Asistent de shopping

Postat la 28 februarie 2006 1 afişăre

Orice cumparator, aflat in fata unui stand plin de produse, are cel putin cateva secunde de ezitare (in cazul cumparatoarelor, secundele se pot transforma in ore, ar spune gurile rele). O rezolvare mai rapida a dilemelor de shopping, unde adesea este nevoie de o a doua opinie, poate veni de la telefonul mobil.

Orice cumparator, aflat in fata unui stand plin de produse, are cel putin cateva secunde de ezitare (in cazul cumparatoarelor, secundele se pot transforma in ore, ar spune gurile rele). O rezolvare mai rapida a dilemelor de shopping, unde adesea este nevoie de o a doua opinie, poate veni de la telefonul mobil.

 

Cel putin asa sustine compania japoneza Toshiba, care pregateste o tehnologie prin care telefonul mobil va deveni cel mai bun consultant al cumparatorului interesat de echipamente electronice, jucarii sau chiar produse alimentare. Sa spunem ca vreti sa cumparati un computer nou, o camera de fotografiat performanta, o jucarie pentru cei mici sau orice alt gadget, iar nehotararea de care dati dovada ameninta sa va tina in incinta magazinului mai mult de cat ati dori.

 

Toshiba este de parere ca acest lucru se intampla destul de des, motiv pentru care vrea sa ofere utilizatorilor acces nu numai la o a doua parere, ci chiar la cateva zeci. Asta, cu conditia ca atunci cand sunt la cumparaturi sa aiba prin preajma un telefon mobil dotat cu camera foto si conexiune la Internet.  Compania a dezvoltat o tehnologie prin care oricine poate cere parerea unei "armate" de internauti despre produsul pe care urmeaza sa-l cumpere, prin simpla apasare a unor butoane.

 

Mai exact, tot ce trebuie sa faca utilizatorul este sa fotografieze codul de bare al produsului care il intereseaza si sa trimita poza de pe mobil, prin Internet, catre serverul Toshiba. Acolo exista o baza de date in care produsele sunt asociate cu codurile de bare si astfel, tehnologia determina care este produsul pe care il cautati. De aici, Toshiba va efectua o cautare online prin aproximativ 100 de bloguri (jurnale personalizate online) pentru a gasi informatii despre produs.

 

Toate acestea se petrec in doar 10 secunde, dupa care utilizatorul primeste raspuns, tot pe telefonul mobil, daca parerea generala pe blogurile respectiva este foarte buna, buna sau proasta. Tehnologia Toshiba poate determina acest lucru in urma cautarilor prin blog-uri dupa cuvinte cu conotatie pozitiva sau negativa de genul "bun", "util" sau "ineficient", asociate cu numele produsului respectiv.

 

Pe mobil vor fi trimise in plus link-uri catre cele mai frecvent vizitate blog-uri unde au fost gasite detalii despre eventuala achizitie, permitandu-le cumparatorilor sa afle mai multe amanunte, daca sunt interesati. Evident, nu trebuie uitat ca informatiile despre produse trebuie luate cu un grad de scepticism. Totusi, specialistii Toshiba sustin ca vor cauta numai in bloguri cu un numar mare de utilizatori, excluzandu-le pe cele indoielnice. Serviciul va debuta pe piata japoneza in martie, iar compania are in plan sa-l puna si la dispozitia utilizatorilor din alte tari pana in aprilie anul viitor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Asistent de shopping
/business-hi-tech/asistent-de-shopping-977029
977029
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.