Cum a devenit România centrul digital al Europei: Strategia M247 sub conducerea noului CEO, Phil Aboud

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 06 iulie 2025 75 afişări

Dintr-un birou global, strategia digitală a Europei începe să prindă contur la Bucureşti. Noua viziune a lui Phil Aboud, care a preluat funcţia de CEO internaţional al M247 Europe în aprilie 2025, pune România în centrul unei reţele care creşte exponenţial, sprijinită de inteligenţa artificială (AI), edge computing şi conectivitate ultrarapidă.

 

Am fost motivat de fundaţia solidă a companiei M247, de prezenţa sa globală şi de angajamentul faţă de inovaţie”, a spus într-un interviu pentru Business Magazin noul CEO Internaţional al M247 Europe, vorbind despre decizia de a prelua conducerea uneia dintre cele mai dinamice companii de infrastructură IT din Europa. Misiunea sa? Maximizarea valorii întreprinderii printr-o creştere sustenabilă a EBITDA, transformare digitală profundă şi extinderea capabilităţilor tehnice ale companiei – totul într-un context în care România devine, nu doar un „hub”, ci un pol strategic de conectivitate şi inovaţie pentru întreaga regiune. „România este un ecosistem tehnologic dinamic şi prosper, cu oportunităţi mari de creştere.

Resursa de talente de aici este remarcabilă, combinând expertiza tehnică cu un puternic spirit antreprenorial. Sunt constant impresionat de inovaţia care vine din comunitatea IT românească. Vedem România atât ca un centru al operaţiunilor noastre de bază, cât şi ca o poartă spre pieţele europene mai largi“, conform lui Phil Aboud.

Când a acceptat rolul de CEO Internaţional al M247 Europe, a făcut-o mizând pe o fundaţie solidă: o companie cu prezenţă globală, angajată într-un proces de transformare accelerată şi susţinută de o echipă românească care joacă un rol esenţial în povestea de succes.

Centrul de date din Bucureşti este un activ strategic, iar extinderea sa este în plan. În acest moment, echipa M247 analizează calendarul optim pentru această mişcare, care va presupune creşterea capacităţii şi lansarea unor noi servicii. „Echipa din Bucureşti este în centrul strategiei noastre, având în vedere rolul României ca hub tehnologic. Evaluăm în prezent calendarul extinderii centrului de date, cu accent pe creşterea capacităţii pentru a susţine noi servicii şi a consolida prezenţa noastră în România”, adăugă Phil Aboud.

Bogdan Gavriluţă, directorul de vânzări al companiei, completează imaginea. „2024 a fost un an cu multe provocări tehnologice pe care le-am depăşit cu brio, mulţumită unei echipe de ingineri şi tehnicieni bine pregătiţi. Pe piaţa locală, ne-am consolidat poziţia de furnizor de colocare, cloud şi conectivitate.” Cifra de afaceri consolidată a atins 142 milioane de lei, iar profitabilitatea s-a ridicat la aproximativ 23% din venituri.

România generează deja 20% din businessul total al companiei, dar planurile vizează o creştere semnificativă a acestui procent. Diferenţele dintre pieţele locale şi cele internaţionale sunt clare: în timp ce în România accentul se pune pe servicii de cloud şi data center, pe internaţional predomină infrastructura dedicată şi conectivitatea. „România este şi va fi un punct important pentru M247. Odată cu dezvoltarea pieţei IT şi a infrastructurii de data center în estul Europei, va fi din ce în ce mai important să ne dezvoltăm capabilităţile în zonă”, punctează Bogdan Gavriluţă.


Carte de vizită

1.Œ Phil Aboud are un background în afaceri şi tehnologie, cu o diplomă în matematică şi peste 25 de ani de experienţă în telecomunicaţii şi infrastructură IT.

2. S-a alăturat companiei M247 în 2017, asumând progresiv roluri strategice, până la numirea la rolul de CEO al M247 Global.

Ž3. Îl pasionează tendinţele tehnologice şi mentoratul tinerilor profesionişti.


Nu întâmplător, România ocupă un loc aparte în arhitectura globală M247. Ţara este privită ca un ecosistem dinamic, cu un bazin de talente remarcabil şi o comunitate IT care inovează constant. În acest context, Bucureştiul devine atât un centru de operaţiuni pentru infrastructura regională, cât şi o poartă de acces spre pieţele europene mature. Cu 55 de puncte de prezenţă în 36 de oraşe din 28 de ţări, M247 este deja bine poziţionată pentru a susţine companiile în tranziţia lor digitală. În 2025, compania va avea 58 de puncte de prezenţă, odată cu lansările din Boston, Vancouver, Johannesburg, Taipei şi Marsilia.

Reţeaua tehnică extinsă răspunde cererii din ce în ce mai sofisticate venite din partea companiilor care activează în retail, healthcare, IT sau e-commerce. „Extinderea reţelei globale înseamnă, în esenţă, o apropiere de consumatorii serviciilor digitale şi o consolidare a poziţiei de jucător global pe această piaţă”, explică directorul de vânzări al companiei. Deocamdată, extinderea implică doar echipamente IT şi aplicaţii, dar compania ia în calcul şi o prezenţă umană printr-un canal de parteneri locali.

Cererea pentru soluţii cloud scalabile, sigure şi cu latenţă redusă este în creştere, impulsionată de adoptarea accelerată a muncii hibride şi de nevoile tot mai complexe de suveranitate a datelor. În acest sens, M247 pariază pe servicii precum AI Inference – prin care modelele de inteligenţă artificială antrenate pot procesa date în timp real – şi pe edge computing, o tehnologie esenţială pentru aplicaţiile care necesită latenţă minimă. „Văd un potenţial semnificativ în AI Inference as a Service, oferind companiilor puterea de calcul necesară pentru a implementa şi gestiona eficient modelele AI. Deşi urmărim automatizarea pentru eficientizarea operaţiunilor, nu folosim direct AI pentru procesele de automatizare. În schimb, ne concentrăm pe valorificarea AI ca serviciu pentru clienţi, pentru a îmbunătăţi procesarea datelor şi performanţa aplicaţiilor”, mai spune Phil Aboud.

Serverele devin tot mai puternice şi mai consumatoare de energie, iar sistemele care le alimentează cu energie şi oferă răcirea necesară nu sunt încă pregătite pentru această creştere a consumului. Trebuie să facem trecerea de la rackuri de 7 KW la rackuri care consumă 25-30 KW, iar acest proces necesită atenţie şi investiţii.

Bogdan Gavriluţă, director de vânzări, M247 Europe

 

Această direcţie strategică se reflectă şi în poziţionarea companiei faţă de piaţa de infrastructură IT a viitorului. Automatizarea, AI şi analiza datelor nu mai sunt doar opţiuni, ci cerinţe de business. „Ne concentrăm pe oferirea de servicii de AI inference ca linie de produse, dar şi pe susţinerea aplicaţiilor cu latenţă redusă. Reţeaua noastră globală susţine aceste nevoi moderne de business”, adăugă CEO-ul M247 Europe.

Securitatea cibernetică completează tabloul. Serviciile de protecţie anti-DDOS şi firewallurile gestionate sunt printre cele mai solicitate, iar compania implementează o strategie multistratificată pentru a răspunde riscurilor tot mai sofisticate la nivel global.

„Adoptăm o abordare proactivă şi multistratificată, combinând detectarea avansată a ameninţărilor cu monitorizarea robustă a reţelei. Ne actualizăm constant protocoalele de securitate pentru a proteja datele clienţilor şi pentru a rămâne în conformitate cu standardele din industrie.”

Clienţii din 2025, spune el, sunt mult mai orientaţi spre flexibilitate, scalabilitate şi securitate. Ei caută parteneri care pot livra strategii multi-cloud şi servicii complet administrate. „Am colaborat recent cu o companie importantă de e-commerce din Europa Centrală pentru a integra fără probleme infrastructura on-premise cu cloudul nostru privat – un exemplu relevant al modului în care livrăm soluţii personalizate.”

În ceea ce priveşte planurile de extindere, M247 îşi continuă dezvoltarea în Europa şi America de Nord. După lansările recente din Helsinki, Atlanta şi Chicago, urmează noi puncte de prezenţă în pieţe emergente sau mature, cu potenţial ridicat de adopţie a serviciilor AI, IoT şi cloud.

Obiectivul financiar al mandatului său este creşterea semnificativă a EBITDA, prin diversificarea surselor de venit şi investiţii strategice. „Vizăm o creştere sustenabilă şi menţinerea unei marje EBITDA robuste prin eficienţă operaţională şi extinderea portofoliului de produse.”

M247 Europe are sediul central în Bucureşti şi furnizează soluţii tehnologice pentru companii la nivel global, având o experienţă de peste 20 de ani în domeniul infrastructurii IT şi al serviciilor de conectivitate. Compania operează în România două centre de date moderne şi oferă servicii precum cloud public, privat şi hibrid, colocare de echipamente, soluţii de backup şi disaster recovery, precum şi migrare în cloud, sprijinind clienţii în identificarea nevoilor şi în gestionarea tranziţiei tehnologice cu întreruperi minime de activitate.

La nivel global, M247 administrează una dintre cele mai extinse reţele private, conectând principalele centre financiare internaţionale – de la Londra până la Tokyo.

Grupul este conectat la peste 50 de centre de date din întreaga lume, având acces la unele dintre cele mai importante puncte de internet exchange, şi furnizează servicii de infrastructură IT şi conectivitate pentru clienţi din peste 110 ţări.

Cu o carieră de peste 25 de ani în telecom şi infrastructură IT şi o diplomă în matematică, Phil Aboud şi-a început parcursul în M247 în 2017, urcând treptat până la conducerea globală a companiei. Îl pasionează tendinţele tehnologice şi mentoratul tinerilor profesionişti. El spune că asumarea rolului de CEO a venit cu provocarea de a alinia echipele din multiple regiuni, într-un moment de transformare accelerată. A adoptat un stil de leadership colaborativ şi transparent. Crede că integritatea este calitatea esenţială a unui lider, iar pentru membrii noi ai echipei caută dorinţa de a învăţa şi adaptabilitate. „Un lider trebuie să construiască încredere fiind consecvent, corect şi transparent. Pentru noii angajaţi, dorinţa de a învăţa şi de a se adapta este esenţială.”

Îşi începe zilele cu planificare strategică şi analiza indicatorilor de performanţă, iar din experienţa acumulată a învăţat că perfecţiunea nu trebuie să stea în calea progresului. „În trecut, m-am concentrat prea mult pe perfecţionarea soluţiilor. În timp, am învăţat că progresul e adesea mai important decât perfecţiunea.”

Dacă ar fi să-şi rezume cariera într-un singur concept, ar alege „creştere adaptivă”. Iar sfatul său pentru tinerii la început de drum este simplu şi direct: „Să fie curioşi şi rezilienţi. Provocările sunt inevitabile, dar perseverenţa şi dorinţa de a învăţa duc la succes.”

În copilărie visa să devină inginer, iar astăzi conduce o reţea care interconectează continente întregi şi transformă radical infrastructura digitală europeană – cu România în centrul planului. „Visam să devin inginer – construcţia de lucruri şi rezolvarea de probleme au fost întotdeauna pasiuni ale mele. Am ales domeniul IT datorită puterii sale transformatoare. M-a fascinat întotdeauna capacitatea tehnologiei de a influenţa pozitiv rezultatele de business”, argumentează Phil Aboud.    

Un lider trebuie să construiască încredere fiind consecvent, corect şi transparent. Pentru noii angajaţi, dorinţa de a învăţa şi de a se adapta este esenţială.

Phil Aboud, International CEO al M247 Europe

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.