evaluat în prezent la 15 mil. euro. Iar ambiţiile echipei Stailer nu se opresc aici: start-up-ul şi-a propus ca până la finalul acestui an să obţină o nouă finanţare, de tip seed, în valoare de circa 4-6 milioane euro.

Suntem evaluaţi la 15 mil. euro acum şi ţintim o evaluare de 25-30 mil. euro la runda următoare. Practic, 100.000 de euro venituri lunare ne-ar permite o evaluare de 30 de milioane de euro. Acesta este planul nostru”, a declarat Andrei Ursachi, CEO şi cofondator al Stailer, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update.

Ursachi mai spune că cine are ochi să privească şi îşi dă seama ce face Stailer în piaţă şi unde duce acest model de business, realizează cât de mare este potenţialul şi cât de mult poate scala businessul într-un timp foarte scurt.

„În momentul de faţă, practic este vorba doar de bani. Am dovedit, am livrat, iar banii care vin acum din finanţare se duc mult pe tehnologie şi în marketing. Am validat modelul în piaţa din România, putem să o facem şi în străinătate şi să acaparăm şi pieţele din Budapesta şi Istanbul într-un timp foarte scurt. Avem cărţi foarte bune în mână în momentul de faţă.” Stailer a dezvoltat o platformă online ce ajută saloanele de înfrumuseţare să îşi digitalizeze programările şi să atragă noi clienţi, iar de la lansarea proiectului în noiembrie 2020 şi până în prezent, start-up-ul a reuşit să ajungă la un portofoliu de 1.250 de saloane de înfrumuseţare din România şi de peste 45.000 de consumatori.

„Avem 140 de saloane în Cluj-Napoca live, 300 şi ceva în Bucureşti, iar restul sunt dispersate în celelalte oraşe – avem desigur oraşele mari care conduc clasamentul: Iaşi, Timişoara, Braşov cu aproape 100 de saloane. Astea sunt cele mai mari şi importante locaţii. Am avut o abordare foarte structurată, ne-am dorit să cucerim teritoriu cu teritoriu. Practic, ne-am concentrat resursele şi aici am făcut cele mai mari progrese, iar acum deşi suntem prezenţi în toate oraşele reşedinţă de judeţ, avem totuşi o prioritate în ordinea oraşelor şi modul în care distribuim bugetele de marketing pentru că până la urmă considerăm că oraşele cele mai mari din ţară au potenţialul cel mai mare de digitalizare rapidă, iar celelalte vor urma, însă într-un ritm mai lent”, a precizat el, adăugând că în curând platforma va ajunge la 50.000 de utilizatori.

„Avem 45.000 de conturi acum şi ne aşteptăm ca până la sfârşitul lunii să trecem bine de 50.000 de conturi deschise în platformă. Aş menţiona aici că nu este obligatoriu să ai un cont în platformă pentru a face o rezervare, aşadar avem un sistem deschis. Avem 40.000 de descărcări ale aplicaţiei. Şi din păcate nu avem încă o rată de recurenţă, este şi prematur să o calculăm, dar în următoarele trei luni vom insista şi pe această zonă de recurenţă. Avem foarte multe update-uri care vor avea loc în perioada următoare, fiindcă datorită investiţiei noi pe care am primit-o putem mări toate resursele – de la marketing, IT şi echipa de vânzări vom creşte accelerat mai departe. Practic, tot ce am făcut până acum va trece la un nivel superior şi se va simţi o accelerare puternică mai departe.”

Luna aceasta, echipa Stailer estimează că platforma va intermedia între 25.000-30.000 de programări, iar numărul de saloane va continua să crească. „S-a menţinut oarecum până acum acest raport de 50 de saloane noi pe săptămână. S-au făcut şi foarte multe actualizări în sistem, în sensul că foarte multe saloane care erau înregistrate cu echipa salon au trecut la profiluri individuale. De fapt, în momentul de faţă avem saloane care au listate chiar 10 profesionişti sau 10 stilişti şi cu puţin timp înainte era doar o echipă salon, un singur cont.”

A fost o operaţiune destul de complexă prin care am trecut, dar a fost necesară pentru a putea trece în etapa de facturare, unde practic facem diferenţa între salonul cu angajaţi şi salon care închiriază un scaun sau locul de muncă unui profesionist şi atunci facturarea este diferită. Avem o echipă foarte mare de vânzări – sunt 15 oameni care fac onboarding, coaching, asistă saloanele în toate procesele de digitalizare şi ne dorim cu adevărat să digitalizăm industria de beauty şi să aducem avantajele digitalizării tuturor consumatorilor din piaţă, să le dăm posibilitatea de a verifica disponibilitatea, preţul, recenziile, portofoliul de servicii şi de lucrări ale stiliştilor online.”

Echipa Stailer a început deja să pună bazele propriilor birouri în Budapesta şi Istanbul pentru a pregăti deja lansarea platformei pe cele două pieţe externe atunci când va obţine următoarea finanţare.

„În momentul de faţă suntem prezenţi cu birouri şi echipă de vânzări în Budapesta, facem onboarding de saloane, pregătim lansarea aplicaţiei pentru consumatori şi totodată suntem prezenţi şi în Istanbul – lucrăm la partea de infrastructură, am pregătit un sediu acolo, creăm firma şi începem să angajăm oamenii. Ne dorim ca odată cu ridicarea rundei de finanţare de tip seed să lansăm partea de consumer în ambele ţări, adică atât în Turcia cât şi în Ungaria, iar până atunci se va lucra la partea de infrastructură, onboarding de saloane şi tot ce ţine de acest proces care permite lansarea aplicaţiei de consumer”, a precizat el, adăugând că piaţa din Istanbul este extrem de mare, în condiţiile în care are circa 15-16 milioane de locuitori, aproape cât întreaga populaţie a României.

Recenta rundă de investiţii de tip bridge de un milion de euro a fost obţinută de Stailer de la un grup de angel investors. Runda de finanţare a fost condusă de Cosmin Ţîrvuloiu, antreprenor şi investitor în proiecte tech, căruia i s-au alăturat şi investitorii care au mai participat la rundele anterioare de investiţii, mai exact Bogdan Herea (CEO, Pitech Plus), Lorand Soares Szasz (fondator, Uprizers), Radu Axinte (antreprenor şi specialist în creşterea afacerilor), Eugen Şotropa (fondator, e-advertising) şi Cătălin Briciu (cofondator, Linnify Ventures), precum şi alţi investitori străini.

„Am vrut să amânăm intrarea fondurilor de investiţii pentru a negocia mai bine cu ei pentru a avea o evaluare mai mare. Ei vor foarte multă certitudine, siguranţă şi cu cât le dai mai multă siguranţă cu atât poţi obţine o evaluare mai bună dacă proiectul pare sustenabil, adică se susţine singur, eşti pe breakeven, eşti într-un punct foarte bun de a lua o investiţie, iar angel investors sunt mult mai flexibili, mai puţină birocraţie, mai multă putere către fondatori. Până la urmă misiunea noastră este să evoluăm într-o reţea socială şi o să se vadă tot mai mult aspectul acesta. Trebuie un ochi antrenat ca să vadă exact ce face Stailer, unele din fondurile de investiţii vor vedea, altele nu, dar în principiu ne adresăm fondurilor din afara ţării la runda următoare”, a menţionat Andrei Ursachi.

Businessul Stailer a reuşit să crească foarte mult în ultimul an, numărul de programări realizate prin intermediul platformei fiind acum de 50 ori mai mare faţă de luna martie a anului trecut, iar numărul de saloane crescând de şapte ori în acelaşi interval de timp. Totodată, de luna aceasta, start-up-ul a început să şi monetizeze, saloanele sau profesioniştii plătind 1 euro pentru fiecare client care se programează prin intermediul Stailer. „De luna aceasta am început să şi facturăm, practic am fost pre-revenue până în martie anul acesta şi am cheltuit peste un milion de euro de la lansare până acum”, a spus el, menţionând totodată că recent, start-up-ul a introdus şi un alt serviciu prin care monetizează şi anume prin reclame pentru saloane în platformă. „Stailer Ads se numeşte noua verticală de monetizare. Percepem un comision de 35% plus TVA pentru a livra clienţi în mod accelerat către saloane, practic îi listăm pe primele locuri din platformă la căutări specifice şi asta livrează foarte mulţi clienţi într-un interval foarte scurt. Se adresează în mod deosebit saloanelor care sunt la început de drum, care au nevoie de o bază de clienţi sau saloanelor care sunt în expansiune şi au iarăşi nevoie de o bază lărgită de clienţi. Stailer Ads a fost foarte bine primit în piaţă. Probabil vom ajunge până la sfârşitul lunii viitoare la peste 100 de saloane care participă în program.” Odată cu dezvoltarea businessului a crescut şi echipa Stailer, ajungând în prezent la 20 de membri, la care se adaugă şi o echipă externă care oferă asistenţă pentru aplicaţia mobilă, lansată acum circa şase luni. Pe termen lung, Stailer va deveni o reţea de socializare dedicată industriei de beauty, iar saloanele de înfrumuseţare şi profesioniştii din domeniu vor avea la dispoziţie şi un marketplace pentru produsele de care au nevoie.



Start-up Pitch

1. Invitat: Bogdan Iliescu, CEO al BankSpot

Ce face? A dezvoltat un portal online de soluţii de creditare.

„Am ajuns la un consens pentru semnarea unor parteneriate cu nouă bănci şi două IFN-uri ale căror oferte vor fi afişate în perioada următoare pe noul site al platformei. Principalele obiective pentru 2022 sunt concretizarea colaborărilor cu cel puţin 20 de instituţii din piaţa locală şi extiderea serviciilor şi în alte domenii de activitate conexe. Însă, mai mult decât atât, odată cu noul update BankSpot va genera recomandări tuturor clienţilor astfel încât rata de succes a fiecărui utilizator să fie una ridicată.“


2. Invitat:  Bogdan Soare, CEO al Foni

Ce face? A dezvoltat o platformă de recunoaştere şi transcriere a conversaţiilor ce permite realizarea rapidă a documentaţiilor medicale.

„Suntem momentan în cadrul unui incubator dedicat start-up-urilor healthtech din Germania, care a facilitat rularea unei soluţii pilot, având ca utilizatori medicii rezidenţi, lucru care ne-a ajutat să înţelegem ecosistemul local - printre partenerii cu care am colaborat se numără Universitatea de Medicină, Spitalul Universitar şi o casă de asigurări. La finalul programului, în luna iulie, putem accesa un grant oferit de autorităţile locale din Germania în valoare de

200.000 de euro.”



Start-up Update

1. Invitat: Ionuţ Farcaş, fondator şi CEO al StockBinder - platformă ce facilitează integrarea magazinelor online cu furnizorii şi producătorii

Ce e nou? Start-up-ul local a ajuns la o evaluare de 2 milioane euro după ce a reuşit să strângă suma de 300.000 euro prin intermediul platformei de crowdfunding Ronin, în schimbul unei participaţii de 15% în cadrul companiei. Investiţia va fi folosită aproape exclusiv pentru dezvoltarea produsului, în condiţiile în care cererea pentru utilizarea platformei este, momentan, foarte mare. Până la momentul atragerii noii finanţări, investiţia în proiectul StockBinder se situa la circa 130.000 euro.

 „Campania de pe platforma Ronin s-a încheiat recent şi am reuşit să strângem suma pe care ne-o doream, adică 300.000 de euro, sumă pe care am considerat-o necesară pentru a dezvolta în continuare platforma şi pentru a face mult mai uşoară integrarea cu magazinele şi cu furnizorii. Practic, noi cu această sumă vom dezvolta module de integrare plug & play cu cele mai importante platforme de e-commerce şi de tip ERP din România, tocmai ca orice magazin online sau orice furnizor să se poată integra cu noi foarte rapid.”


2. Invitat: Andrei Ursachi, CEO şi cofondator al Stailer - platformă online ce ajută saloanele de înfrumuseţare să îşi digitalizeze programările şi să atragă noi clienţi

Ce e nou? Start-up-ul din Cluj-Napoca şi-a propus ca până la finalul acestui an să obţină o nouă finanţare, de tip seed, în valoare de circa 4-6 milioane euro. De la lansarea proiectului în noiembrie 2020 şi până în prezent, Stailer a reuşit să atragă în total investiţii de 2 mil. euro, cea mai recentă finanţare obţinută fiind de un milion euro la o evaluare de 15 mil. euro.

„Suntem evaluaţi la 15 mil. euro acum şi ţintim o evaluare de 25-30 mil. euro la runda următoare. Practic, 100.000 de euro venituri lunare ne-ar permite o evaluare de 30 de milioane de euro. Acesta este planul nostru. Am dovedit, am livrat, iar banii care vin acum din finanţare se duc mult pe tehnologie şi în marketing.”



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.