3D, nivelul urmator in materie de jocuri

Postat la 29 martie 2010 87 afişări

Desi au cerinte speciale, jocurile 3D sunt din ce in ce mai populare printre utilizatori, reprezentand in acelasi timp si o sansa de crestere a vanzarilor pentru producatorii de televizoare si monitoare, care incepand de anul acesta s-au orientat in numar mare catre tehnologia 3D.

Pus sa aleaga intre un joc 3D si unul normal, un tanar american pasionat de jocuri a spus ca fara discutie il prefera pe primul, motivul fiind ca, desi necesita o placa video, un ecran i ochelari 3D, primul ii ofera posibilitatea de a se identifica mult mai usor cu personajul si de a patrunde in acea lume. "Desi am cheltuit mai mult ca sa pot juca 3D, nu regret nimic", a marturisit tanarul, adaugand ca de un an de cand a descoperit tehnologia 3D nu se mai dezlipeste din fata monitorului, iar jocul sau preferat este "Avatar 3D".

Jocurile de acest fel sunt nu numai captivante pentru utilizatori, ci si ideale pentru televizoarele 3D, este de parere James McQuivey, analist al companiei de cercetare de piata Forrester Research. Pe langa jocuri, televizoarele 3D sunt utilizate pentru programe care cer perioade mai mari de concentrare a atentiei, cum ar fi competitiile sportive sau filmele, considera analistul Dale Maunu din cadrul companiei americane Insight Media, care adauga ca aceia care se uita mai rar la televizor privesc ochelarii 3D ca pe niste accesorii ciudate si greoi de folosit, insa cu timpul apare si obisnuinta.

Satoru Iwata, CEO al Nintendo, una din cele mai mari companii producatoare de jocuri din lume, a declarat recent ca nu este impresionat de jocurile 3D si e convins ca nu vor capta prea curand atentia publicului. "Am indoieli ca oamenii vor folosi ochelari acasa pentru a se juca", a declarat niponul. In schimb, Sony Corporation, alt mare producator de hardware si software pentru jocuri, mizeaza pe investitiile in tehnologia 3D, considerata o parghie importanta pentru majorarea vanzarilor in urmatorii ani. Iar jocurile 3D sunt o sansa de a creste vanzarile de televizoare 3D, considera analistii. "De ani de zile oamenii joaca jocuri 3D pe PC, in timp ce pentru console sunt disponibile doar cateva titluri", remarca Maunu, insistand ca jocurile reprezinta un reper important in dezvoltarea pietei de televizoare 3D.

La inceputul anului, la targul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, mai multi producatori de televizoare si monitoare 3D, precum Samsung, Sony sau Panasonic, au anuntat lansarea de astfel produse in 2010. Nu sunt singurii care sustin dezvoltarea jocurilor 3D. Producatorul de procesoare grafice pentru calculatoare Nvidia a creat un soft prin intermediul caruia orice joc pe computer va putea fi jucat in 3D, fara a fi nevoie decat de ochelari. Daca ai un calculator normal nu e nevoie decat de un card de la Nvidia si de softul care va crea o imagine 3D oricarui joc normal, spuneau reprezentantii Nvidia, precizand ca pretul softului va fi de 200 de dolari.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
busines hi-tech,
3D,
jocuri,
utilizatori,
vanzari
/business-hi-tech/3d-nivelul-urmator-in-materie-de-jocuri-5779817
5779817
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.